Saker vi gjort i sömnen

Sover oftast väldigt gott även om jag drömmer rätt mycket, men en gång i yngre tonåren sov jag bredvid mamma när min styvfar var bortrest, och väckte henne lite abrupt när jag försökte stänga väckarklockan genom att trycka på hennes näsa ⏰
 
När mamma hade huset och vi barn bodde hemma så drömde jag att vi var på en tysk båt och de var kö in till toan

Problemet var att jag stod och hängde i köket på köksbordet hemma

Mamma undrade varför jag hängde där

Svaret var tyskarna är på dass
 
Denna tråd fick mig att tänka på den här kvinnan 😅 det kan säkert diskuteras om allt är på riktigt, men rolig är sen oavsett 🤪 har sett när hon förklarar att hon gått i sömnen sen hon var liten, och hon har fler episoder när hon bl.a är stressad. Hon poängterar även ofta att att klippen hon lägger ut är bara några minuter av timtal av film, de flesta filmer består av att hon mest går runt och stirrar 😅 hennes man satte upp kameror för att försöka ha lite koll på vad hon sysslar med, för hujedamej det lär vara lite speciellt att leva med en så livlig sömngångare 😆

 
Inget direkt jag gjort, men drömmer mycket och har ofta mardrömmar.

Tittar en del på hudvård på YT och drömde en natt att jag var på spa.
Peeling stod på schemat och satan vad obehagligt det var när jag kom till armhålan. Riktigt slingrade mig i sömnen men hudterapeuten övertalade mig att det var fullt normalt.
Det var såpass obehagligt att jag vaknade. Av att katten tvättade mig i armhålan.
Jo-så-att 🙄
 
När jag var barn så var jag väldigt gripen av den svenska låten om när Titanic sjönk. Så drömde en natt att jag var på Titanic och orkestern spelade och allt enligt texten i låten. Men när jag sedan skulle hoppa i vattnet så fick jag helt plötsligt för mig att jag måste hoppa i som en dykare.. Ja som man sett på tv när dom sitter på relingen och slänger sig bakåt i vattnet. Tydligen så gjorde jag det i sömnen och vaknar ganska brutalt när jag slår i golvet. Man får väl vara glad att det inte var en våningssäng.. Mamma kom ju infarande och undrade vad jag pysslade med när jag låg där på golvet med benen i vädret. Hade lite svårt att förklara det som kändes så självklart i drömmen.

En kompis, J, sov över hos en annan kompis, A, och vaknar först av att A hoppar på henne och jagar valpar. När sedan J precis hade lyckats somna igen så sätter sig upp A upp och pekar ut i hallen och säger med dov stämma "där står en mördare" för att sedan bara lägga sig ner igen och somna om. Kan säga att J hade väldigt svårt att somna om fler gånger den natten..🤣 Man kan ju undra lite vad dom pågick i As drömmar.😂
 
Jag trodde en natt att ett födelsemärke som jag har i ansiktet var en fästing som bitit sig fast. Efter ett intensivt pysslande hade jag lyckats peta lös den och jag drömde lättat vidare. Kan säga att jag vaknade i ett blodbad då jag lyckats riva lös nästan hela födelsemärket... :crazy:

Annars brukar en armbåge i ansiktet på sambon vara en klassiker. Vet inte hur många gånger stackarn har vaknat av en käftsmäll eller fått sig en knockout de nätter som jag har haft lite väl vilda drömmar..:o
 
Hörde ett surrande ljud och tänkte direkt att en geting kommit in. Steg upp och såg den flyga mot fönstret så jag gick dit för att släppa ut den.
Nånstans där vaknade jag och kom på att det var februari = inga getingar.
Det surrande ljudet var kylskåpet.
 
Jag har vid ett flertal gånger vaknat med skor på fötterna, oftast ett par tunga vinterkängor. En gång hade jag stängt in både katt och hund i garderoben. Jag hade varit snäll och ställt in vattenskålar, fyra stycken. Jag har också städat - typ. Jag hade hällt ut en flaska vim över hela diskbänken, och gnott runt allt det vita på exakt hela diskbänken med - ett par jeans. Jag har även dukat matbordet med 32 tallrikar + bestick +glas. Det finns 6 stolar runt bordet. Jag hade även vikt servetter på ett sätt jag än idag inte klarar I vaket tillstånd och placerat framför alla 32 glas.
 
Kom hem rätt sent och var så himla trött igår. det tar lite tid att somna och så vaknar jag till igen 00.40, lyckas somna om efter ett tag vaknar till då och då, går på toa vid fyra, vaknar till igen vid 0500 osv Problemet är att jag förutom att jag faktiskt sover dåligt även drömmer att jag sover dåligt!
Men det knäppaste är att jag drömmer att en av gångerna när jag drömmer att jag "vaknar" i sömnen är att jag drömmer att min partner överraskat mig med att komma hem mitt natten men att han dragit igång 300projekt överallt i lägenheten så jag blir arg på det tills jag inser att "jaja, det här är ju bara en dröm! Jag går och lägger mig igen" och när jag "vaknat till" (fortfarande så drömmer jag ju?!) och fattat att det var en dröm, vaknat till (tror jag alltså) lagt mig ned och precis ska sova igen så känner jag istället en plötslig tyngd i sängen - som när någon lagt sig i sängen och vaknar till...
Sen fortsatte det med nån ny knäpp dröm

Jag drömmer alltså att jag sover dåligt och har en massa konstiga drömmar där jag vaknar hela tiden. under tiden jag faktiskt sover dåligt och vaknar hela tiden....
 
I natt har jag tydligen fotat min handkräm och lite annat. O_o Minns inget av det. Hittade bilden i telefonen nu.
Kl 00:28 har jag fotat detta:
E555C72E-90A0-492A-BD82-4BF70B056272.jpeg
 
Jag själv är nog ganska lugn, men min kompis jag hängde med i yngre tonåren pratade/gick mycket i sömnen.

Jag hostade en gång varpå hon vänder sig om och stirrar på mig och säger: Men SLUTA fuska nu!!!! Sen vänder hon sig tillbaka och fortsätter sova. En annan gång vaknar jag att hon river i garderoben och säger i panik ”Vart är väskan? Vart är väskan? Vi måste ju dra nu!!!” Hon kunde även börja hysteriskt psykskratta i sömnen, sådär att man trodde man skulle bli mördad… 😳🤣

Hon vaknade dessutom upp ute på grannens studsmatta en sommarmorgon! Med tanke på hur mygg och kontringen hon var hade hon legat där ett tag. 😂
 
Jag själv är nog ganska lugn, men min kompis jag hängde med i yngre tonåren pratade/gick mycket i sömnen.

Jag hostade en gång varpå hon vänder sig om och stirrar på mig och säger: Men SLUTA fuska nu!!!! Sen vänder hon sig tillbaka och fortsätter sova. En annan gång vaknar jag att hon river i garderoben och säger i panik ”Vart är väskan? Vart är väskan? Vi måste ju dra nu!!!” Hon kunde även börja hysteriskt psykskratta i sömnen, sådär att man trodde man skulle bli mördad… 😳🤣

Hon vaknade dessutom upp ute på grannens studsmatta en sommarmorgon! Med tanke på hur mygg och kontringen hon var hade hon legat där ett tag. 😂
Knottbiten ska det stå…🙄😂
 
Har nog berättat detta i en annan tråd men skadar väl inte att ta en god historia igen. När jag och sambon bodde på hotell en gång så vaknade jag till på natten och behövde gå på toa. Var väl inte direkt helt vaken. tar naturligtvis fel dörr och helt plötsligt står jag i korridoren, naken för jag brukar bara ha sängkläder och utelåst. Piggnar till rätt fort och höll på att dö av skam när det gick förbi ett fnittrande tjejgäng som antagligen varit ute på krogen och kom hem sent. De gjorde rätt stora ögon när jag desperat stod och bankade på dörren tills min sambo vaknade...:crazy: Tack och lov vaknade sambon till slut, jag behövde jag inte gå ner i receptionen iallafall och be om hjälp. Sen dess brukar jag ha tröja och trosor när jag sover på hotell faktiskt vägrar att ens riskera att hamna i den situationen igen.

Undrar vad de tjejgänget trodde om mig egentligen? Desperat tjej som blivit utslängd från rummet med one night stand utan tillhörigheter?
 
Det är nog (tack och lov …?) inget särskilt ”galet” egentligen (eller omedvetet välbehövligt, beroende på hur man ser det) i stil med att typ stiga upp och få lägenheten städad, men jag har ganska nyligen fått en bettskena och det har nu vid upprepade (!) tillfällen hänt att jag vaknat av att jag ligger och tuggar på den och tror att jag äter chips (specifikt)?! Jag är ingen stor chipsätare så jag vet inte riktigt var jag fått det ifrån, men oavsett blir jag alltid lite besviken när jag vaknar och inser vad jag EGENTLIGEN har i munnen. Och faktiskt något lite obehagligt att vakna till; det är inte särskilt gott att tugga bettskena, så att säga.

Jag blir lite rädd för mitt omedvetna jag, ibland ...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 627
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 163
Senast: Acto
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 687
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 419
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp