Saker vi är nöjda eller tacksamma över

I dag när jag kom hem från jobbet så möttes jag av en stor kram och ett leende från sambon och två überglada hundar. Kände mig älskad och efterlängtad efter en dag på jobbet. Är otroligt tacksam för min glada lilla familj :heart
 
Vyn från min balkong under den här perioden på året. :heart

IMG_20220509_191315.jpg
 
Jag är tacksam över att det snart är helg och jag har massor med roliga aktiviteter inplanerade. Förra veckan jobbade jag 6 nätter, i måndags var jag ledig och sen jobbade jag tisdag, onsdag och torsdag natt så nu ska det bli skönt att sova och tagga helgens aktiviteter.
 
Jag tänker ofta på, och är tacksam över, hur mycket jag har fått uppleva hittills i livet. Alla intressanta människor jag har fått träffa, alla platser jag har fått besöka, alla känslor, allt kul yrkesmässigt, alla intryck... jag har haft ett väldigt rikt och omväxlande liv hittills. Och det verkar kunna pågå åtminstone ett tag till.
 
Att jag vågade höra av mig när granngården sökte avbytare för några år sedan, trots att jag inte hade mjölkat i grop innan. Nu har jag fått lära mig ett yrke till och har ytterligare ett ben att stå på för försörjningen.

Väldigt tacksam för regnet här om dagen också, det ändrade förstaskörden från usel till troligtvis fin, och sparar mig nog tusentals kronor!
 
Jag är nöjd och tacksam att jag, mina föräldrar och mina äldre släktingar slapp få Covid. Syrran + familj fick det men då hade de vuxna hunnit vaccinera sig och barnen blev bara småsnoriga. Ingen av mina nära vänner har heller haft det. Galet vilken tur. Hörde sedan att blodgrupp 0 inte kan bli sjuka? Stämmer det? Min mor har det, kan ju förklara varför jag sluppit undan med om jag ärvt hennes... vem vet.
 
Hörde sedan att blodgrupp 0 inte kan bli sjuka? Stämmer det? Min mor har det, kan ju förklara varför jag sluppit undan med om jag ärvt hennes... vem vet.
Nej det stämmer inte, men vi är underrepresenterade bland sjuka, så något skydd är det med blodgrupp 0.

Jag är tacksam över att jag har ett jobb med vettiga villkor, härliga kollegor och okej lön.

Jag är tacksam över att vi ska åka och hälsa på pappa idag. Vi har inte superbra kontakt men det är alltid så mysigt att vara där. Den här gången är det bara jag, ungarna och särbon, så det blir lite lugnare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 939
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 379
Senast: Asko
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 200
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp