Saker vi är nöjda eller tacksamma över

Mirre

Trådstartare
Tänkte att vi behöver en tråd som är rena motsatsen till "saker vi stör oss på" tråden. Så skriv vad ni är nöjda eller tacksamma över.


Jag är tacksam över att vi åkte till skogen och gick en sväng idag, blev ingen lång runda men det var skönt att komma ut trots att det var lite kallt.

Nöjd över att jag hittade bra födelsedagspresent till sonen. Som vanligt är min framförhållning kass och sonen fyller på lördag, men nu löste det sig
 
Tacksam över att båda barnen varit på fantastiskt humör idag, vi har umgåtts som familj hela dagen och varit ute i fint väder sen vi vaknade.

Longerat min nya pålle för första gången och han är så otroligt lyhörd och rolig att jobba med.

🌟
 
Tacksam över att min mor - som fyller 77 år nästa månad - fortfarande är frisk och pigg nog att orka hjälpa mig med tapetsering :) ! Hon mäter och skär våder, och vi får samtidigt umgås under tiden.... :)

Också tacksam över att jag har ett arbete och kollegor som gör att jag faktiskt ser lite fram emot att gå till jobbet imorgon - trots att det är måndag.... ;)
 
Att jag aldrig kommer att behöva hjälpa min mamma ekonomiskt. Pratade med en vän häromdagen vars mamma är fattigpensionär till följd av att hon haft ett lågavlönat yrke, tagit alla föräldraledigheter/vab och därtill inte stått som ägare på huset hon och tidigare maken bodde i. Min vän kommer att behöva stötta henne för att tillvaron ska bli dräglig men det påverkar såklart hennes egen ekonomi också.


Jag är otroligt tacksam att min mamma aldrig kommer att behöva bekymra sig om pengar. Hon har precis fyllt 70 år och samtidigt meddelat sitt jobb att hon kommer att fortsätta arbeta i ett år till bara för att hon fortfarande tycker att det är roligt och givande. Hon hade kunnat gå i pension för längesedan men är så pigg och arbetsför att hon nöjt sig med att trappa ner arbetstiden till 50%, och är helt nöjd med det.
 
Tacksam över min goa unge och våran ponny. Också väldigt tacksam att ponnyn trivs så bra i sin flock.
 

Bifogade filer

  • 92545C17-5A6C-4322-9B89-4AEC6D530072.png
    92545C17-5A6C-4322-9B89-4AEC6D530072.png
    658,9 KB · Visningar: 39
För min man som hjälper, fixar och trixar med allt möjligt för mina hästar ständigt och jämt.
Just nu att han ordnat kameraövervakning så jag kan kolla sjuklingen i både hage och box :love:

För ljusets återkomst.

För att jag, maken och de övriga djuren mår bra.

För att ekonomin inte lider så hårt som den hade kunnat göra av alla ökade utgifter just nu. Men andra förutsättningar hade det varit betydligt värre.
 
För att snödroppar och krokusar sprider sig på min äng och ger första humlorna mat:heart
Haha, ett sidospår.. jag sprang runt och "jagade" en humla idag, (Eller lilla bumlan som jag kallar dem), med en av mina nyplanterade utekrukor. Jag trodde hen var hungrig och ville sitta på någon av alla fina penseer. Men jag blev rådissad då bumlan flög in under husgrunden och kvar stod jag utanför som ett fån med min kruka i högsta hugg🙄 Påminner mig och även andra i samma veva om att det är dags att lägga humleflottar i hästarnas vattenbaljor nu.
 
Det finns mycket att vara tacksam över. Många självklara saker jag inte tänker rabla upp. En sak dock som jag tänker på nu, är att jag ska simma i morgon. Det har börjat en ny kollega på jobbet, och hon verkar så rar och trevlig på alla sätt och vis och jag frågade henne (jag behöver motionera pga min gastric sleeve operation men har svårt att hitta något bra, fick veta att hon gjort en gastric bypass, så därav frågan....) om hon ville simma med mig och agera mina ögon vid behov utöver trevligt sällskap, och hon sa JA! Och det gör mig så glad och tacksam! Jag har ju frågat andra- som antingen inte har velat, varit upptagna eller haft mens i evigheter som ursäkt för att inte orka ta tag i det, och NU, nu hoppas jag vid Gud att det blir av!
Jag har förberett med baddräkt, schampo och lås och är skitnervös så klart, jag känner inte henne, hon har jobbat på jobbet i en månad nu bara, men jag hoppas det blir bra!
 
Jag är så otroligt tacksam att trots att vi haft ett skitår i familjen så är alla relationerna inom familjen starkare än någonsin.
Båda de äldre döttrarna som är 14 och 16, berättar saker som visar att de här förtroende för och litar på mig, 8 åringen är mestadels glad och nöjd.
Okej att de två yngsta ryker ihop ibland, men det är bara småtjafs och när det gäller finns de för varandra.
De två äldsta kan sitta och prata och skratta så de gråter, inga tjafs alls där.
Den äldsta har en fantastisk pojkvän som är hur rar som helst, både mot henne och mot hennes systrar.
Och förhållandet med sambon är inne på 19:e året (!!!!) och vi har det verkligen bättre än någonsin!
❤❤❤
 
Jag är tacksam för våren och ljuset! För gräsplätten framför huset som fylla av krokus, scilla och snödroppar (tulpanerna är på väg upp!). För att jag har en bra kardiolog och senaste medicinjusteringar börjar ge effekt. För min vän och chef som är så smart och klarsynt och godhjärtad och empatisk. För min mamma som alltid ställer upp och nu tagit över uppdrag ’manda flyttar’. För en vän som jag idag delade en grej med som kan verka vara en småsak, men som kändes stort för mig att ta tag i och hon bara hajade direkt och gav superfint pepp.
 
Jag ar tacksam for att jag har ett flexibelt jobb dar jag kan ta ledigt med lite framforhallning.
Hade redan semester bokad den 14 april for en langhelg pa Irland, men har kannt mig sliten nyligen, och bestamde mig i morse for att ocksa boka 11-13 April ledigt - sa nu har jag hela paskveckan och 10 dagar i raden ledigt!
Om bara 2 veckor! tjohooo!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 392
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp