Saker vi aldrig lyckats lära oss

Gunga upp från liggande till stående på huk med båda fötterna i samtidig. Något som ser så lätt ut för andra och jag får inte till det alls.
 
Att sluta lägga viktiga saker på så säkra platser att jag inte hittar dem :angel: och att sluta slänga saker jag ofelbart behöver en månad senare.

Edit: Att hitta någonstans, trots GPS and google maps, skämtar inte. Höger, vänster har jag löst eftersom min höger tumme har opererats när jag var barn och lämnat ett är efter sig så jag tummar på det varje gång jag behöver skilja på höger och vänster.
Jag är glad att jag inte bor ensam. Min partner är den som håller reda på mina viktiga saker :D
 
Insett att jag aldrig lär mig åt vilket håll jag ska vrida nyckeln (ja, gammal okomplicerad bil) för att låsa och låsa upp bilen. Vrider alltid på måfå och får känna på handtaget efteråt. Haft samma typ av bil i typ sex år nu, men lär mig aldrig..
 
Rita/måla/dansa etc dvs allt som handlar om estetiska aktiviteter 😩

Kan t ex absolut inte göra en skiss av något och få det att se tredimensionellt ut. Är omåttligt imponerand av alla som kan!

Tröstar mig med att jag är sjukt bra på matte och grammatik 🙃
 
Kan väl inte bara vara jag som är helt obegåvad på vissa saker? *hoppas* :angel:

Jag lyckades aldrig lära mig spela piano. Måste ha någon slags dyslexi men för noter istället. Kunde bara lära mig spela genom att lära mig bitarna helt utantill, lyckades aldrig med att spela efter noter hur mycket jag än försökte. Har inte vidare musiksinne heller så kunde inte heller spela på gehör. :D

Sen har jag aldrig lyckats lära mig höger och vänster. Jag vet ju att jag skriver med höger hand men jag måste alltid tänka till vilken sida som är vilken, det kommer aldrig naturligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 122
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 723
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp