Säkert kort att odla inomhus på vintern?

MM

Trådstartare
Har i uppgift att odla något under kursens gång som jag pluggar just nu. Hade kanske varit enklare om det varit maj men nu är det vinter så får gilla läget och vill ha ett säkert kort som alltid går att odla. Något ätbart. Örter eller vad som, kanske en tomatplanta som blir liten?

Tar tacksamt emot tips :) (och var hittar jag fröer att köpa nu :confused: )
 
Har i uppgift att odla något under kursens gång som jag pluggar just nu. Hade kanske varit enklare om det varit maj men nu är det vinter så får gilla läget och vill ha ett säkert kort som alltid går att odla. Något ätbart. Örter eller vad som, kanske en tomatplanta som blir liten?

Tar tacksamt emot tips :) (och var hittar jag fröer att köpa nu :confused: )
Ärtskott, bara att köpa ett paket torkade ärtor att hälla ut i en låda med lite jord, ställ ljust, vattna och sen vänta. :)
 
Ska det vara tillräckligt avancerat på något sätt för att räknas som "odling"?
Annars är ju groddar den ultimata hemmaproducerade maten vintertid.
Smörgåskrasse om det krävs att det står med rötterna på marken s.a.s.
 
Har i uppgift att odla något under kursens gång som jag pluggar just nu. Hade kanske varit enklare om det varit maj men nu är det vinter så får gilla läget och vill ha ett säkert kort som alltid går att odla. Något ätbart. Örter eller vad som, kanske en tomatplanta som blir liten?

Tar tacksamt emot tips :) (och var hittar jag fröer att köpa nu :confused: )

Tomater är trixiga just nu, då behöver du värme och växtlampa (likaså chili, vilket jag ska ge mig på nu... :nailbiting:). Microblad fungerar bra just nu, dvs diverse salladsblad man skördar späda, eller kryddor. Jag har en basilika som just fått karaktärsblad.

Hojta när du bestämt dig för vad du vill odla, det kan råka vara så att jag har rätt mycket frön av diverse saker... :o
 
Ärtskott, bara att köpa ett paket torkade ärtor att hälla ut i en låda med lite jord, ställ ljust, vattna och sen vänta. :)