Bukefalos 28 år!

Saknar en krydda

kamomillo

Trådstartare
Jag är en sådan där tråkig människa som kryddar nästan all mat med trippel peppar (Santa Maria) , Spelar ingen roll om det är kött, fisk eller mitt emellan :o och nu verkar den inte finnas att köpa längre. :cry:
Finns det någon kryddmix jag kan använda i stället?
Tänk va vanans makt är stor :mad: Nu smakar ingen mat som den gjort tidigare.

Kanske dax att förnya sig?

* Jenny *
 
Jag är en sådan där tråkig människa som kryddar nästan all mat med trippel peppar (Santa Maria) , Spelar ingen roll om det är kött, fisk eller mitt emellan :o och nu verkar den inte finnas att köpa längre. :cry:
Finns det någon kryddmix jag kan använda i stället?
Tänk va vanans makt är stor :mad: Nu smakar ingen mat som den gjort tidigare.

Kanske dax att förnya sig?

* Jenny *

Ja ;) :D

Den består tydligen av svartpeppar, vitpeppar och grönpeppar (mängd i den ordningen, dvs mest svartpeppar) så det är bara att testa sig till en blandning som fungerar. Mortla den eller använd i en pepparkvarn. Den finns dock på Santa Marias hemsida så den kanske bara är tillfälligt slut.

Själv använder jag nästan bara Telicherry svartpeppar och olika sorters chilipeppar när jag lagar mat (när det gäller peppar). De ger mig alla smaker jag vill ha. Någon enstaka gång använder jag grönpeppar.
 
Ja ;) :D

Den består tydligen av svartpeppar, vitpeppar och grönpeppar (mängd i den ordningen, dvs mest svartpeppar) så det är bara att testa sig till en blandning som fungerar. Mortla den eller använd i en pepparkvarn. Den finns dock på Santa Marias hemsida så den kanske bara är tillfälligt slut.

Själv använder jag nästan bara Telicherry svartpeppar och olika sorters chilipeppar när jag lagar mat (när det gäller peppar). De ger mig alla smaker jag vill ha. Någon enstaka gång använder jag grönpeppar.


Tack!
Tänk va enkelt de hade varit om jag hade haft lite kvar i burken...
Då kanske jag kunnat smaka mej fram till en lämplig blandning:angel: Eller kanske inte?
Men de va ju bra att veta att det mest är svartpeppar, då har jag något att gå på.
Grönpeppar har jag nog bara använt i sås tidigare, men det är nog läge att kuckelura ihop en blandning, och kolla om maten börjar smaka "rätt" igen:)
Tänk va insnöad man kan bli på en smak.

Hoppas Hoppas att den bara är tillfälligt slut... :up:

* Jenny *
 
De hade inte den kryddan just nu (kollade nyss) men det är en jättebra affär och idé. De levererar till obygden också ;) svärmor har handlat flera gånger :D

Tråkigt att dom inte hade den, men de kan finnas annat man vill handla!
De är väl bara att leta vidare då... :crazy:
De va väl tusan om kryddan försvunnit från jordens yta?

* Jenny *
 
Är du säker på att den hette Triple pepper och inte Five peppers?

07311310026691_c1c1.jpg

Triple pepper:
07311310026974_c1c1.jpg

(med svartpeppar, vitpeppar, grönpeppar)
 

De är den undre burken jag söker :cry:
Triple peppar kanske den heter, men skit samma, jag kan inte leva utan den:banghead:

Om inte annat får jag väl prova den övre burken, men... De kommer aldrig att bli samma smak:cry:

* Jenny *
 
De är den undre burken jag söker :cry:
Triple peppar kanske den heter, men skit samma, jag kan inte leva utan den:banghead:

Om inte annat får jag väl prova den övre burken, men... De kommer aldrig att bli samma smak:cry:

* Jenny *
Jamen den verkar ju finnas? Annars tror jag också på att blanda egen :)
 
De är den undre burken jag söker :cry:
Triple peppar kanske den heter, men skit samma, jag kan inte leva utan den:banghead:

Om inte annat får jag väl prova den övre burken, men... De kommer aldrig att bli samma smak:cry:

* Jenny *

Jag kan kolla imorgon när jag handlar och köpa åt dig om du vill!
 

Liknande trådar

Hästvård Några av er kanske har läst om min fölunge (numera åring) som hela tiden drabbas av otur och är skadad och sjuk om vart annat. Opererad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 588
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp