Saker att se mellan Göteborg och Umeå?

Viva

Trådstartare
Jag och killen funderar på att bila upp till mina föräldrar i Norrland. Jag kommer dock inte orka 100 mil på en körning så planen är att köra ca halva sträckan en dag och sen andra halvan dagen därpå. Gärna med några stopp på vägen och det är där jag behöver tips. Eller om någon vet något ställe ungefär halvvägs där en kan tälta, som inte är precis vid vägen? Kommer mest troligt köra över Skara/Örebro/Gävle och sen kusten uppöver.

Tillägg: Två hundar ska också följa med.
 
Jag och killen funderar på att bila upp till mina föräldrar i Norrland. Jag kommer dock inte orka 100 mil på en körning så planen är att köra ca halva sträckan en dag och sen andra halvan dagen därpå. Gärna med några stopp på vägen och det är där jag behöver tips. Eller om någon vet något ställe ungefär halvvägs där en kan tälta, som inte är precis vid vägen? Kommer mest troligt köra över Skara/Örebro/Gävle och sen kusten uppöver.

Tillägg: Två hundar ska också följa med.


Karlsborgs fästningsmuseum tycker jag är trevligt
https://www.fastningsmuseet.se

Är dock en liten bit ifrån Skara ca 7 km så beror väl lite på om det inte blir för mycket omväg för er.

I Örebro finns väl främst slottet som sevärdhet men kanske inte så mycket för hundarna.
 
Beroende på tid ni passerar, så kan jag rekommendera en lunch eller fika uppe på Skuleberget. Mer för upplevelsen (linbana upp, skitläskigt tyckte jag som är lite höjdrädd) och utsikten än maten i sig kanske :D
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 119
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp