Sålt min soulmate

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har levererat min häst idag. Som jag haft i sex år, sen hon var nyinriden. På prov i två veckor. Jag har sagt till alla, "jag får kanske tillbaka henne då". Då skrattar alla och säger "ingen är så dum att dom lämnar tillbaka henne".

Hon kommer få det så oerhört bra. Gå i flock, active stable. Hon kommer ha så oerhört roligt. Och pysslas med i överförd.

Men det är fortfarande tomt i min hage. Ingen som gnäggar när dom ser mig. Inte det första jag ser på morgonen när jag är på toa, genom fönstret.

Hur överlever man utan sin bästis, sin soulmate?
29013
 

Jag har levererat min häst idag. Som jag haft i sex år, sen hon var nyinriden. På prov i två veckor. Jag har sagt till alla, "jag får kanske tillbaka henne då". Då skrattar alla och säger "ingen är så dum att dom lämnar tillbaka henne".

Hon kommer få det så oerhört bra. Gå i flock, active stable. Hon kommer ha så oerhört roligt. Och pysslas med i överförd.

Men det är fortfarande tomt i min hage. Ingen som gnäggar när dom ser mig. Inte det första jag ser på morgonen när jag är på toa, genom fönstret.

Hur överlever man utan sin bästis, sin soulmate?Visa bifogad fil 29013
Vilken fin bild!

Man glömmer dem aldrig ❤️
 
Jag har levererat min häst idag. Som jag haft i sex år, sen hon var nyinriden. På prov i två veckor. Jag har sagt till alla, "jag får kanske tillbaka henne då". Då skrattar alla och säger "ingen är så dum att dom lämnar tillbaka henne".

Hon kommer få det så oerhört bra. Gå i flock, active stable. Hon kommer ha så oerhört roligt. Och pysslas med i överförd.

Men det är fortfarande tomt i min hage. Ingen som gnäggar när dom ser mig. Inte det första jag ser på morgonen när jag är på toa, genom fönstret.

Hur överlever man utan sin bästis, sin soulmate?Visa bifogad fil 29013
Fin bild på er! Härlig blick på hästen!
På något vis lär man sig leva utan dem. Men det gör ont länge tyvärr.
Kram till dig! :heart
 
Man tar en dag i taget. Nu vet jag inte om det är skillnad på sorgen efter såld häst och död häst. Jag vet bara att sorgen efter död häst inte gått över på 5 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Lägger tråden här i dagboksformet då jag bara behöver stöttning, pepp och konstruktiva idéer just nu. Våran unghäst, Kaj, har precis...
2
Svar
31
· Visningar
3 656
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp