salt & shy feeder utfodring?

Moppa123

Trådstartare
salt & shy feeder utfodring?

Hejsan,
Hur fodrar ni lössalt och shy-feeder? direkt med resten av kraftfodret?
 
Re: salt & shy feeder utfodring?

Jag blandar det i betforen,men omman inte fodrar med betfor såvet jag inte hur man får i dom det... saltet kan man nog lika gärna i form av saltsten då.
 
Re: salt & shy feeder utfodring?

jepp ja balandar det i kvällsmaten..funkar utmärkt..men man kan ju blanda saltet i betfor också
 
Re: salt & shy feeder utfodring?

Min häst använder inte sin saltsten så jag ger honom direkt i fodret i stället. Antingen i betfor eller i det torra, men det funkar bäst om man blöter det lite i alla fall för att få saltet att "fastna" annars är risken att de lämnar, som vissa gör med mineraler...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger sedan en tid tillbaka extra magnesium för att testa vad som händer om jag justerar upp kvoten mg-ca. Har köpt Trikems magneisum och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 044
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Den senaste dunken Shy Feeder jag köpte är blekgul och luktlös istället för som vanligt djupröd med sötaktig lukt. Nån mer som noterat...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Keb71
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 855
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 778
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp