Saltkråkan

Nebraska

Trådstartare
Varför är så många upprörda för att det ska göras en ny version av Saltkråkan? Jag förstår det inte. Är det inte bra om den kan leva vidare?
 
Jag har inga som helst problem med att det görs en ny version av Saltkråkan, den gamla kommer ju finnas kvar, och flera andra Astrid Lindgrenfilmer finns det ju redan flera versioner av.

Däremot tycker jag att det är lite trist att den ska utspela sig i nutid, att det "historiska dokumentet" är lite del av grejen :)
 
Jag har inga som helst problem med att det görs en ny version av Saltkråkan, den gamla kommer ju vinnas kvar, och flera andra Astrid Lindgrenfilmer finns det ju redan flera versioner av.

Däremot tycker jag att det är lite trist att den ska utspela sig i nutid, att det "historiska dokumentet" är lite del av grejen :)

Det håller jag med om, känns som det kan bli Solsidan åker till Skärgården 😒
 
Jag tror de flesta känner att varför ödsla mängder av pengar på något som ändå i bästa fall bara kommer att bli en slätstruken kopia.

Jag tror att de flesta som känner så knappast med jämna mellanrum brukar titta på Vi på Saltkråkan, och de inte heller tillhör de som kommer att titta på SVT:s nya barn- och ungdomsserie, oavsett om det var en ny version av Vi på Saltkråkan eller något helt annat.

Jag menar om SVT gått ut och sagt att "I år kommer vi lägga budgetpengarna för produktioner av barn- och ungdomsserie på "Kajsa och Kalle åker till skärgården", så hade det inte kommit en massa reaktioner från vuxna om att att det inte bör slösas massa pengar på en sån serie.

*edit, det var meningen att skriva två random namn, inte att det skulle låta som Kalle anka :D
 
Jag stör mig väl på att man ska förlägga det till nutid. Att man gör en nyinspelningen är väl ok men när man ändrar för mycket så tycker jag att man lika gärna kunde skrivit ett helt nytt manus med nya karaktärer som man själv hittat på. Istället för ta en välkänd berättelse och kvadda den totalt (Ja, Peter Jackson, jag tittar anklagande på dig!!).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
349
Mat Jag förstår inte varför folk blir upprörda av att tex restauranger tar ut en avgift om man har bokat bord och inte dyker upp utan att...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: Gnist
·
Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: moster_punk
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
708
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp