Saker och företeelser man inte förstår sig på

Ja. Pappa hade ofta problem med att små (dyra) saker försvann på visningarna innan auktionerna började. Det är inget nytt, det var så hela min uppväxt...
För mig är det så otroligt främmande att ens komma på tanken, jag skulle aldrig kunna njuta av grejer som jag hade tagit och sälja dem vidare hade gett mig ännu mer ångest. Jag minns så väl en gång när jag kanske var 3-5 år så var vi på en affär där de sålde fågelfrö i lösvikt och jag tyckte att det var så härligt att ta i så en näve slank ner i min ficka som jag gick och tog i under tiden mina föräldrar handlade och sen bröt jag ihop i kassan för att vi inte hade betalt för den där näven fågelfrö. Jag tror att kassörskan var snabb och tog typ 50 öre för fågelfröet och jag kände mig nöjd med att ha gjort rätt för mig.
 
Typiskt sommarfenomen. Tjällossningen torkar upp, sedan väntar man på att vägverket ska hinna runt och hyvla till och då, när det verkligen går att köra på hårda, fina vägar dyker de upp och
1. kör hälften av normal fart men släpper aldrig förbi någon
2. tvärbromsar för varenda liten grop (ibland inte ens gropar, bara gupp)

För mig får folk gott köra sakta om de vill. Men på vägar som är för smala för vanliga omkörningar, så makar man sig åt sidan och släpper förbi när bilar kommer ikapp.
Ofta samma personer som väjer lite halvdant vid möten och låter andra lösa det genom att gå ner i krypfart och slicka den gräns där stabiliteten i dikeskanten upphör.
Här har de grävt för fiber så vägen är rätt dålig, men de STANNAR bilen inför varje liten knöl!
 
Var du på samma ställe som jag och två kompisar nu i kväll? :D Vi var ute och käkade och diskuterade det... han föredrar kranvatten och jag känner mig alltid så dum när han inte vill ha annat än ett glas vatten! Jag vet faktiskt inte varför det känns som det gör, men vi pratade i dag om just det där! :D
Verkar så! Sluta känna dig dum för fan, det är så dumt! :p

Jag vet!!

Jag tycker inte om att dricka söta drycker (förutom vin) till maten. så om det bjuds läsk, saft och liknande så ber jag alltid om kranvatten. En del tycker att det är så jobbigt! Som om deras förmåga som värd/värdinna brister på nåt sätt. Främst har jag mött detta hemma hos äldre personer. De som är i min ålder ger mig glatt vatten. Jag brukar förklara att jag alltid dricker vanligt vatten till maten.
Ja men precis, ju äldre desto svårare. Förstår inte den där kränktheten :cautious:
 
Jag har själv snattat en gång på loppis och 2 ggr i affär....

På loppisen var det en liten prydnadsfigur jag stod med i handen och betalade. Både jag och säljaren glömde bort den (köpte en massa annat)

en gång i affär samma sak stod och hade en dricka fastklämd under armen modell större och betalade för allt utom just den som jag aldrig la upp på bandet.

sen glömde jag scanna en leksak jag var osäker på om jag skulle köpa eller ej. La den längst fram i vagnen för att bestämma mig senare och glömde av den. Kom på det först när jag kollade kvittot ifall mitt brorsbarn ville byta den :o alltså efter 2 veckor då kunde jag liksom inte med att gå tillbaks och betala för den.

så jag har snattat med ärliga avsikter iallafall. Tröstar mig med det
 
Min äldre närstående blir inte kränkt men jag tror att hon känner sig som en sämre värdinna som inte har nån annan roligare/finare dryck att bjuda mig på. Som att hon missat att köpa in den dryck jag tycker om.
Ja det är så jag menar med kränkt. Fel ordval kanske :)
 
Min äldre närstående blir inte kränkt men jag tror att hon känner sig som en sämre värdinna som inte har nån annan roligare/finare dryck att bjuda mig på. Som att hon missat att köpa in den dryck jag tycker om.

Precis så är det. Jag dricker inte heller kaffe/alkohol/sötad läsk så på kundbesök bland annat är det vatten. Som tur är kan jag skylla på diabetesen i många lägen men när det kommer hem folk till mig och jag bara kan erbjuda vatten känns det väldigt torftigt.
 
Något jag märkt speciellt på nätet i olika forum/sociala medier osv, som jag inte riktigt förstår mig på är när någon skrivit en längre text där allt hänger ihop, men de som läser och svarar läser inte allt och svarar därmed inte på allt. Ibland hänger de upp sig på antingen en mening eller ett ord, och även om resterande meningar förklarar varför så verkar de inte läsa det och går till "attack". Det är något jag aldrig riktigt begripit varför man inte går efter helheten utan styckar sönder texten, som då får en annan mening?
 
Det här är en parkering som jag verkligen inte kan förstå. (Saaben är min.) På parkeringen var det som alltid gott om plats och det fanns säkert 200 tomma platser. Rutorna är inte heller snålt tilltagna på något sätt. (Min bil står i mitten av rutan.)

IMG_20200731_131446.jpg
 
Varför måste en del människor låta när dom äter? Farsan har en massa konstiga ljud för sig och en kompis sitter hummar och har sig. Hur svårt är det att hålla käften stängd och hur svårt är det att inte utstöta ljud? Varför måste man låta. Jag blir galen på sånt
 
Det här är en parkering som jag verkligen inte kan förstå. (Saaben är min.) På parkeringen var det som alltid gott om plats och det fanns säkert 200 tomma platser. Rutorna är inte heller snålt tilltagna på något sätt. (Min bil står i mitten av rutan.)

Visa bifogad fil 54987
Vid såna där tillfällen skulle jag vilja ha en skitbil så jag kunde slå upp dörren i bilen som står sådär dumt :rage:
 
Föräldrar som tar med sig barnvagnen till köpcentrum/city, gärna i grupp med flera barnvagnar. Får seriöst krupp. Plus i kanten om de också har ett eller flera småbarn som springer omkring.

Människor som klappar hundar utan att fråga.

Varför folk köper/avlar frallor, bullys, doodles etc, eller munchkin katter.

Människor som tycker att barn är meningen med livet.
 
Föräldrar som tar med sig barnvagnen till köpcentrum/city, gärna i grupp med flera barnvagnar. Får seriöst krupp. Plus i kanten om de också har ett eller flera småbarn som springer omkring.

Människor som klappar hundar utan att fråga.

Varför folk köper/avlar frallor, bullys, doodles etc, eller munchkin katter.

Människor som tycker att barn är meningen med livet.
"Barn är meningen med livet". Jag får rysningar!
 
Det här med folk som inte förstår skillnaden mellan att korsa olika hästraser och att blanda olika hundraser. Som inte vill förstå. Hade man jämfört med människa så hade dom fattat. Men bara för att det är djur så måste det ju funka på samma sätt. Okej är man inte djurmänniska och har noll insyn om djur så köper jag att man inte fattar. Men håller man på med djur så borde man ju begripa att häst och hund inte fungerar likadant
 
Haha jag förstår det inte heller! :p Det är ett av livets mysterier. Det är framförallt låga/korta strumpor som har en tendens att försvinna för mig. Sen är det ju inte så många som försvinner men en i månaden kanske.
En i månaden är ju jättemycket😲 De flesta av mina strumpor har jag haft sen 2012-2013. Du måste ju köpa nya hela tiden då?
Här kryper de gärna in i påslakan/örngott/tröjärmar och de riktigt rymningsbenägna tar hjälp av hunden som droppar dem i sitt gömställe bakom en fåtölj.
Men då är de inte borta på riktigt. Du hittar ju dem ändå.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 790
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 179
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp