Saker vi gjort i sömnen

Rosett

Trådstartare
Jag vaknade en gång tuggades på ena öronproppen.
Det var inte gott. :yuck:
En annan gång vaknade jag precis när jag sprayade nässpray i munnen.
Det var inte heller gott. :yuck:

Vet inte nåt mer just nu.

Vore kul att läsa om tokigheter och annat ni gjort i sömnen. :D
 
När jag var liten drömde jag att jag drack vatten men att det stacks så fruktansvärt. På morgonen när jag vaknade låg hela min kaktussamling utspridd i sängen och på nattduksbordet stod alla tomma små krukor uppradade. Jag hade väl sörplat i mig det lilla vatten som fanns i varje kruka efter att ha stuckit mig på varje kaktus. 🌵
 
Jag fick vid en bortamatch ett frispel på att en viss persons googlar vägrade lyda mig och släcka ljuset och när jag tämligen omilt sent och sider lyckades skaka liv i personen och säger några mindre väl valda ord om att det inte går att sova för att det inte går att släcka och något om personer som har hela sin djävla lägenhet uppkopplad till röststyrning så virar HAN ETT PÅSLAKAN ÖVER SITT EGNA ANSIKTE OCH HUVUD OCH GÅR OCH SOMNAR OM PÅ TOA . Det här är i normalfallet en ytterst omtänksam person och som dessutom inte har problem med att sova när det är ljust (vilket jag har stora problem med) så jag utgår från att han faktiskt sov under hela processen. Jag fick kliva upp och skruva ur lampan för att få det mörkt. Vid närmare eftertanke var det faktiskt kanske säkrast för honom att han låste in sig.
 
Förra natten hade jag vandrat omkring i lägenheten och pratat med hunden som yrvaket hade följt med mig. Maken trodde jag var vaken men jag har inget minne av det hela.

För några nätter sedan hade jag sovit på mage med händerna under kudden sådär så att armbågarna pekar rakt ut.. maken som kom och la sig bad mig snällt och försiktigt dra in armbågen så att han skulle få plats i sängen. Jag hade gett honom en tom blick och sagt: "dra in magen."

För ett par år sedan låg maken vaken pga svår hicka. Han hade sagt till mig "åh så jobbigt, jag kan inte sova för jag hickar så"
Mitt svar: "du får ta fram din italienska sida!"
Han ???
Jag: "-ja! Prata italienska!"
Maken, som inte har något italienskt påbrå alls rabblade pizzanamn och hickan gick över!

Han har även vaknat av att jag letade något i sängen och frågade vad jag håller på med??
-jag letar hovkratsen!
-men snälla Emma, ingen vettig människa har en hovkrats i sängen.
Jag hade tittat argt på honom och sagt "Ska vi slå vad?!"

Jag kommer inte ihåg något av någon av situationerna.. men jag har både pratat och gått i sömnen sen jag var liten
 
Förra natten hade jag vandrat omkring i lägenheten och pratat med hunden som yrvaket hade följt med mig. Maken trodde jag var vaken men jag har inget minne av det hela.

För några nätter sedan hade jag sovit på mage med händerna under kudden sådär så att armbågarna pekar rakt ut.. maken som kom och la sig bad mig snällt och försiktigt dra in armbågen så att han skulle få plats i sängen. Jag hade gett honom en tom blick och sagt: "dra in magen."

För ett par år sedan låg maken vaken pga svår hicka. Han hade sagt till mig "åh så jobbigt, jag kan inte sova för jag hickar så"
Mitt svar: "du får ta fram din italienska sida!"
Han ???
Jag: "-ja! Prata italienska!"
Maken, som inte har något italienskt påbrå alls rabblade pizzanamn och hickan gick över!

Han har även vaknat av att jag letade något i sängen och frågade vad jag håller på med??
-jag letar hovkratsen!
-men snälla Emma, ingen vettig människa har en hovkrats i sängen.
Jag hade tittat argt på honom och sagt "Ska vi slå vad?!"

Jag kommer inte ihåg något av någon av situationerna.. men jag har både pratat och gått i sömnen sen jag var liten
Stackars hund och make :rofl::rofl::rofl:
 
En patient (för typ femton år sedan) fick imovane men gick inte och lade sig för hen trodde att hen skulle bli trött först. Hen kom utvandrade med bindor över hela kroppen. Bindor som knäskydd, binda i pannan...

Jga har vaknat i panik och börjat leta efter "den". Jag letade under sängen och i garderoben och dubbelkollade dörren så "den" inte rymt. Jag vet inte vad/vem "den" var
 
När jag var lite ska jag enligt utsago letat efter godis i glasflaskor som stod under soffbordet. Då hade vi vardagsrummet i källaren. Om jag först somnade på soffan där nere eller började min färd en trappa upp vet jag inte. Och kommer inte ihåg något av det hela utan fått det återberätta från föräldrar.
 
När jag var liten hade jag gått upp, ner för trappan till fönstret där, kollat ut varpå min mamma (som först inte förstod att jag gick i sömnen), kom fram och frågade vad jag gjorde. Mitt svar? "Det finns ju de som tar gräs istället", sedan gick jag och la mig igen:o
 
Jobbade på ungdomsläger och fick en ny kollega, och vi skulle sova bredvid varandra på golvet i ett utrymme bredvid gympasalen där ungdomarna sov. Mitt i natten vaknar jag av att hon trevar i mitt ansikte... jag hojtar till och undrar vad hon håller på med. Då gapskrattar hon, lägger sig ner och sover....

Hon kom ihåg det på morgonen. Hon hade drömt att hon skulle leta efter en ungdom som hade rymt och skulle kolla om jag var den personen. Skrämdes gjorde hon iaf.
 
Jag sover oftast som en stock men vid enstaka tillfällen pratar jag i sömnen. Som när jag studerade komparativ politik och var aningens stressad inför tenta och pratar (mumlar) i sömnen med sambon:

- Nej, du förstår ju inte..
- Va?
- Du förstår ju inte!
- Vad förstår jag inte?
- Jag kan inte alla länderna!!

Drömde även samma natt att man blev avrättad om man inte klarade tentan.
 
Jag vaknade en gång tuggades på ena öronproppen.
Det var inte gott. :yuck:
En annan gång vaknade jag precis när jag sprayade nässpray i munnen.
Det var inte heller gott. :yuck:

Vet inte nåt mer just nu.

Vore kul att läsa om tokigheter och annat ni gjort i sömnen. :D

Klätt på mig och gått ned till stallet för att "morgonfodra". Jag vaknade till i stallet, men reflekterade inte över att jag skulle ha sovit utan noterade mest över att så många hästar låg ner och att de inte verkade vara ett smack intresserade av mat. Tittade på klockan och den var visst kvart över två.
 
När jag i ungdomens glada dagar jobbade på Max hamburgerrestaurang brukade jag tydligen ta emot matbeställningar i sömnen, min dåvarande sambo hade väldigt roligt åt det.

En bekant var dock på semester med sin syster och sin far, de bodde på hotell i rum med en dörr mellan och pappan deras hade gått upp tidigare och lagt sig. När de kom upp hörde de ljud från hans rum så de öppnade och gick in - där kröp karln omkring på att fyra på golvet och ömsom sade "Nöff, nöff!" , ömsom utbrast: "Var är grisen?!" :confused: Tydligen drömde han att han var på grisjakt? 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 639
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 179
Senast: Acto
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 693
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp