Sälja kläder på kommission i Stockholmholm

macan

Trådstartare
Ja var kan man göra det? Det är inga exklusivare märken men fina och välvårdade i lite större storlek. Jag vill skänka pengarna till en speciell fond/organisation som inte har egna butiker.
 
Ja var kan man göra det? Det är inga exklusivare märken men fina och välvårdade i lite större storlek. Jag vill skänka pengarna till en speciell fond/organisation som inte har egna butiker.

Min erfarenhet är att det är svårt att få sälja på kommission. De är väldigt petiga med stil mm. Jag hade en mängd fina kläder från Bruuns Bazar, Day, Birger et Mikkelsen, men det var hopplöst att få någon att vilja ta emot sådant som var modernt för ett till två år sedan. Nu & då på Norrtullsgatan kanske skiljer sig lite, så där kanske du kan prova. Annars är väl Tradera ett alternativ?
 
Nu & då på Norrtullsgatan kanske skiljer sig lite, så där kanske du kan prova. Annars är väl Tradera ett alternativ?
Nu & då kände jag inte till så där kanske är värt att prova. Tack för tipset. Jag hade bespetsat mig på Återbruket i Skarpnäck men när jag skulle åka iväg läste jag på deras hemsida att de ska sluta sälja kläder och inte tar emot längre.:arghh:
Tradera och Blocket etc är tyvärr inget alternativ för mig. Men möjligen bakluckeloppis eller liknande om det brukar fungera att sälja kläder där. Har ingen erfarenhet av det så vet inte om det skulle funka.
 
Judits på Hornsgatan är det enda jag känner till. Har du provat googla "second hand + kommission"?
Annars kanske @tornblomma vet något ställe. :)

De tar bara emot designerkläder och vintage!
Jag tror att det gäller de flesta (om inte alla) secondhandaffärer som säljer på kommission. Det finns tyvärr så lite pengar i "vanliga" kläder, det går knappt att få ut ngt vettigt från designerkläder. Med tanke på att affären tar typ 50% av vad plaggen säljs för blir det inga större summor varken för butiken eller inlämnaren, därför är affärerna kräsna
 
Senast ändrad:
Judits på Hornsgatan är det enda jag känner till.
Annars kanske @tornblomma vet något ställe. :)
Judiths verkar inte ta emot vad som helst är min uppfattning när jag tittar på deras hemsida. Mina kläder är ju inga speciella märken eller tidsperiod. Jag är nöjd bara jag hittar någon jag kan sälja genom, spelar ingen roll att det inte blir många kronor.
 
Judiths verkar inte ta emot vad som helst är min uppfattning när jag tittar på deras hemsida. Mina kläder är ju inga speciella märken eller tidsperiod. Jag är nöjd bara jag hittar någon jag kan sälja genom, spelar ingen roll att det inte blir många kronor.
Kan du inte lägga ut alla på annons i ett "paket"? Så slipper du sälja plaggen ett och ett. Har du facebook så finns grupper där för stora storlekar.
 
K
Kan du inte lägga ut alla på annons i ett "paket"? Så slipper du sälja plaggen ett och ett. Har du facebook så finns grupper där för stora storlekar.
Känns "jobbigt" att annonsera ut dem av någon anledning. Inte för arbetets skull dock, det räds jag inte. Men jag vill helst att en köpare ska se, känna, prova och fatta tycke "live". Det är en bortgången släktings kläder och "projektet" är även en del av sorgearbetet för mig.
 
Jag förstår att det känns jobbigt.
Men bakluckeloppis kanske vore något, som du skrev tidigare?
Kanske finns det någon som kan hjälpa dig med det. Eller ni kan vara två som står på loppis med era saker och hjälps åt, blir inte lika personligt då.
 
Jag förstår att det känns jobbigt.
Men bakluckeloppis kanske vore något, som du skrev tidigare?
Kanske finns det någon som kan hjälpa dig med det. Eller ni kan vara två som står på loppis med era saker och hjälps åt, blir inte lika personligt då.
Ja, det kanske tom kunde vara lite kul med en sådan loppis! Glada människor och fint väder är det ju såklart alla bakluckeloppisdagar :up: Jag har en hel del saker jag behöver sälja av så det kanske inte vore så dumt att ta med mig alla kläder på ett sådant äventyr också.
 
Ja, det kanske tom kunde vara lite kul med en sådan loppis! Glada människor och fint väder är det ju såklart alla bakluckeloppisdagar :up: Jag har en hel del saker jag behöver sälja av så det kanske inte vore så dumt att ta med mig alla kläder på ett sådant äventyr också.
Hade jag bott på samma ort så hade jag ställt upp. Det är roligt att vara två, och vem har inte en massa bråte att bli av med? :)
Det är himla kul att se folk göra fynd!
 
Hittade denna gamla tråd... Kan rapportera att jag till slut hittade en second hand dit jag i omgångar lämnat in kläder efter säsong. Några slantar har det i alla fall blivit och nu när även den butiken bommar igen för gott har jag bara en klädpåse kvar som jag glömt i gömmorna. Annars är allt borta nu och har kommit till användning för andra människor.

Bakluckeloppis testade jag också, men jag hade inte några kläder med. Blev av med 2 av 6 kartonger grejer i alla fall och sedan skänktes en del till Stadsmissionen.

Så skönt att grejerna fått ett andra liv!
 
Judits på Hornsgatan är det enda jag känner till. Har du provat googla "second hand + kommission"?
Annars kanske @tornblomma vet något ställe. :)

De tar i stort sett bara emot designerkläder och är ganska petiga med vad de tar in.
Generellt är det nog svårt att hitta ngn butik som tar emot på kommission om det inte är vissa märken eller mer exklusiv vintage (äldre, skräddat och välbevarat).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: Buzzter
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 160
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Human
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 673
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp