Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Sorry, läste inte de sista inläggen. Såg att ni inte e ihop längre :(
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

han ska väl inte hindra dej, tilla att vara med hästar :o
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jahapp, då blev det slutligen såhär.

Jag gjorde allt vad han sa, fixade tre dagar med hästen, bara vardagar för att vi skulle ha helgerna fria tillsammans.

Och så när jag vaknade i morse.. så bröt han upp vårt förhållande ändå. På mitt ringfinger är nu bara en solbränd vit ring efter en futtig fyra månader lång förlovning. Och jag är så ledsen att jag snart går sönder.

Nu blir det ingen häst alls. Har inte tid eller råd med stor lgh för mig själv och en hund att ta hand om (som han inte vill ha)

Livet är FÖR JÄVLIGT!!!!!!!

Det är svårt att se nu, men i längden kommer du att vinna på detta eftersom ni hade så olika värderingar.

Jag är själv djurmänniska och skulle inte klara ett liv utan djuren i mitt liv, har själv upplevt en jobbig separation för några år sedan då min dåvarande sambo ville bo i stan utan djur, vilket inte fungerade för mig i längden. I dag lever jag i ett lyckligt förhållande på alla plan med ny sambo och mina älskade djur på en gård på landet, vi har nu tillsammans bestämt att vi vill bo och leva som vi gör i dag eftersom vi båda vill det.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

*kl*
Skönt för dig att det fick ett slut! Jag förstår att du är ledsen nu, men man kan inte leva i ett sånt förhållande i längden.
Som många skrivit innan är det bästa sättet att kontrollera någon är att ge personen dåligt samvete. Man känner sig bara stressad hela tiden när man är i stallet för att komma hem fort och tro att man ska göra den andra glad, men det är bara att inse en sån kille kan man aldrig göra nöjd! Min exsambo och jag levde i en sådan relation.
Han gav mig extremt dåligt samvete, kontrollerade och beskyllde mig för en massa. Jag kom med förslag på gemensamma aktiviteter utanför hästarna, men inget dög och han hade inga förslag själv heller :grin: han ville helt enkelt att jag skulle vara hemma vid spisen och passa upp på honom, DÅ vart han hjälpligt nöjd, men han hittade alltid ngt att klaga på :crazy: tom när jag hade flyttat ifrån honom skulle han kontrollera och ge dåligt samvete.
nej nu tänker jag inte skriva ngt mer om honom, blir bara förbannad när jag tänker på honom/sådana människor!
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag har oxå haft ett sånt ex.Det är bara att inse att vissa människor aldrig är nöjda, de ska altid hitta fel & klaga & det är inget värdigt liv.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Jag har oxå haft ett sånt ex.Det är bara att inse att vissa människor aldrig är nöjda, de ska altid hitta fel & klaga & det är inget värdigt liv.

Ville bara flika in.
Se alltid till att ni har en egen ekonomi för att klara erat hästägande och inte vara beroende av en sambo. Sambon får då övertaget för att ställa egendomliga villkor.
 
Sv: Sambo som vill att jag lägger ner hästeriet

Buppen....

Som det kan bli. Har läst nästan hela tråden och följt turerna kring ert förhållande.
Det känns som att han nog inte var "den rätte" i alla fall, precis som någon skrev, och det oavsett om du håller på med hästar eller inte.

Det ÄR inte alltid enkelt att leva två liv, om intressena är helt olika och tidskrävande. Risken är att man till slut upptäcker att man inte har något gemensamt längre, och då är det svårt att ha ett förhållande... Det räcker liksom inte att sova bredvid varandra på nätterna...

ja, kompromissa tror jag är vad man måste göra, inom rimliga gränser självklart. Ingen ska bestämma över hur jag lever mitt liv och jag kan heller inte bestämma hur någon annan lever sitt.

I alla fall, all lycka till i fortsättningen! Du kommer att hitta någon som vet vad han vill i livet och som passar dig bättre! Din sambo verkade vara lite osäker på vad han egentligen ville. Att han fattade det beslutet han gjorde har mer med honom att göra än med dig!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp