Red_Chili

Trådstartare
Ngn här som har en el flera Salukis och kan berätta lite om hur dom är?
Skulle så gärna vilja ha en sen när jag får tid, men vet inte så jättemkt om dom.
 
Sv: Saluki?

Red_Chili skrev:
Ngn här som har en el flera Salukis och kan berätta lite om hur dom är?
Skulle så gärna vilja ha en sen när jag får tid, men vet inte så jättemkt om dom.
Jag har en Salukihane.... :love: :love:
En gång Saluki alltid Saluki....precis som En gång Arabhäst, alltid arabhäst :love:
Men OK, det kräver en del av en som person......
Ljuvliga, intelligenta, snabbfotade, tjuvaktiga, vackra, uthålliga, sunda ....ja...det är MYCKET man kan berätta om denna fantastiska ras...

All tänkbar info finns på Svenska Salukiringens eminenta hemsida:
http://www.saluki.se/

PM:a gärna om det är ngt. speciellt Du vill veta/funderar över!

mvh
Carina på Cesam Arabians


och kikar Du in på min hemsida, gå bl.a. in på Links, och scrolla ner, så finner Du massor av Salukilänkar....
 
Sv: Saluki?

Jag var på en kennel med massor av Salukis för nåt år sen, de var då som jag blev "kär" i dom.
Men, som sagt var, så vill jag veta mer.
 
Sv: Saluki?

Som vinthundsägare (whippet) med många salukiägande vänner tycker jag att de verkar mycket trevliga och eleganta - men som med de flesta vinthundar: att ha dem lösa är inte lätt - jaktinstinkten är STOR.

Vinthundar kan också ofta veta väldigt mycket bäst själva och vara lagom envisa...
Men förstås alldels underbara också - och att se dem springa... eller leka med varandra...

Så länge man är medveten om både för och nackdelar med rasen och är bredd att ta dem så kan det bli ett bra val.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: Is
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 206
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 291
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp