Saker och företeelser man inte förstår sig på

Nog hinner de torka till nästa måltid. :)


Min mamma torkade alltid disken. Hon ansag att det sag sa "stokigt" ut om den stog framme. Inte nagot jag haller med om, men alla far ju tycka som de vill och vill man hellre lagga ner jobbet pa att torka disken an ha den framme sa "more power to them".
 
Förstår mig inte på folk som man talar om saker i all välmening (t ex. sitt inte på säkerhetsbältet i lastbilen). Allt verkar gå in och ska bättra sig. Nästa gång har de ändå gjort samma misstag igen.
Va e det som är så svårt att förstå, varför säga att man förstår och sen gör tvärtemot?
(med säkerhetsbältet handlar om säkerhet - min säkerhet då jag använder det).
 
Förstår mig inte på folk som man talar om saker i all välmening (t ex. sitt inte på säkerhetsbältet i lastbilen). Allt verkar gå in och ska bättra sig. Nästa gång har de ändå gjort samma misstag igen.
Va e det som är så svårt att förstå, varför säga att man förstår och sen gör tvärtemot?
(med säkerhetsbältet handlar om säkerhet - min säkerhet då jag använder det).
I min erfarenhet: Folk som inte bryr sig ett skit men som är för konflikträdda för att säga det.
 
Det har jag nog aldrig märkt. Man får ju tvätta handdukarna innan man använder dem.
Klart handdukarna ska vara rena. Jag får småludd ändå, även om handdukarna både tvättats och tumlats, handdukarna ligger därtill aldrig öppet heller. Kör hushållspapper om jag måste torka nånting just för att undvika luddet som blir.
 
Klart handdukarna ska vara rena. Jag får småludd ändå, även om handdukarna både tvättats och tumlats, handdukarna ligger därtill aldrig öppet heller. Kör hushållspapper om jag måste torka nånting just för att undvika luddet som blir.
Konstigt. Kan det ha med kvalitén att göra?
Jag torkar mina i torkskåp, tumlare sliter så på tvätten.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 792
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp