Saker vi är nöjda eller tacksamma över

Jag fick så himla fina presenter av min släkt!

Brorsan hade byggt ett par pallkragar och målat på märkning med vårt gemensamma efternamn, samt undertiteln "Stuteri och remontdepå" samt "Svets och mekaniska" - det ena är pallkragen för min familj, den andra för hans :D Fick också en sats med borr, så nu behöver jag inte låna hans hela tiden :idea:

Mamma och pappa gav mig en hängmatta! Jäklar vad jag ska ligga i den i sommar!

Farmor kom med en bukett blommor från sin trädgård, som hon konstaterade att alla är av sorter som jag får komma och hämta hemma från henne om jag vill ha dem i trädgården här :love:

Och min farbror gav mig en bok med svar på frågor om växter. Högst behövligt :D
 
Jag fick så himla fina presenter av min släkt!

Brorsan hade byggt ett par pallkragar och målat på märkning med vårt gemensamma efternamn, samt undertiteln "Stuteri och remontdepå" samt "Svets och mekaniska" - det ena är pallkragen för min familj, den andra för hans :D Fick också en sats med borr, så nu behöver jag inte låna hans hela tiden :idea:

Mamma och pappa gav mig en hängmatta! Jäklar vad jag ska ligga i den i sommar!

Farmor kom med en bukett blommor från sin trädgård, som hon konstaterade att alla är av sorter som jag får komma och hämta hemma från henne om jag vill ha dem i trädgården här :love:

Och min farbror gav mig en bok med svar på frågor om växter. Högst behövligt :D
Grattis! :bump:
 
Vår fasta telefon och därmed adsl-internet kom tillbaka idag, efter 10 dagars radiotystnad. Det krävdes bara tre besök hos telefonileverantören och ungefär lika många samtal.
Det är också lite underhållande att de efter att de lagat kabeln (eller vad de nu gjorde) ringer på den fasta telefonen och frågar: fungerar telefonen? :D
 
Hästarnas hö till kommande vintersäsong blev visserligen rekorddyrt :down: men viktigast att det är säkrat, ser ut att räcka och håller bra kvalitet. :up: Och på söndag utlovas det regn, vilket både odlingar och bete tackar för.

Det är dessutom bara en vecka till semester varav endast tre resdagar. Detta tackar jag också för efter att ha känt på dagens kombination av en bastuvarm tågvagn + dryga förseningar och evighetsombyggnationer med ändrade tågsträckningar.

MEN jag är trots detta även väldigt nöjd och tacksam över att kunna resa kollektivt det mesta av sträckan till och från jobbet, och delvis utnyttja restiden för att jobba. (Än mer nöjd och tacksam varje gång jag tankar bilen och snuddar vid tanken på vad det hade kostat både ekonomi och miljö om jag inte hade kunnat distansjobba alls och skulle haft fem dagar i veckan a 20 mil om dagen. O_o Förutom påfrestningen av att köra en mkt hårt trafikerad sträcka med all spilltid det är att sitta i en bil.)

Så tack för kollektivtrafik och ett nystartat sommarkort för endast 749 kr - motsvarande dagspriset för ca 32 liter bensin - med lite fantasi och uthållighet så ska jag maxa det allt vad jag kan både för jobb, privata ärenden och nöjen i Skåne snart sagt varje dag fram till 15 augusti. :love:
 
Jag är tacksam och lycklig över att alla mina tre barn (17,19 och 21) är hemma. Jag hör dem stöka och prata på övervåningen och allt känns som det ska. Liten vila från värsta livskrisen hittills - barn som flyttar hemifrån.
 
Att jag orkat så mycket idag! Promenader, handla, steka pannkakor, duscha... Ja, låter kanske inte så imponerande men när jag säger orkat, så menar jag att jag liksom orkat göra det på ett så bra sätt, så lugnt och vilsamt och glädjefyllt. Är trött i fötterna men inte i själen, så att säga!
 
Att jag orkat så mycket idag! Promenader, handla, steka pannkakor, duscha... Ja, låter kanske inte så imponerande men när jag säger orkat, så menar jag att jag liksom orkat göra det på ett så bra sätt, så lugnt och vilsamt och glädjefyllt. Är trött i fötterna men inte i själen, så att säga!
Tycker det kan vara jättemycket och väldigt imponerande! Särskilt det där med pannkakor lät väldigt bra 😀
 
Är väldigt nöjd över att jag gjorde all nödvändig städning igår så jag slapp det idag.
 
Är tacksam över att inte ha fått böter trots felparkering. Skulle bara vänta ut regnet innan jag flyttade på den men glömde helt bort det. Stod i alla fall inte i vägen för någon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 667
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 075
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 122
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Höll på att skriva detta i uppdateringstråden men det blev så långt att det hör nog bättre till en egen tråd: Lilla Pucken då :( inte...
Svar
10
· Visningar
2 392
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp