saknad *bilder*

YlvaG

Trådstartare
Mamma kom in o frågade om jag hade bilderna från när vi fick avliva min katt Spinn. Visade då henne dom och det var första gången hon såg bilderna. Hon började storgråta :cry:

Vi fick avliva Spinn i slutet på sommaren då hon vart påkörd, överlevde dock. Hon sprang och gömde sig och våran andra katt visade oss till henne.
Vi bar in henne i en handduk och lät henne lugna ner sig och åkte sedan till Ulltuna med henne eftersom hon inte kunde gå.

Vi antog att vi skulle få avliva henne så vi tog med kameran för säkerhets skull. Det var min katt och mamma och jag fick åka in själva med henne.

Hon hade så ont, så ont. Hon såg så plågad ut.
Han hade brutit bäckenet samt ngt annat och en operation skulle gå på ca 20 000kronor. Och hon skulle kanske inte ens bli bra.

Inne på röntgen så hade hon gett mamma blicken.
och vi hade inte dom pengarna (samt att försäkringsbolaget hade avförsäkrat henne av ngn anledning fick vi reda på då :crazy: )
men just att vi fick blicken bestämde allt. Spinn ville inte leva mer.

Eftersom det var min katt och att mamma bröt ihop så var det jag som fick ta beslutet, även fast jag inte var myndig. Mamma gick helt enkelt inte att resonera med just då.

Vi fick vara ensamma med henne ett tag och klappade och förklarade och tog några bilder på henne. Jag fick trösta mamma samtidigt.
Fick henne att förstå att det var det rätta, våran lilla bitch BAD ju oss att låta henne slippa lida.

Så vi avlivade henne :cry:

Några bilder på henne:

semester.jpg


Med sin kattunge som vi fick ta ut med kejsarsnitt :crazy: och, ja, hon var så liten ;)
http://img.photobucket.com/albums/v514/Supertuss/Spinn/spinnoklimp.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v514/Supertuss/Spinn/spinnoklimp2.jpg

Inne på ulltuna. Här lever hon fortfarande.
lever1.jpg


På nästa bild är hon död, men tkr den är mkt lugnare än på den här över, så jag lägger upp den såhär ändå :cry:

sover1.jpg


Det var våran lilla Diva det. Jag sa det till mamma att hon var mkt sötare som katt än hon skulle vart som människa= överspacklad fjortis. En riktig diva :angel: Men vi saknar henne ändå.

R.I.P Spinn! :love:
 
Sv: saknad *bilder*

*tårar i ögonen och gråten i halsen* jätte fin kisse! R.I.P. kassiemissan.. *tröstkramiz*
 
Sv: saknad *bilder*

Vilken underbar söt liten missa. :love:
Hon har det säkert bra nu där hon finns och väntar på dig.
R.I.P Spinn.
 
Sv: saknad *bilder*

Dom var ju jättelika :cry:
din var ilte störra bara såg det ut som. Jättefin kisse!
 
Sv: saknad *bilder*

Tack tack, hon är en riktig lady och beter sig som det också :love: Ja det kan hända, hon har ganska långa ben :) men jag hajjade till direkt när jag såg din missa, min kommer från Uppsala också till på köpet. Beklagar än en gång :( :cry: Hade din katt något mer mitt någon annanstans än det där under hakan??

//Smulis
 
Sv: saknad *bilder*

Spinn var en hitekatt faktiskt. Hon adopterade oss när vi bodde ute i Stavby. Hon kom springandes mot mig en dag och följde med oss hem men ingen ägde henne i närheten :) Vartifrån kom din kisse? Kanske är syskon?
 
Sv: saknad *bilder*

Min kommer från Bergsbrunna, det var ett äldre par som hade flera katter *hittekatter* väldigt skygga :( Men vår fröken var bara 7 veckor när vi hämtade henne, hon hade blivit frånstött från sin mamma redan som pytteliten men det gick bra. Tydligen var Smulan en avbild av sin mamma för vi var dit några veckor senare med henne för att hälsa på men dagarna innan hade Smulans mamma blivit överkörd av tåget så vi fick aldrig se henne :( Tänk om de var syskon :) De är ju så lika, fläckarna på magen, lilla medaljongen osv.
 
Sv: saknad *bilder*

Jag tror inte att det är så omöjligt att dom faktiskt var syskon. Har nog aldrig sett så lika katter förut :love:
 
Sv: saknad *bilder*

När var hon född? Tänk om de var syskon, det skulle vara häftigt :) Och även om de inte är de så kanske de är släkt i alla fall :idea: :) Underbar var hon i alla fall :love:
 
Sv: saknad *bilder*

Oj, vi vet inte när hon var född faktiskt, hon var ju somsagt en hittekatt. skall ta reda på ungefär när hon var född :)
 
Sv: saknad *bilder*

Ja just det, det hade jag glömt :o Hon såg ju inte så gammal ut men min är i alla fall 5 år :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 621
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 441
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 215
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 808
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp