Sambolagen när man byggt hus?

Känner mig helt knäckt, är mitt uppe i bodelning förra v värderades vårt hus men för en betydligt mindre peng än vad det är värt 😭 min exmake har mkt kontakter och jag börjar tro att detta var uppgjort 😭
Andas.
Ta kontakt med en jurist. Många byråer erbjuder en timmes gratis rådgivning.
Du kan absolut bekosta en egen värdering, med en värderingsman som DU bestämt.
Kolla med din bank, de har koll på ungefärligt värde på fastigheten baserat på andra, liknande i området.
När mitt ex och jag separerade för MÅNGA år sedan blev han jättebesviken på att fastigheten värderades till mindre än vad vi hade lån på, så han bekostade en egen värderingsman som han kände och trodde att han skulle gå med STOR vinst ur separationen. Långnäsa på den, kan jag säga, hans polare kunde bara klämma i med 50 000 mer, vilket inte räckte någonstans.
 
Andas.
Ta kontakt med en jurist. Många byråer erbjuder en timmes gratis rådgivning.
Du kan absolut bekosta en egen värdering, med en värderingsman som DU bestämt.
Kolla med din bank, de har koll på ungefärligt värde på fastigheten baserat på andra, liknande i området.
När mitt ex och jag separerade för MÅNGA år sedan blev han jättebesviken på att fastigheten värderades till mindre än vad vi hade lån på, så han bekostade en egen värderingsman som han kände och trodde att han skulle gå med STOR vinst ur separationen. Långnäsa på den, kan jag säga, hans polare kunde bara klämma i med 50 000 mer, vilket inte räckte någonstans.

Kan inte nog rekommendera minst tre värderingar och ta ett snitt av dessa tre.
 
Andas.
Ta kontakt med en jurist. Många byråer erbjuder en timmes gratis rådgivning.
Du kan absolut bekosta en egen värdering, med en värderingsman som DU bestämt.
Kolla med din bank, de har koll på ungefärligt värde på fastigheten baserat på andra, liknande i området.
När mitt ex och jag separerade för MÅNGA år sedan blev han jättebesviken på att fastigheten värderades till mindre än vad vi hade lån på, så han bekostade en egen värderingsman som han kände och trodde att han skulle gå med STOR vinst ur separationen. Långnäsa på den, kan jag säga, hans polare kunde bara klämma i med 50 000 mer, vilket inte räckte någonstans.
Tack snälla för råd🥰 rätt åt ditt ex
 

Liknande trådar

Samhälle Någon som vet vad som händer? Karin och August (bara för att ha namn) har levt tillsammans som sambos i 25 års tid. August flyttade...
Svar
15
· Visningar
1 738
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
2 887
Senast: ptr
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 206
Senast: Korven
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp