Saker man INTE ska testa

Miran

Trådstartare
Ibland inser man ju att något man just gjort kanske inte var så himla smart. Eller så finns det krafter i omlopp som man inte känner till. I vilket fall som helst kanske vi kan hjälpas åt att hitta dessa (bortglömda) faror.

Jag lärde mig idag att det tydligen INTE går att värma konjak i micro. Skulle testa ett tips jag fått mot tillfällig stumhet och ont i halsen - dricka varm sprit. Men man dricker ju inte så himla mycket konjak på en gång så jag tänkte att det smartaste var att stoppa in glaset i micron.

Men det var det inte. Det smällde till och spriten exploderade!!! Glaset klarade sig, men hela microns inandöme är nu marinerat i konjak. Himla konstigt, alltså. Jag värmde bara i 30 sekunder också.:crazy:

Så, testa INTE det. Vad ska jag inte testa? (ja jag är uttråkad, det är inte kul att vara sjuk)
 
Hur mycket konjak var det? Det borde funka att värma i mikron som alla annan vätska men alkoholhalten + antagligen ganska liten mängd borde innebära att det börjar koka rätt fort.
 
Mitt bästa tips på vad man inte ska testa är att, iklädd bikini, springa igenom ett hav av brännässlor som når upp i brösthöjd, för att det känns för jobbigt att gå omvägen runt. Det funkar liksom inte som ett plåster, att bara man gör det snabbt så känns det inte. Det bränns. Jättemycket. :up:
 
Mitt bästa tips på vad man inte ska testa är att, iklädd bikini, springa igenom ett hav av brännässlor som når upp i brösthöjd, för att det känns för jobbigt att gå omvägen runt. Det funkar liksom inte som ett plåster, att bara man gör det snabbt så känns det inte. Det bränns. Jättemycket. :up:
:laugh:
 
Låter som en tråd för mej :p

På tal om genvägar, så rekommenderar jag att om man har en bäck som går rakt igenom hagen så ska man inte försöka gå över den när det är flera minusgrader. Även om det är tjock is vid stranden och en bra bit ut så är det inte det i mitten. Eller om man ska vara exakt längre ut håller den inte att hoppas på när man ska hoppa över vattnet. Jag har därmed konstaterat att jag är ingen frisksportare. Vinter bad är inget för mej :D
 
Senast ändrad:
På samma tema. Smält inte choklad i micron och gå därifrån. Reagera heller inte med att först försöka evakuera katten, som redan är ute, när du märker att hela köket är rökfyllt.

Eller. Bli inte avtrubbad för att bilen årsmodell 80-tal visar en varningslampa för låg nivå på bromsvätska x antal gånger (när du de nio första kollade upp det och bilen hade bromsvätska). Den tionde gången, när du ilsket struntade i det eftersom bilen som sagt inte är helt... eh... modern, bestämmer sig bilen för att den inte alls vill överleva Mcdriven och dör sen utmattningsdöden på jobbets parkering. Givetvis efter ett sent kvällsmöte, samma dag som det är en stor trafikolycka på vägen så din skjuts hem får stå i kö i flera timmar. Vart jag jobbade? På en bilverkstad..... Det var det här med skomakarns barn har jag hört... :meh:
 
Mitt bästa tips på vad man inte ska testa är att, iklädd bikini, springa igenom ett hav av brännässlor som når upp i brösthöjd, för att det känns för jobbigt att gå omvägen runt. Det funkar liksom inte som ett plåster, att bara man gör det snabbt så känns det inte. Det bränns. Jättemycket. :up:

Får mig att tänka på en stallkompis som blev jättekissnödig i ett stall utan toalett. Hon satte sig på huk bakom stallet. Där var nässlor. Hon tappade balansen. Det var visst heller inte så skönt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp