Saker och företeelser man inte förstår sig på

Den enda förklaringen jag kan komma på är att man är så svartsjuk att man måste ha kontroll så att ingen flörtar med den andre?

Jag känner ett par (släktingar) som har så. Namnet på kontot är typ Anna Kalle Svensson.

De är drygt 70. Ingen av dem är intresserade av Facebook. ”Anna” har knappt ens en smartphone. Enda anledningen till att de har Facebookkontot är för att vara med i vår grupp för den gemensamma sommarstugan.

Tror att de är rätt representativa för fenomenet :)
 
Transfobi, och folks ettrighet när den ifrågasätts. Det är tydligen väldigt viktigt att ha rätt att håna en minoritet som redan är drabbade av stigman och tabun till den grad att de både mördas och tar livet av sig i högre grad än många andra grupper... Lämnade en väldigt stor svensk facebookgrupp förra veckan efter att admin gått in och försvarat hets mot transpersoner med att "det är ju bara humor, tål du inte det är du i fel grupp".
 
Jag var och simmade i morse och banan bredvid simmade en man som stönade varje simtag. Jag har aldrig i hela mitt långa mil och alla tusentals längder i en simbassäng hört någon stöna tidigare! Han var inte ens snabb och simmade bröstsim med huvudet ovan ytan och det förvånade mig verkligen.

Varför stönar man av att simma? :laugh:
 
Jag var och simmade i morse och banan bredvid simmade en man som stönade varje simtag. Jag har aldrig i hela mitt långa mil och alla tusentals längder i en simbassäng hört någon stöna tidigare! Han var inte ens snabb och simmade bröstsim med huvudet ovan ytan och det förvånade mig verkligen.

Varför stönar man av att simma? :laugh:

Haha, jag kan nu inte sluta se den där stackars svävande romaren från Asterix och Obelix framför mig, när han simmar genom luften. Uh-ååååh! :rofl::rofl:
 
Jag var och simmade i morse och banan bredvid simmade en man som stönade varje simtag. Jag har aldrig i hela mitt långa mil och alla tusentals längder i en simbassäng hört någon stöna tidigare! Han var inte ens snabb och simmade bröstsim med huvudet ovan ytan och det förvånade mig verkligen.

Varför stönar man av att simma? :laugh:
Ont nånstans?
 
Jag var och simmade i morse och banan bredvid simmade en man som stönade varje simtag. Jag har aldrig i hela mitt långa mil och alla tusentals längder i en simbassäng hört någon stöna tidigare! Han var inte ens snabb och simmade bröstsim med huvudet ovan ytan och det förvånade mig verkligen.

Varför stönar man av att simma? :laugh:
Jag ser mest framför mig hur en fisk nappat på fel bete... :angel:
 
Människor som aldrig klarar av att säga 'nej' rätt ut när en frågar/ber om något, utan svarar med sådant som 'inte den här veckan', 'ja tack, men såg inte stolarna slitna ut sist?', 'låter bra, kan vi fixa någon gång' OCH SÅ BLIR DET ALDRIG AV. Bara säg nej herregud jag orkar inte med att allt ska hänga i luften i mitt liv för att du inte kan bestämma dig för om du vill ha mina stolar eller hjälpa mig i vedskjulet eller vad fan det är.

Jag ska nog sluta fråga den här personen om hjälp..... :laugh:
 
Nu blir det kanske lite mycket information, men äsch då!
Skvätter partiklar såklart, men bajsvatten har jag aldrig varit med om. Bara för det var jag tvungen att sätta mig och spola på toaletten nu.. 😅 Jag blev inte det minsta blöt. Hur som helst spolar man ju först, sedan torkar man, sedan spolar man igen - och jag känner att jag kan stå ut med lite bajspartiklar på röven de få gånger jag känner att jag måste använda en allmän toalett för nummer två. Hellre det än att det ska lukta när jag går därifrån. :o

Låter som onödigt slöseri på vatten...
 
Jag känner att jag kan leva med det på mitt samvete. Jag har tre akvarier och gillar att duscha länge också. :)

Har du verkligen missat att det allt oftare blir vattenbrist även i Sverige? Att grundvattennivåerna är låga? Känns överhuvudtaget inte ok att regelmässigt spola toaletten två gånger bara för att man bajsat! Det går åt 10 liter vatten vid varje spolning!
 
Har du verkligen missat att det allt oftare blir vattenbrist även i Sverige? Att grundvattennivåerna är låga? Känns överhuvudtaget inte ok att regelmässigt spola toaletten två gånger bara för att man bajsat! Det går åt 10 liter vatten vid varje spolning!

Nu bor jag ju inte i Sverige, men jag känner som sagt att jag kan leva med det på mitt samvete de få gånger jag måste skita på en offentlig toalett. Det är ingenting som ligger mig till last.
 
Nu bor jag ju inte i Sverige, men jag känner som sagt att jag kan leva med det på mitt samvete de få gånger jag måste skita på en offentlig toalett. Det är ingenting som ligger mig till last.

Ännu värre då Sverige är ett av länderna i världen som har bäst tillgång på sötvatten....
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 781
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 167
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 616
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp