Saknade sittben

alazzi

Trådstartare
Ge mig mitt vänster sittben tillbaka! Alazzi tog det för mig för sisådär 10 år sen och jag hittar fortfarande inget vänster sittben :confused:

Många tränare har försökt, ingen har lyckats hittills.

Vem kan hitta sittbenet åt mig :confused: ;)
 
Sv: Saknade sittben

Plastikkirurger kan ju göra nästan vad som helst nu för tiden :idea:
biglaugh.gif
 
Sv: Saknade sittben

alazzi skrev:
Ge mig mitt vänster sittben tillbaka! Alazzi tog det för mig för sisådär 10 år sen och jag hittar fortfarande inget vänster sittben :confused:

Många tränare har försökt, ingen har lyckats hittills.

Vem kan hitta sittbenet åt mig :confused: ;)

Jag kan! Jag har världens bästa knep! tar två minuter! :banana:

Och det stannar på plats!

Ser du? Vi MÅSTE ju träffas!
 
Sv: Saknade sittben

jag kan vara din försökskanin.. ;)

lär mig för sjutton gubbar, :D
å kan du få bort mina spänningar och min rädsla samtidigt så ska jag vara dig evigt tacksam.. :bump:
 
Sv: Saknade sittben

CarolaLind skrev:
Jag kan! Jag har världens bästa knep! tar två minuter! :banana:

Och det stannar på plats!

Ser du? Vi MÅSTE ju träffas!

Självklart! Någon gång måste även vi kunna befinna oss på samma plats samtidigt
:)
 
Sv: Saknade sittben

LinnK skrev:
jag kan vara din försökskanin.. ;)

lär mig för sjutton gubbar, :D
å kan du få bort mina spänningar och min rädsla samtidigt så ska jag vara dig evigt tacksam.. :bump:

Inget problem! När kommer du? ;)
 
Sv: Saknade sittben

Mina båda sittben är så väl inbäddade numera :angel:
fördel??? Vad fan är ridsår för något??? :angel:
 
Sv: Saknade sittben

Vet ju inte hur du sitter, men jag har varit med om några stycken som sitter i lodrät sits på höger sida, och i stolsits på vänster, för att utrycka det enkelt, speciellt tydligt blir detta i galopp. Följden blir att när foten åker fram, åker rumpan bakåt ur sadeln och axeln fram, och tyngden från överlivet finns inte längre ovanför sittknölen utan framför den. Lösningen har varit att under en period arbeta med att överdrivet föra vänster ben bakåt/nedåt (trampa i riktning mot inner bakisättning i galoppen), så att höften tillåts tryckas fram, och "rakheten" (lodrätt) i bålen hittas, och då brukar sittknölen komma fram på köpet. Har man väl återhittat känslan så kan man korrigera ev felaktigheter pga överdrifterna senare (ofta blir det inga...) Vet inte om detta hjälper dig, lycka till iaf!
 
Sv: Saknade sittben

orsaken brukar vara högersidig bäckenrotation.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: JohannaB
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 549
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 700
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp