Saker som inte håller måttet?

Enya

Trådstartare
Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker om att bära i ryggsäck, men har en tid fått bära i axelväska för min högt älskade ryggsäck har gjort sitt. Så det blev efter lite mumlande en röd ryggsäck av ett känt märke, tyvärr har den bara två fack+ ett för datorn, men den verkade rejäl och bra och inte i ett tunt trist material heller. Tom satt den bra på ryggen men med saker i så skär remmarna konstigt i axlarna och ryggsäcken är lite kort och trycker mot ryggen så jag blir alldeles öm där! :( Det är inte riktigt vad jag väntade mig av en ryggsäck från ett känt märke, och som kostade 300 kr på rean. :banghead:

MP3-spelare. Hur många har jag inte köpt som jag slitit ut lika fort? Jo några stycken. Hur många har jag inte köpt som jag aldrig fått liv i? Jo, TVÅ stycken!! Den ena fick jag liv i men ljudet funkade inte så jag bytte den mot en ny...där ljudet inte funkade. Då struntade jag i det för så fasligt dyr var den inte. Den andra fick jag inte ens att starta, lämnade in den och fick pengarna tillbaka. :mad:

Nu har jag en Ipod, som jag fick av min syster i julklapp. Den var några år när jag fick den och det är några år sedan nu så jag antar att även den går hädan snart, för den hänger sig i bland och så får den helt enkelt ligga till batteriet tagit slut. Vilken sorg när den dör, hur ska jag hitta en lika bra!! Jag kan inte vara utan en och jag vägrar plastmanickerna, sånna där billiga.

Hörlurar! Det kvittar om jag betalar några hundralappar för dem eller några tior, de suger lika mycket ändå! Nu har jag några som nog tillhör en iphone egentligen och de är bra, jag kan till och med ha dem bra i öronen när jag ligger ner och sover och då får de bra betyg av mig. Alla andra jag testat trillar ur ögonen, vrider sig, dåligt ljud, jag HATAR dåligt ljud och kliar, skaver och gör ont.
Jag behöver inte räkna upp antalet pennor, pennvässare, suddi och pennskrin va?

En stekpanna som efter några månader tappade handtaget för att skruven rostats och knäckts kanske passar in här också. Eller varför inte den stekpannan vars handtag inte ens sitter fast med vanlig skruv så jag kan inte spänna skiten?! Som nu sitter löst efter bara någon månads användande.

En mus till min laptop dög inte, alldeles för plastig så musen rörde många gånger inte ens sig om jag inte la lite vikt på den! Men den var rosa och fin med evighetslång sladd...:cautious:

Vad har ni som ni vill slänga i Plus soptunna?
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Hörlurar - absolut! :mad:
Mp3-spelare - samma problem här!
Stekpanneskruvar - seriöst, vad är problemet?!

Sen vill jag lägga till kylplattor för laptops, jag har köpt en variant med ställbar rygg med fläktar som i grunden är en jättebra tanke om det inte vore för att fläktarna dör efter mindre än en månads användning och sen ramlar fästena av som datorn stödjer sig på för att inte halka framåt av lutningen.
Eftersom jag trodde att jag bara hade otur första gången köpte jag en ny kylplatta av samma märke direkt när den första dog = samma problem direkt igen. Mutter! :mad:

Sen är jag riktigt irriterad på de där grenutagen med sex uttag och en avstängningsknapp ni vet. De som man får använda brutalt våld till när man ska sätta i en ny kontakt, jag blir lika arg varje gång. Samtidigt har jag ett gäng såna och det är ju faktiskt praktiskt med många uttag... Får nog köpa ett annat märke nästa gång tror jag. ;)
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Hörlurar - absolut! :mad:
Mp3-spelare - samma problem här!
Stekpanneskruvar - seriöst, vad är problemet?!

Sen vill jag lägga till kylplattor för laptops, jag har köpt en variant med ställbar rygg med fläktar som i grunden är en jättebra tanke om det inte vore för att fläktarna dör efter mindre än en månads användning och sen ramlar fästena av som datorn stödjer sig på för att inte halka framåt av lutningen.
Eftersom jag trodde att jag bara hade otur första gången köpte jag en ny kylplatta av samma märke direkt när den första dog = samma problem direkt igen. Mutter! :mad:

Sen är jag riktigt irriterad på de där grenutagen med sex uttag och en avstängningsknapp ni vet. De som man får använda brutalt våld till när man ska sätta i en ny kontakt, jag blir lika arg varje gång. Samtidigt har jag ett gäng såna och det är ju faktiskt praktiskt med många uttag... Får nog köpa ett annat märke nästa gång tror jag. ;)

Jag trodde jag var ensam om att drabbas av steppanneskruvarnas bortfall :D

Jag fick en gång en mp3spelare som kostade 2000 kr, älskade den och slet ut den fullständigt tyvärr. Jag ser inte fram emot när den jag har nu går sönder, det är så jobbigt med ny. Jag hittade en mp3spelare i en låda här och det stod att den var vattensäker, men den är banne mig inte lyssnarsäker...:banghead:

Alltså, grenuttagen ja!! Jag tappade en i golvet för en tid sedan, den röda grejen trillade av och jag satte på den igen men nu funkar den inte ju :O Jävla mög!!!
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Köp en rejäl gjutjärnspanna så är problemet löst. Den kommer räcka livet ut.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

De är alldeles för tunga för mig tyvärr.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Leksaker! Det är otroligt vanligt med dålig kvalité på leksaker tycker jag. Och då är det ändå barn, som inte alltid är så försiktiga, som ska leka med dem...! :banghead:
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Det är för att det är oförsiktiga barn som ska ha dem som det är dålig kvalitet på dem. Då måste ju föräldrarna köpa nya till det ledsna barnet.

Det är så trist, tappa en plastbil på golvet från midjehöjd på en vuxen så är den i många bitar, krocka med en radiostyrd bil i väggen så har den krockskador osv. Vad jag däremot märkte när jag hade barn i 1 års åldern och yngre är att fishers price har/hade riktigt bra kvalitet på sina leksaker, de har hållit till mina tre barn och min systerdotter ovanpå det. Dessutom är de i sådant skick att de har gått vidare till nästa barn! :) Sådana leksaker tappas ju ideligen, en 1åring är ju inte försiktig så de får utstå mycket innan barnet lär sig bära och lyfta och sånt.

Jag köper mycket tågbana och lego och kaplastavar till mina barn, just för att de verkligen håller att åka i golvet, även om en unge blir ilsken :D
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Håller med om Fisher Price, det har vi ärvt en del av barnens kusiner och de leksakerna har sedan gått att lämna vidare till andra barn :-)
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Vad har ni som ni vill slänga i Plus soptunna?
Ett par arbetsbyxor.
Jag har varit lojal mot fabrikatet, ett svenskt som börjar på F, i många år och haft uteslutande mycket bra erfarenhet av både funktion och kvalitet. I somras köpte jag ett par 3/4-långa svarta hantverkarbyxor ur deras nuvarande kollektion, och redan nu efter andra(!) tvätten - snällaste kortprogram i 30 grader båda gångerna, med kulör/svarttvättmedel - har de grånat märkbart. Alla mina andra arbetsbyxor av samma fabrikat är lika grånade först efter ca 50 tvättar... :mad:
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Ett mobilt bredbandsmodem. Köpte det för 4 mån sen och det har klabbat från början. Har ringt o mailat med Tele2 åtskilliga gånger. Igår fick jag för fjärde gången besked att det är ingen garanti på modemet, det är för gammalt. Det står 12 mån på kvittot. Tele2 har programmerat om det 4 ggr plus att nån av gångerna har de flyttat mig till offentligt nätverk. Ändå vill de bara fortsätta att programmera om modemet och de vägrar ändra tillbaks mitt nätverk. Jag har kontaktat konsumentverket, konsumenrådgivare, allmänna reklamationsnämnden och telekområdgivarna. Alla dessa 4 säger att jag är berättigad till ett nytt modem enligt konsumentköplagen. Ändå får jag inget.

När jag startar datorn o lägger in pinkod så får jag ibland vänta 5-6 timmar innan jag får upp det offentliga nätverket så jag kan ansluta till internet. När jag sen har lyckats ansluta så åker jag ut igen inom 10 min. Sen blir det ny väntan ett antal timmar, och så håller det på dag ut o dag in. Ibland hoppar den tillbaks så jag får lägga in pinkoden flera gånger. Skitmodem.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Sen vill jag lägga till kylplattor för laptops, j

Hehe min uråldriga gamla lapp- till den har jag ett vanligt ställ i plast utan fläktar eller nåt... men jag tar ut en kylklamp ur frysen och lägger under plaststället....har fin kylning i flera timmar...

Billigt och bra och totalt driftssäkert.:D
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Det är vådan av att köpa nåt av en telekomfirma där man har abbonnemanget. Själv köpte jag ett Dovado Tiny hos, jag tror det var Kjell & Co och det har funkat klockrent från dag ett.


Vad jag köpt som inte hållit måttet, tja, det ska vara stora vinkelslipen som brann på första försöket inom 5 minuter. Efter 6 brunna och 5 med skurna-kraschade växelhus gav både jag och affären upp och återstående maskiner i den pallen fick gå tillbaks till leverantören och jag fick tillbaks pengarna.

Jag köper väldigt sällan nya grejer utan begagnade eller också tar jag hand om vrak och renoverar upp så jag förväntar mig inte att grejerna är hela alla gånger när dom kommer. :)
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Det är vådan av att köpa nåt av en telekomfirma där man har abbonnemanget. Själv köpte jag ett Dovado Tiny hos, jag tror det var Kjell & Co och det har funkat klockrent från dag ett.


Vad jag köpt som inte hållit måttet, tja, det ska vara stora vinkelslipen som brann på första försöket inom 5 minuter. Efter 6 brunna och 5 med skurna-kraschade växelhus gav både jag och affären upp och återstående maskiner i den pallen fick gå tillbaks till leverantören och jag fick tillbaks pengarna.

Jag köper väldigt sällan nya grejer utan begagnade eller också tar jag hand om vrak och renoverar upp så jag förväntar mig inte att grejerna är hela alla gånger när dom kommer. :)

Du kan ju få den vattensäkra mp3spelaren så kan du ju lyssna på musik när du simmar :D

Jag försökte laga min väska, men det gick inte, den är fortfarande sönder och jag sörjer den! Den var sååååå bra och jag ville egentligen inte ha ny, men vad gör man inte för att få bära på ryggen igen.

Jag köper inte heller mycket nytt, begagnat är bra! Ibland får det bli nytt dock. Det mesta håller i år och dar faktiskt och ska ha beröm :)

Men jag gissar att det är dags nu...
-TVn låter, har fel på vissa färger (enligt andra, jag ser inte det...)
-DVD/WHSspelaren är 10 år gammal, använd MYCKET (barnvakt...), men tar inte alla skivor numer :(
-Min tvbox gick i avled i våras knall och fall efter 9 års trogen tjänst (den kanske går att laga :P )
-Datorskärmen är 8 år gammal och stängs av lika ofta som när jag har strömavbrott eller flyttar den =mycket sällan, men den lever ännu.
-Mobiltelefonen är 4 år gammal och verkar trött och sliten nu :(
-Micron är 12 år gammal och låter lite skumt...
-Tangentbordet och musen till stationära datorn är 7 år gammalt och mycket väl använt och mycket väldigt slitet
-Högtalarsystemet till datorn är 7 år gammalt och väldigt välanvänt (varje dag nästan) och det är glapp i sladdarna.
-Lampan vid min säng fick jag när jag var 11 år gammal så den är 22 år nu. Japp jag har en barnlampan:D Men vadå, är inte Bambi söt då?!:D

Tänk om allt går sönder på samma gång!!!!!:eek::eek::eek:
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Ett mobilt bredbandsmodem. Köpte det för 4 mån sen och det har klabbat från början. Har ringt o mailat med Tele2 åtskilliga gånger. Igår fick jag för fjärde gången besked att det är ingen garanti på modemet, det är för gammalt. Det står 12 mån på kvittot. Tele2 har programmerat om det 4 ggr plus att nån av gångerna har de flyttat mig till offentligt nätverk. Ändå vill de bara fortsätta att programmera om modemet och de vägrar ändra tillbaks mitt nätverk. Jag har kontaktat konsumentverket, konsumenrådgivare, allmänna reklamationsnämnden och telekområdgivarna. Alla dessa 4 säger att jag är berättigad till ett nytt modem enligt konsumentköplagen. Ändå får jag inget.

När jag startar datorn o lägger in pinkod så får jag ibland vänta 5-6 timmar innan jag får upp det offentliga nätverket så jag kan ansluta till internet. När jag sen har lyckats ansluta så åker jag ut igen inom 10 min. Sen blir det ny väntan ett antal timmar, och så håller det på dag ut o dag in. Ibland hoppar den tillbaks så jag får lägga in pinkoden flera gånger. Skitmodem.

Du får skaffa teliabredband :D Jag har haft Telia i 10 år och är enbart nöjd. Har snabbt fått hjälp de två gånger jag behövt nytt modem (åska), men Telia är ju dyra. Har ett mobilt internet från tele2.....Det kostar 99kr i månaden och är inte värd en spänn mer då det krånglar en del. Inte som ditt dock!!! Det ta gör att jag har kvar bredbandet hos Telia. De är inte så illa som folk säger....
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Ett par arbetsbyxor.
Jag har varit lojal mot fabrikatet, ett svenskt som börjar på F, i många år och haft uteslutande mycket bra erfarenhet av både funktion och kvalitet. I somras köpte jag ett par 3/4-långa svarta hantverkarbyxor ur deras nuvarande kollektion, och redan nu efter andra(!) tvätten - snällaste kortprogram i 30 grader båda gångerna, med kulör/svarttvättmedel - har de grånat märkbart. Alla mina andra arbetsbyxor av samma fabrikat är lika grånade först efter ca 50 tvättar... :mad:

Oj! Det var dåligt!! :meh:

Nu är det inte jag som köper mina arbetskläder utan det gör kommunen. De tar nytt företag år efter år då de är missnöjda. Förstår det, jag har fortfarande inte fått mina arbetsbyxor och ändå SKA vi vara klädda i arbetskläder. Det är jag i stort sett aldrig faktiskt, tyget andas inte så man kokar i värmen, tröjorna är antingen jättekorta på längden eller äckligt figursydda efter spinkiga personer. Västen vi har är jag nöjd med. Den som vi fick för flera år sedan... Den är så bra, men sliten och urtvättad nu, men de nya är inte alls lika bra!!! Någon mindre klokt puckot kom på att det ska vara dragkedja på framfickorna i västen. Jomen grattis, dragkedjan river i händerna när man rör vid!!! Min luvtröja älskar jag dock, men det gick fort att få den urtvättad, dåligt att de inte har bättre kvalitet på kläder man trots allt ska använda mycket och slita på.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Finns ett extra handtag man kan använda till stekpanna (inte de största dock ) från gula rehab :) Så får man enkelt ett tvåhandsgrepp, underlättar mycket :)

Det visste jag inte fanns. Brukar titta lite sorgset efter sånna stekpannor medan jag tar de lättare och också billigare, det är därför de går sönder så lätt kanske
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Köpte ett på jodpurs på Hööks som sprack i sulan efter fyra månader. Dock fick jag snabbt ett par nya utan några frågor. Skickade in dem på en lördag med en liten ful handskriven lapp och på tisdagen kom ett par nya. Och detta var i semestertider.
 
Sv: Saker som inte håller måttet?

Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker om att bära i ryggsäck, men har en tid fått bära i axelväska för min högt älskade ryggsäck har gjort sitt. Så det blev efter lite mumlande en röd ryggsäck av ett känt märke, tyvärr har den bara två fack+ ett för datorn, men den verkade rejäl och bra och inte i ett tunt trist material heller. Tom satt den bra på ryggen men med saker i så skär remmarna konstigt i axlarna och ryggsäcken är lite kort och trycker mot ryggen så jag blir alldeles öm där! :( Det är inte riktigt vad jag väntade mig av en ryggsäck från ett känt märke, och som kostade 300 kr på rean. :banghead



Eftersom det är en ryggsäck av känt märke, och stabil, så kan det ju vara så att du kan ställa in den i ryggen? Men nu tänker jag mer på stadiga vandringsryggsäckar i olika storlekar från sportaffärerna. Eller så kanske du valde en för fel ändamål?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp