Samarbete klubbar imellan?

S

sanwan

Jag är liten nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av att samarrangera clinics, ha utbyte på träningar (alltså att båda klubbarnas ryttare får vara med på träningar), ha tillgång till varandras anläggningar etc. mellan två ridklubbar av olika storlek?
Funkar det?
Vilka problem har uppstått och hur har ni löst dem?
 
Finns det verkligen ingen som kan svara (är själv nyfiken)?

Jag vet t.ex. att Nääs och Alingsås samarbetade innan de gick samman...

Stockholms FK och Östermalms ridskola delar stall på ryttarstadion...

Måste finnas fler som delar iallafall tävlingsbanor m.m.???
 
Det är flera klubbar runt Skagern här i kring nu, bl.a. min ridklubb som håller på och ska arrangera klubbtävlingar på
varandras anläggningar.

Syftet är mest för att det ska vara förberedande innan folk
ska starta på lokalnivå. Tävlingarna är i hopp o dressyr,
för hästar och ponnyer. Dressyren är programridning på
LC, LB samt LA nivå. Hoppningen får man välja höjd på
mellan 40-100 cm, tror jag det var. Sedan är det final
i dressyren och även i hoppningen. Hoppfinalen kommer
att avgöras i LD el. LC. Man får poäng för varje tävling,
efter resultatet och den med flest poäng totalt på 3 (utav de 4 tävlingar som anordnas i hopp resp. dressyr) räknas.


Klubben som arrangerar tävlingen står själva med material,
funktionärer etc. fattade jag det som. Däremot kunde man
be om hjälp vid behov, tror jag.


Tror att det är vaccinationsintyg och grönt kort som kommer krävas. Ev. mätintyg för ponny. Licens är det dock inget krav på.


Klubbarna som samarbetar håller också på att arbetar med en ridled. Personligen är jag dock inte spec. insatt, utan har
ju hört lite smått med folk i från klubben som deltagit i
mötena, klubbarna emellan. Men det låter intressant o bra
i af!
 
min förening och "grannklubben" (1 mil ifrån) brukar gå ihop som arrangörer till våra årliga nationella tävlingar och det är ett sammarbete som funkar väldigt bra :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 089
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp