Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

salt & shy feeder utfodring?

Z

zana

Re: salt & shy feeder utfodring?

Jag blandar det i betforen,men omman inte fodrar med betfor såvet jag inte hur man får i dom det... saltet kan man nog lika gärna i form av saltsten då.

Re: salt & shy feeder utfodring?

Min häst använder inte sin saltsten så jag ger honom direkt i fodret i stället. Antingen i betfor eller i det torra, men det funkar bäst om man blöter det lite i alla fall för att få saltet att "fastna" annars är risken att de lämnar, som vissa gör med mineraler...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6472 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Den senaste dunken Shy Feeder jag köpte är blekgul och luktlös istället för som vanligt djupröd med sötaktig lukt. Nån mer som noterat...
Svar
5
· Visningar
812
Foder&Strö finns säkert hundra trådar om detta men gör ändå en ny. Vi tänker ordna med stall och lösdriftshage hemma hos oss till våren/sommaren...
Svar
5
· Visningar
601
Foder&Strö Jag har en matglad häst som gärna smaskar i sig (det lilla)kraftfodret hon får. Men jag har försökt fasa in salt ett tag men kommer upp...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 008
Foder&Strö Har ny häst sedan i höstas, valack, sju år. Han vill varken ha mineralsten, saltsten eller himalayasaltsten. Jag har köpt fodersalt att...
2
Svar
31
· Visningar
1 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sälja mitt hjärta?
  • Hyra sadel

Omröstningar