Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Komperdells västar har ordentliga ryggskydd men är tunnare i sidorna och fram. De är lite stela när de är kalla men när den värmt upp sig med kroppsvärmen så känner du inte ens att du har den på dig.Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord uppsuttet eller tex korrigera stigläder! Hur gör ni andra? Finns det västar som är smidigare "sidledes"?
Måste man ha säkerhetsväst på alla ridtävlingar numera?Som nämnt ovan är ryggskydd smidigare, har ett utan paneler på sidan själv. Tunnare och mindre i vägen. De har säkerhetsklassning EN 1621-2 - Nivå 2 och används inom MC, alpin skidåkning m.m. Nackdelen är att de ger mindre skydd och inte är godkända för tävling där säkerhetsväst är ett krav, men för hobby-ridning är jag nöjd.
Nej då, det behöver du inte.Måste man ha säkerhetsväst på alla ridtävlingar numera?
"Tävling där säkerhetsväst är ett krav". Vilket är fälttävlan oavsett ålder, och jag tror hoppning också om man är omyndig.Måste man ha säkerhetsväst på alla ridtävlingar numera?
Aha, jag läste det som att det är ett krav vid tävling."Tävling där säkerhetsväst är ett krav". Vilket är fälttävlan oavsett ålder, och jag tror hoppning också om man är omyndig.