Saker och företeelser man inte förstår sig på

För att inte folk ska sno det! Därför är det förpackning som inte går att få upp utan sax och stor nog att inte få ner i fickan. Jobbat i butik och oj, vad många tomma förpackningar det låg i hyllorna. Sådana där häftade som man bara sliter upp.
Det är ytterligare en företeelse som jag inte förstår, uppenbarligen är det relativt normala människor som stjäl från butiker. Hur kommer man på tanken och hur klarar man samvetet?
 
Det finns en variant av det där också: det är när jag väl lyckats köra om en sån där "60-åkare" efter att ha legat bakom i bra många kilometer, så plötsligt blir det fart på den bilen, som liksom hänger på mig och plötsligt utan problem, håller samma hastighet som mig, t.ex. 80 km-timmen????

Sådana träffar man på då och då. Skulle vilja ha en dekal "min bil är ingen draghjälp".
 
Det är ytterligare en företeelse som jag inte förstår, uppenbarligen är det relativt normala människor som stjäl från butiker. Hur kommer man på tanken och hur klarar man samvetet?
Sambon var på en stor loppis för ett dödsbo, dag två. Dom berättade att massor hade blivit stulet dag 1, då det var så mycket folk. Dom hade bara burit ut det.

Vem gör så? Har folk noll moral?
 
Det finns en variant av det där också: det är när jag väl lyckats köra om en sån där "60-åkare" efter att ha legat bakom i bra många kilometer, så plötsligt blir det fart på den bilen, som liksom hänger på mig och plötsligt utan problem, håller samma hastighet som mig, t.ex. 80 km-timmen????
Ah, den typen. Det tydligaste exemplet jag kommer ihåg från den typen var när jag körde enbart lastbil på e4:an mellan Gränna och Jönköping, håller mina 90 och börjar komma ikapp en personbil, kollar spegeln så det är fritt och kör om.
Sen kör bilen om mig inte i någon jättefart, va bra nu har den vaknat tänker jag då jag hade reagerat på att en personbil körde så långsamt på motorväg vid sommarväglag.
En stund senare kommer jag ikapp samma bilen igen och kör om. Ytterligare en gång kör den bilen om mig, nu börjar jag fundera på om det är någon som blir förolämpad för att en lastbil kör om och därför måste köra om.
Jag kom ikapp samma bil en tredje gång och körde om igen, den här gången körde den inte om mig.
Det jag tyckte var jobbigast i den situationen var att köra om, då jag inte är som en del chaufförer som bara trycker sig ut och om. Jag vill gärna ha fritt en bra sträcka bakåt så jag hinner om i lugn och ro utan att ha en bil i häcken. Då den vägen är rätt trafikerad fick ja ibland vänta en stund innan jag ens kunde köra om.
Jag vet än idag inte va den bilen pysslade med.
 
Jag vill också vara med!

Kanske kan lagstiftningen även ta höjd för "60-åkare" på landsvägar med 70 eller 80 km/t begränsning också?
Jag förstår inte, perfekt väder, perfekt väglag, perfekta ljusförhållanden, ändå måste vissa köra 50-60 km/t, fastklamrade vid mittlinjen på raksträckor, så att de inte går att köra om, för att sedan öka hastigheten i kurviga partier... Kan dom inte hålla åt höger på raksträckan så att jag kan köra om och hålla lagstadgad hastighet?

Har blivit vanligare nu i sommar...
Eller folk som kryyyyyyyyper på grusvägar för att det är ett litet potthål. Vi har 30- rekommendation på vägen här, men ett par personer som sällan kör över 10 (det är inte ens mätbart i min bil, så sakta). Eftr 2.5 km bakom dem är man lagom lycklig och ofta försenad till jobbet....
 
Men jag förstår ändå inte hur det kan bli så. Jag har två olika tvättkorgar, en i badrummet som med jämna mellanrum töms i den stora närmare tvättstugan, och sen bärs tvätten i trådkorgar ut till linan och mellan två rum innan den är tillbaka i garderoben och det finns alla chanser för strumpor att försvinna men de gör ju inte det för jag håller koll. Jag fattar verkligen inte. De kan ju inte bara försvinna, de måste ju ligga nånstans.
Här kryper de gärna in i påslakan/örngott/tröjärmar och de riktigt rymningsbenägna tar hjälp av hunden som droppar dem i sitt gömställe bakom en fåtölj.
 
Varför vill folk ens åka dit? Trängas bland galningar och köpa skräp? 😅
Det är inte bara skräp där tbh. Mycket, men inte bara. Köpt tapeter där (70kr rullen, för samma märke på Bauhaus tog de över 400kr), skeppshult gjutjärnspanna för 300kr (750kr på bagaren och kocken) och en micro från Sharp, den var nog gråimport men fungerade perfekt. Men åker bara dit var tredje år.
 
För att inte folk ska sno det! Därför är det förpackning som inte går att få upp utan sax och stor nog att inte få ner i fickan. Jobbat i butik och oj, vad många tomma förpackningar det låg i hyllorna. Sådana där häftade som man bara sliter upp.
Om du har starka nypor så går det att få upp med bra sax, resultat blir slö sax och vassa kantar på plasten.

I fickan åkte låset lätt och smidigt efter jag betalat så där gjorde det ingen skillnad.
 
Eller folk som kryyyyyyyyper på grusvägar för att det är ett litet potthål. Vi har 30- rekommendation på vägen här, men ett par personer som sällan kör över 10 (det är inte ens mätbart i min bil, så sakta). Eftr 2.5 km bakom dem är man lagom lycklig och ofta försenad till jobbet....
Typiskt sommarfenomen. Tjällossningen torkar upp, sedan väntar man på att vägverket ska hinna runt och hyvla till och då, när det verkligen går att köra på hårda, fina vägar dyker de upp och
1. kör hälften av normal fart men släpper aldrig förbi någon
2. tvärbromsar för varenda liten grop (ibland inte ens gropar, bara gupp)

För mig får folk gott köra sakta om de vill. Men på vägar som är för smala för vanliga omkörningar, så makar man sig åt sidan och släpper förbi när bilar kommer ikapp.
Ofta samma personer som väjer lite halvdant vid möten och låter andra lösa det genom att gå ner i krypfart och slicka den gräns där stabiliteten i dikeskanten upphör.
 
Inte läst hela så det här har nog redan tagits. Upp

Svampplockare som ställer sina bilar hur som helst och lämnar dem. Mer än en gång jag har fastnat pga av idiotiska parkeringar.

Svamp/bärplockare som lämnar skräp i skogen

Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsen :confused: wtf

Jag råkade ut för några som ställde sin utanför ingången till hagen. När de kom tillbaka sa jag något om att jag krånglat ut hästen som sparkar minst och att det var tur att det kom nu när jag behövde ta ut den som sparkat på bilar.
 
Eller folk som kryyyyyyyyper på grusvägar för att det är ett litet potthål. Vi har 30- rekommendation på vägen här, men ett par personer som sällan kör över 10 (det är inte ens mätbart i min bil, så sakta). Eftr 2.5 km bakom dem är man lagom lycklig och ofta försenad till jobbet....

Jag förstod det en gång när jag låg bakom en bil som kröp fram... norrländsk liten grusväg, låg sportbil med hockeypuckar till däck :rofl: Jag fattar inte varför den skulle in på den vägen öht :D
 
Jag vill också vara med!

Kanske kan lagstiftningen även ta höjd för "60-åkare" på landsvägar med 70 eller 80 km/t begränsning också?
Jag förstår inte, perfekt väder, perfekt väglag, perfekta ljusförhållanden, ändå måste vissa köra 50-60 km/t, fastklamrade vid mittlinjen på raksträckor, så att de inte går att köra om, för att sedan öka hastigheten i kurviga partier... Kan dom inte hålla åt höger på raksträckan så att jag kan köra om och hålla lagstadgad hastighet?

Har blivit vanligare nu i sommar...

Mittlinjesnortare :meh:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 790
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 179
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp