Såhär retar man en matte:

bananabambi

Trådstartare
Alla vet väl att kattmänniskor är slöa av naturen, därför ska jag - mästerkatten - tipsa om lite sätt att pigga upp dom på!

Alla tips ska utföras vid fyrasnåret på morgonen, för bästa effekt!

Försök först väcka matte genom att kittla henne med morrhåren. Går inte det, drick ur husses vattenglas, det funkar alltid! När du blivit nerslängd ur sängen - gå ut i hallen och vässa klorna på den klädda stolen. Och mattan i vardagsrummet. Gå tillbaka till sovrummet, krafsa och försök öppna matte och husses garderober, vet inte vad du ska in där och göra men kul blir det nog. Ge upp precis innan du får en kudde på dig. Om matte väser åt dig, tittar då på henne sådär stirrigt trotsigt, innan du flyger på tapetern i hallen, vaddå den bad om det! Samla upp tapetbitarna och lägg dom under köksbordet. Slira sedan iväg över parkettgolvet, alla klorna rakt ut i tron om att du får bättre grepp (ja jag vet, det blir inte bättre grepp, men det krafsar så skoj och matte blir så glad då), försök springa åt alla håll samtidigt, det är spännande! Man vet aldrig vart man hamnar!

Hoppa upp i soffan, ta avstamp på kanten och vidare upp i fönstret (där man iofs aldrig varit förr, men någon gång ska vara den första) Oj, för mycket blommor! Inse att du inte får plats, kasta dig ner men ta med dig ett par blommor på vägen, de gör sig finare på marken. Studsa upp på tv:n, riv ner ljusstaken för andra gången (blomarrangemanget med alla stenar och löv har matte flyttat av någon kostig anledning), jaga några spännande stearinbitar på golvet, upptäck all blomjord som jag hade ner förut, tar sats och slira i den! Asskoj! Sprätt runt en stund och se till att så mycket jord som möjligt kommer in under soffan, innan det är dags för köket. Upp på micron, hitta något mynt eller annat litet som låter mycket. Riv ner på golvet, jaga den runt i alla rum i en halvtimme ungefär. Mycket uppskattat. Tar husse ifrån dig leksaken hittar du lätt en ny, alla rum är proppfulla av möjliga leksaker.

Upptäck att köksmattan ligger rakt, fel fel fel! I ett inbott hem ska mattorna ligga i korvar och högar. Så är det bara. Måste fixas. Utför! Hoppa upp på köksbänken, slicka på allt som luktar gott, även de rena sakerna. Hoppa över till nästa köksbänk, upp på micron. Riv ner alla pennor som finns på den, jaga dom en stund. Hoppa över till köksbordet, lek med duken. Rulla ihop den till en hög. Riv ner alla papper och tidningar du hittar på bordet.

OBS! Överkurs! Känner du dig riktigt trotsig kan du kissa lite i pappersinsamligen, men då bör du vara säker på att du inte få ett kännbart straff, alla hussar och mattar accepterar inte detta, utan kan bli väldigt onda på dig. Fungerar dock bra om du är missnöjd med något. Gå ut i hallen, inse att klorna behöver vässas, så dra ett par repor upp och ner i klätterträdet. Gå in på toaletten, lek med badkarsproppen! Rulla ihop badrummsmatten. Finns det toalettpapper tillgängligt så riv lite i det. Gå på lådan. Krafsa ordentligt och högljutt, se till att så mycket sand som möjligt hamnar utanför lådan. Det är bara bra, då kan du ju använda golvet som låda också.

Glöm inte de obligatoriska golvkrafsen, de som jag höll på med när jag var bebis. Att krafsa över kisset när man gjort det på fel ställe lät på ett speciellt sätt, och din matte och husse har säkert lärt sig det ljudet, och kommer komma springandes som två kanonkulor när du krafsar! När de inser att det blivit lurade (för tredje gången den här natten), jama snällt och visa vägen till maten. Frukostdax! (Förhoppningsvis)

Alla tips är egenhändigt testade av kattpanelen Semlan och hennes testassistent Bosse. Eventuella skador ansvarar jag inte för.

Hälsningar Semlan / Mästerkatten
Såhär ska det se ut hemma! och såhär här också och här Hrrrm, här md
Snyggt va! Den skyldige på något dåligt humör...
 
Jag gör det varje morgon :p

Ovanstående var dock gårdagens händelser. I morse kryddades min morgon med en krossad vas (nyinköpt jättefin som sambon dumt nog hade ställt i "kattfönstret", han får köpa en ny till mig :devil:), plus att en vas på tv:n (Också sambon, han ligger mer risigt till än katterna nu :angel:) vältes ner, men den höll tack och lov. :smirk:
 
Tur att min Semlan inte kan läsa, hon hade fått alldeles för bra tips här. Även om hon också är rätt bra på att få igång oss är hon helt klart en amatör än så länge.

:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Jag som trodde att min Semlan skulle lugna sig av att bli kastrerad. Så fel jag hade. :o :smirk: Nu är hon inte bara busig, hon är totalt galen, fullkomligt knäpp. Helt och hållet. Hon har nog damp. :idea:
 
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag misstänker att din/ a kisar är på nå´t släkt mer våra.....hmmmmm....eller så sitter det i alla katters gener att få "tokrace" var morgon... :confused:

Tack för ett gott skratt!!!

Mvh C + Gänget
 
:DVisst e dom härliga de små liven? :devil:min vaknar konstigt nog kl 4 VARJE morgon den åxå...sticks med morrhåren-å vaknar man inte då så spinner han i ens öra tills man MÅSTE kasta ut honom ur sovrummet,bara för att konstatera att det är en dryga timmen tills man ska upp iallafall! :cry:men så e dom mysig ibland å! :love:
 
:D
Jag brukar vakna några gånger på natten av att Hampus ska leka med mina och sambons tår mellan sänggaveln! Det är inte alls kul dagarna innan det är dags för kloklippning... :crazy:
 
En liten uppdatering från Semlan:

Glöm inte att ligga på skärmen till datorn med svansen ivägen när matte sitter där. Mattar vill ha sällskap, de är bara så dåliga på att uppskatta ditt. Blir du bortsjasad så lägg dig på musmattan (numer kattmattan), och helst också på mattens hand som är på själva musen. Matte blir lätt kall om fingrarna så det uppskattas med lite magvärme! Upptäck att det rör sig på skärmen! Jaga pilen. Ställ dig gärna på tangentbordet när matte går därifrån, låt det pipa och datorn kommer snart krasha. Målet uppnått!

Tryck din nos mot alla fönster i hela lägeheten så ofta du kan. Efter några dagar kommer det vara fullt av små nosavtryck där, det ser så inbott ut!

Envisas med att sitta med när matte lagar mat. Helst där du är som mest ivägen, då får du som mest uppmärksamhet. Har du tur skickar matte ner dig med någon godbit på golvet.

Kommer det katträdda mostrar så hälsa dom välkomna med ett par rejäla slickningar, det gör att dom mjuknar. Sätt dig gärna och stirra på dom en lång stund, då smälter dom!

Har du turen att ha en renlig matte som duschar ofta så gör henne sällskap! Men på väldigt behörigt avstånd. Du kan lätt överaskas av vattenstänk, och då gäller det att hålla sig undan.

Apropå dusch. Skulle din matte få den dåliga iden att du ska badas, protestera! Även om du innerst inne tycker att det är ganska skönt med ljummet vatten så erkänn det inte. Du har en heder att tänka på. Envisas matte med att, ve och fasa, fotografera dig efteråt, så hämnas genom att sätta dig på tork i hennes säng.

Allt för denna gång! Semlan / Mästerkatten
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 502
Senast: mmbot
·
  • Låst
Övr. Hund Det här kan bli väldigt intressant att se responsen på. visst är det provocerande att skriva att jag bestraffar min hund? nu ska ni...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 323
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Var med mamma hemma hos mammas särbo idag. Hade hunden med mig som vanligt och vi satt och pratade i köket, min hund låg lugnt på...
Svar
13
· Visningar
1 743
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp