Bukefalos 26 år!

Salta ridbanan??

B

**BORTTAGEN**

Vilket salt är bäst? Ska man salta innan det fryser på? Hur mycket Hur ofta? Fungerar det??

Hålla ridbanan så den inte fryser, funkar ju bara så länge det inte kommer regn eller snö.
För då måste man ju salta igen, eftersom ju saltet man redan saltat på ju kommer rinna bort ner i dräneringen så fort det kommer nederbörd...

B

**BORTTAGEN**

Okej. Mn D brukar jöh funka mot lätt kyla, Smälter fortare.. Elr är D ingen idé O slösa pengar på det?

Jag vet faktiskt inte?
Men om man jämför med när vägar saltas, så strös ju ny salt på så fort det gamla regnat bort eller körts bort av trafiken.

I ett ridhus behövs det bara saltas när underlaget är nytt eller man lagt på mer underlag.
Men där utsätts ju inte underlaget för ngn nederbörd.

Jag har på skoj funderat på om det skulle funka att göra med en ridbana på vintern, som det görs med tennisplaner om det börjar regna under en tävling.
Alltså att man täcker över den med några stora presenningar.
Då borde det ju funka med att salta.

S

Sunnan

en liten fundering jag fick:
om man saltar ridbanan , vad händer med hästens hovar?
Blir de sämre av salt?

De blir inte sämre av salt.
Alla ridhus som INTE har fruset underlag på vintern, ÄR saltade.
Såvida de inte är uppvärmda vill säga.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Ska iväg med min häst på träningsläger om två veckor och jag antar att det kommer bli varmt och svettigt, vet inte om jag ska ta...
2
Svar
32
· Visningar
1 437
Mat Jag har lite problem när jag gör "söndagsstek" och tänkte kolla om någon vet varför såsen blir väldigt syrlig. Jag brukar ha någon form...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 737
Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
690
Mat Jag har lite svårt att få i mig frukost på dagarna men behöver verkligen den energikicken innan det är dags för lunch. Jag har tidigare...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?
  • Kattsnack #9

Hästrelaterat

Omröstningar