Saker jag som hundmänniska inte fattar ;)

Det finns. Från SKK får man med broschyren Välkommen valp. Efter en tid fick jag även en tidning med mycket information. Den var uppställd som ett uppslagsverk i bokstavsordning och riktade sig till nya hundägare. Titeln har tyvärr totalt flugit bort och jag har slängt tidningen. Men den såg ut att vara ganska matnyttig. Gissar att utskicket var kopplat till att valpen registrerats hos Jordbruksverket.
FF545078-4AC4-4909-90C8-5532FB7A64F6.jpeg
 
Det finns. Från SKK får man med broschyren Välkommen valp. Efter en tid fick jag även en tidning med mycket information. Den var uppställd som ett uppslagsverk i bokstavsordning och riktade sig till nya hundägare. Titeln har tyvärr totalt flugit bort och jag har slängt tidningen. Men den såg ut att vara ganska matnyttig. Gissar att utskicket var kopplat till att valpen registrerats hos Jordbruksverket.
Det här är nytt för mig! Har inte haft valp i familjen sen 2011, vet inte om jag har glömt eller om det inte fanns då. DÅ är jag väl mest förvirrad över att folk inte verkar läsa alla fina broschyrer och tidningar de får hem!
 
Det här är nytt för mig! Har inte haft valp i familjen sen 2011, vet inte om jag har glömt eller om det inte fanns då. DÅ är jag väl mest förvirrad över att folk inte verkar läsa alla fina broschyrer och tidningar de får hem!
Jag minns att vi fick med den när vi köpte papillonen 91. Tror till och med att den finns kvar i nån låda
 
Det här är nytt för mig! Har inte haft valp i familjen sen 2011, vet inte om jag har glömt eller om det inte fanns då. DÅ är jag väl mest förvirrad över att folk inte verkar läsa alla fina broschyrer och tidningar de får hem!
"Välkommen valp" fanns definitivt då, så där har du glömt. Om jag inte missminner mig fick man några år även med en video från SKK.

Tillägg: jo, det fanns en video ett tag. När jag köpte en valp 2005 sa jag att jag inte behövde den och då lade uppfödaren den i en hög som hon gav till någon hon kände som jag tror hade valpkurser. Hen brukade ge SKK-DVD:n till personer som köpt blandrasvalpar.

"Hundguiden" var en ny bekantskap för mig, men jag har inte heller haft valp på många år så jag vet inte när den tillkom.
 
"Välkommen valp" fanns definitivt då, så där har du glömt. Om jag inte missminner mig fick man några år även med en video från SKK.

Tillägg: jo, det fanns en video ett tag. När jag köpte en valp 2005 sa jag att jag inte behövde den och då lade uppfödaren den i en hög som hon gav till någon hon kände som jag tror hade valpkurser. Hen brukade ge SKK-DVD:n till personer som köpt blandrasvalpar.

"Hundguiden" var en ny bekantskap för mig, men jag har inte heller haft valp på många år så jag vet inte när den tillkom.
Ja, vi fick DVDn med vår valp som vi köpte 2001 :D Så det har funnits ett tag!
 
Skickade med valpkit med mina valpar med bla broskyer från SKK och jordbruksverket och DVDn "välkommen valp". Dessa fick man iaf då gratis som uppfödare.
Sålde sista kullen 2018.
Fick även liknande kit med info när jag köpte min nuvarande hund :)
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 474
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 953
Senast: EmmaW
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 984
Senast: Dandylinn
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 765
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp