Saker och företeelser man inte förstår sig på

Fortsättningen på plast.......

Att plastpåsen kostar 6:50kr men att det lik förbaskat är lika mycket onödig plast kring allt man köper. Varför inte jobba även på detta liksom?
Här har ekologiska grönsaker och frukt inte plast runt sig längre. Det försvann när plastpåsens pris höjdes. På bananerna ersattes den med en tejp runt klasen. Jag hoppas att det är bättre för miljön även om jag är tveksam.

Annars håller jag med. Plast och förpackningar överhuvudtaget är ofta onödiga och är verkligen något som borde läggas resurser på att få ner.
 
Här har ekologiska grönsaker och frukt inte plast runt sig längre. Det försvann när plastpåsens pris höjdes. På bananerna ersattes den med en tejp runt klasen. Jag hoppas att det är bättre för miljön även om jag är tveksam.

Annars håller jag med. Plast och förpackningar överhuvudtaget är ofta onödiga och är verkligen något som borde läggas resurser på att få ner.

Jag vill minnas att detta handlade om en avvägning av nackdelen med plast och hållbarhet på varor. Att t. Ex borttagandet av plast på en vara skulle leda till större matsvinn eftersom den höll sämre i disken.
 
En annan sak jag aldrig riktigt förstått är kaffe. Hur så många tycker det är så gott osv. Jag har provat men det smakar allt annat än gott för mig oavsett kombination.
Jag håller med!!
Eller som många som dricker kaffe gör vid fikastunderna på jobbet: ”usch idag var kaffet verkligen inte gott”, många håller med i påståendet och ALLA fortsätter dricka av det! Sjukt!!! Varför??
 
De som ligger upp i röven på en när man kör, du kommer inte fram fortare för att du ligger där. Håll 3 sekunders regeln för :rage:🤬.
Eller de som segar på i vänsterfilen på motorvägen kilometer efter kilometer efter kilometer när trafiken är gles. Mitt ex gjorde så, om han öht kunde skymta en lastbil vid horisonten så låg han kvar till vänster för han "skulle ju ändå snart köra om, onödigt att gå tillbaka till högerfilen". Gah! Håll dig till höger, gå ut när du verkligen behöver köra om, gå sen tillbaka till höger för :rage::devil:
 
@CarEr och @TinyWiny anledningen til att grönsaker ofta är inplastade är att det förlänger hållbarheten, både i affären och hos konsumenten. Bra ur ett hållbarhetsperspektiv alltså.
Fast det är ju inte inplastat här längre. Någon skillnad på hållbarheten har jag inte märkt. På bananer behöver dock den lilla biten plastfolie vara kvar på bananernas ände. Där behövs plasten men inte runt hela frukten.
 
Eller de som segar på i vänsterfilen på motorvägen kilometer efter kilometer efter kilometer när trafiken är gles. Mitt ex gjorde så, om han öht kunde skymta en lastbil vid horisonten så låg han kvar till vänster för han "skulle ju ändå snart köra om, onödigt att gå tillbaka till högerfilen". Gah! Håll dig till höger, gå ut när du verkligen behöver köra om, gå sen tillbaka till höger för :rage::devil:
Enda gången jag ligger kvar i vänsterfilen är om jag håller högre hastighet än de i höger, men kommer det en bil bakom med högre fart får jag flytta på mig.
Försöker i möjligaste mån att inte byta fil så ofta, speciellt inte vintertid om det är modd, risk för sladd då.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 781
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 167
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 616
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp