Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Brutta

Min son är just nu hos sin pappa.. eller.. han va det i helgen. Men nu är han med sin farmor hos min sons moster.
Jag saknar honom såå mycke.. o vill att han ska komma hem, men vill ju att han ska få stanna där om han har skoj oxå.

Saken e bara att han inte riktigt trivs med sin farmor.. o hans pappa är inte kvar.. som jag iof inte har allt för mycke tilltro till :crazy:

E jobbigt då man måste lämna sitt barn hos nån.. i detta fall pappa, farmor o farfar, som jag inte litar på.

Vet ju av erfarenhet att dom varken e lyhörda eller ger nån bra uppmärksamhet.. o att det oftast blir på dom vuxnas villkor allt händer. :devil:

Får verkligen hålla i mig sjelv för att inte åka o hämta han :(
 
Sv: Saknar!!

[Hur länge ska han va där? Ett par dagar kan han itne hinna bli ett monster på... ;)
 
Sv: Saknar!!

Glöm inte att det finns ANDRA sätt än ditt sätt att ta hand om pojken !

Jag tror inte att barn mår dåligt av att saker och ting sker på de vuxnas villkor alla gånger (nu menar jag inte extrema grejer) men hellre det än att ungen får ALL uppmärksamhet och blir bortskämd till tusen !
 
Sv: Saknar!!

Bara barnet överlever så får man förhärda sig ;)

Jag tror barn måste få lära sig att världen ser ut på olika sätt hos olika människor, att olika regler gäller och att livet inte alltid är rättvist.

Om DU kan ge ditt barn en ordentlig grundtrygghet så är h*n rustad för att tillfälligt vara med andra människor även om de inte gör precis som du.

Man kommer långt med sanningen även när det gäller små barn. Om h*n verkar tagit illa vid sig av något (som tex om min son blivit slagen på dagis vilket händer) så får man ju säga som det är. Typ: Man FÅR INTE slåss, men det finns en del som gör det ändå och det är dumt och orättvist.

Gläd dig åt återförenandet istället och försök njuta av den barnfria tiden också :)
 
Sv: Saknar!!

"Jag tror inte att barn mår dåligt av att saker och ting sker på de vuxnas villkor alla gånger (nu menar jag inte extrema grejer) men hellre det än att ungen får ALL uppmärksamhet och blir bortskämd till tusen !"

Kan nog ärligt säga att min son inte e så bortskämd, o inte får han all uppmärksamhet hemma heller. Här får man minsann vänta på sin tur.

Men det jag menade med uppmärksamhet e när man säger att man e kissnödig, ingen lyssnar, så en olycka händer.
Eller att man som barn springer ut på vintern i fjällen o ska leka.. i alldeles för kalla kläder.. eller utan ytterkläder helt.. o kommer hem o blir förkyld o får feber flera ggr.

Sen att dom köper hans kärlek.. jaa.. e ju deras grej.. men e jag som får hem det snoriga barnet som är heelt slutkört för att dom ska käka midda kl21 på kvällen me sina vänner på krogen.. :devil:


"Gläd dig åt återförenandet istället och försök njuta av den barnfria tiden också"

Det kan jag göra då det e en helg :)
Men nu blir det ju en vecka till..

Men ska låta han stanna.. han får säga till om han vill hem sjelv.
 
Sv: Saknar!!

Ah - varannan vecka? Hade jag aldrig klarat! Min son är hos pappa varannan helg och varje tisdag. Funkar jättebra och de har haft mycket glädje av varann under tiden 4 - 10 år som vi varit skilda. Nu har det kommit lite krångel i och med att pappan blivit sambo, men vi har haft ett givande samtal nu, och jag tror och hoppas att det kommer att bli riktigt bra.

Men två veckor på sommarn är han hos pappis i sträck, och OJOJOJ detär ju inte han som lider direkt, han mår hur bra som helst..men JAG! Jag har sån Felix-absistens så jag blir tokig! MEN ändå måste jag försöka att inte ringa, det förstör ju bara för pappans relation med sonen...
 
Sv: Saknar!!

jag menade inte att han blev bortskämd hos dig utan att far-föräldrarna skämmer bort. Min sons farföräldrar (och norföräldrar också för den delen) skämmer bort honom så att jag blir galen. Han är direkt otrevlig när vi är där och beter sig som om han inte har någon som helst uppfostran. Och när jag då säger till honom så säger farmor iprincip "hysch, hysch låt honom...." Det är inte heller kul.

Det där med varma kläder är väl en sak, men kissa borde man väl inte behöva hjälp med om man inte är väldigt liten ?
 
Sv: Saknar!!

Xeline skrev:
jag menade inte att han blev bortskämd hos dig utan att far-föräldrarna skämmer bort. Min sons farföräldrar (och norföräldrar också för den delen) skämmer bort honom så att jag blir galen. Han är direkt otrevlig när vi är där och beter sig som om han inte har någon som helst uppfostran. Och när jag då säger till honom så säger farmor iprincip "hysch, hysch låt honom...." Det är inte heller kul.
Det där lider jag också av - min morsa är likadan och har ALLTID varit! Han fick till och med slå henne i ansiktet när han var liten! Det är fortfarande en plåga att vara där - han är odräglig och nu är han ändå 10 år! Och så fort jag säger min åsikt så lipar hon och sen vägrar hon tala med mej på veckor....AAAAAAAAAH!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 564
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 995
Senast: Fraegd
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 058
Senast: Sonic76
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 309
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp