Saker man råkar hamstra omedvetet

Var bor ni som hittar allt ni behöver i en och samma affär? 😅

Här får vi kuska runt till åtminstone två men oftast 3-4 olika om vi vill köpa exakt allt som finns på inköpslistan. Anpassar oss efter vad som är direkt nödvändigt och lämnar det som inte finns på tex Coop till nästa Willysbesök. (Google Keep är guld för delningsbara listor!)
Det räcker nog med närmsta Willys ica maxi eller city gross. Men beroende på vad olika butiker har för erbjudande eller så kan det bli flera besök. Eller så väntar man till nästa gång.
 
Var bor ni som hittar allt ni behöver i en och samma affär? 😅

Här får vi kuska runt till åtminstone två men oftast 3-4 olika om vi vill köpa exakt allt som finns på inköpslistan. Anpassar oss efter vad som är direkt nödvändigt och lämnar det som inte finns på tex Coop till nästa Willysbesök. (Google Keep är guld för delningsbara listor!)
Vad handlar ni egentligen? Allt jag behöver finns vanligen på mitt lilla lokala Ica.
 
Det räcker nog med närmsta Willys ica maxi eller city gross. Men beroende på vad olika butiker har för erbjudande eller så kan det bli flera besök. Eller så väntar man till nästa gång.

Alltså jag förstår att det har med preferenser att göra, helt och hållet ett i-landsproblem!

Willys är vår enda butik på rimligt gångavstånd och där vi handlar mest, men de tar inte in färsk koriander, pak choi, tvättmedelsorten vi använder, lipton- eller yogi-teet jag gillar osv. Potatisen är ofta slut redan i mitten av veckan liksom salladslök och rödlök... Maxi å andra sidan har undermåligt kryddsortiment men har bra chilifrukt, kattsand, duschtvål och handcreme. Coop har cliff bars och färska gnocchi. Listan kan göras lång 🤣
 
Alltså jag förstår att det har med preferenser att göra, helt och hållet ett i-landsproblem!

Willys är vår enda butik på rimligt gångavstånd och där vi handlar mest, men de tar inte in färsk koriander, pak choi, tvättmedelsorten vi använder, lipton- eller yogi-teet jag gillar osv. Potatisen är ofta slut redan i mitten av veckan liksom salladslök och rödlök... Maxi å andra sidan har undermåligt kryddsortiment men har bra chilifrukt, kattsand, duschtvål och handcreme. Coop har cliff bars och färska gnocchi. Listan kan göras lång 🤣
Nä men det har ju med hur kräsen man är. Jag är också kräsen men storhandlade gör maxi åt mig jag kryssar i på nätet.
 
Nä men det har ju med hur kräsen man är. Jag är också kräsen men storhandlade gör maxi åt mig jag kryssar i på nätet.

Absolut! Vi bor dessutom i en liten kommun långt från storstäder och ffa sambon har ett stort matlagningsintresse, vi äter relativt lite svensk husman och gärna vegetariskt.

Vårt lilla (favorit)Willys har varken självscanning eller självutcheckning ännu. Vi får väl se när det blir möjligt att shoppa online :D
 
Hårspary - har blivit bättre nu när min doftallergi sätter stopp
Dusch/hand tvål
Timjan
Buljongtärningar

Sen går det lite i perioder ettga vart det majs, ett annat tag krossade tomater och nu senast kokosgrädde. Har 12pkt att göra av med innan jag får köpa något nytt :D
 
Kom på lite mer.

Jag har en hel del kakor liggandes i skåpet. Åh det där är jag sugen på i butik. Kommer hem och har flera andra sorter liggandes i skåpet redan. Som jag inte ätit upp sen sist. :angel:

Godis finns också. Mycket jag fått som julklapp från något jobb. Brukar tyvärr inte hinna äta upp allt innan nästa jul eller i vissa fall innna det börjat bli dåligt. Då jag ju köper på mig nytt hela tiden. :rofl:


Skulle det bli kris kan jag ju alltid äta snacksbars, torkad frukt, kakor och godis. Ifall resten av maten skulle ta slut/längre elavbrott. :rofl:
Samma här, massvis med kakor, godis, snacks och glass! :angel:
 
Ehum.. jag hade förtängt chips...

chips hamstras något kopiöst.. i skrivande stund har jag en i bilen, 4 hemma oöppnade + nån pringlesburk och vi äter inte direkt så mycket chips ens :o

Brukar få rensa ut förrådet lite då och då och jag skämtar inte om vi slänger ett tiotal halvätna/öppnade påsar var gång
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ungern 2024?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp