Sambon vägrar skaffa hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det brukar ingå verbal kommunikation med andra spelare och det är inte med låg volym eftersom många spel blir rätt hetsiga. Kan garantera dig att en genomsnittlig gamer låter både högre och mer än en genomsnittlig hund. ;)
En poäng i det helt klart! ;)

Jag skickade in sönerna i sina rum med hörlurar och fräste ifrån när de var för högljudda, det råkade finnas tendenser till frustration när det... eh ... gick dåligt, om man säger så.
 
Fast det här är ju vad du tycker? Någon annan kanske tycker att ridkläder /hästgrejer stör.

Tro det eller ej, men det finns små hundar som inte är bjäbbiga.

Jodå, men om man stör sig så mycket på hundar så klämmer man ur sig det när ens blivande sambo tar upp att de tänker skaffa hund i framtiden.

Håller inte med om det sista heller. DU tycker att något levande stör mer. Någon annan kanske tycker att spelande stör mer.
JAG tycker inte att något levande, en hund stör mer. Jag tycker att en liten hund stör precis lika mycket som en stor hund, jag kan ha huset fullt av hundar utan att själv störas.

Däremot kan jag förstå att andra människor inte känner som jag att de faktiskt inte vill ha hund oavsett anledning, att de ser hinder som jag kan se som obetydliga.
 
Nej jag är ingen lögnare och har läst det här om sen någon av oss missuppfattat det, eller kanske båda, det vet jag inte. Jag har i vart fall inget mer att säga till dig, vid person angrepp, anklagelse mm drar i vart fall jag gränsen.
Kan inte heller se att någon övertalat något ställe att få ta in hund där det inte är tillåtet däremot var vi flera som haft både liten och stor hund som intygade hur mycket smidigare en liten hund är att ha med sig (där man får)
 
Gaming går att stänga in i ett rum som det inte får lämna och även lämna ensamt obegränsat länge.
Det ligger inte på mentalt hela tiden eller förföljer dig till toaletten om natten.
Haha vi bor rätt stort men jag hör ändå min partner spela dator bara knapprandet på tangenterna går genom väggar och tak 😅
Hundarna låter några minuter per dygn kanske 😆
 
Hästen bor inte i vardagsrummet och därmed "syns inte finns inte" på samma vis för HONOM. Han blir inte lika påverkad rakt av av ett djur han inte ens behöver se ens en endaste gång om han inte uppenbart vill. Är man inte hästmänniska ser man nog inte alls häst som lika besvärande och närvarande som en hund som hamnar direkt vid fötterna varenda timme man är hemma.

Det är skillnad att skaffa en häst och stoppa i ett stall en mil bort och skaffa en bjäbbig chihuahua och stoppa in i samma hus han bor i.

Kan du verkligen inte se att om man inte vill ha hund så är det ett problem att ha en hund i sitt eget hem oavsett vem som betalar för den, fixar med den, hur mickroliten den än är och asmegalätt den är att släpa med sig, och oavsett vem som tar hand om den?

Det är ett intresse som påverkar betydligt mer än om TS skaffa båt, eller motorcykel, spelar tennis, går och simmar, skaffar häst och har inackorderad, rider på ridskola, hoppar fallskärm, tar flyglektioner, köper raggarbil osv. Just eftersom den bor i hans hem också. Den är levande och han vill inte ha hund.
Tycker det är helt omöjligt att hålla det rent med häst sålänge man inte står på någon anläggning där man kan byta om så luktar ju bilen fan och blir full med strån hur mycket man än borstar av sig och hallen och hästförrådet här hemma luktar verkligen apa trots att man försöker tvätta ordentligt.

Hundarna har aldrig luktat ens i närheten av den odören stalldoft sprider så fort man kommer utanför stallet.

Kan inte förstå att stall luktar så gott när man är där och så pyton annars 😆
 
Haha vi bor rätt stort men jag hör ändå min partner spela dator bara knapprandet på tangenterna går genom väggar och tak 😅
Hundarna låter några minuter per dygn kanske 😆

Jag tycker att det är mysigt när jag hör det. Han har roligt i datorrummet och jag är i sovrummet och läser eller tittar på TV. Det är mysigt att höra att han är där. De kvällar han är iväg blir det så tyst och tomt.
 
Jag tycker att det är mysigt när jag hör det. Han har roligt i datorrummet och jag är i sovrummet och läser eller tittar på TV. Det är mysigt att höra att han är där. De kvällar han är iväg blir det så tyst och tomt.
Ja jag bryr mig inte det minsta jag bryr mig inte om grannar har brakfest heller jag sover gärna till ljud 😆
 
JAG tycker inte att något levande, en hund stör mer. Jag tycker att en liten hund stör precis lika mycket som en stor hund, jag kan ha huset fullt av hundar utan att själv störas.

Däremot kan jag förstå att andra människor inte känner som jag att de faktiskt inte vill ha hund oavsett anledning, att de ser hinder som jag kan se som obetydliga.

Men det gäller ju allt. Och om man är så extremt emot något, som ens partner vill ha, så berättar man det.
 
Tycker det är helt omöjligt att hålla det rent med häst sålänge man inte står på någon anläggning där man kan byta om så luktar ju bilen fan och blir full med strån hur mycket man än borstar av sig och hallen och hästförrådet här hemma luktar verkligen apa trots att man försöker tvätta ordentligt.

Hundarna har aldrig luktat ens i närheten av den odören stalldoft sprider så fort man kommer utanför stallet.

Kan inte förstå att stall luktar så gott när man är där och så pyton annars 😆
Nej det är lite märkligt :)

Hundar har jag aldrig tyckt luktar illa, men vet folk som klagar på hundlukt också, men själv upplever jag aldrig det. Tror man lättare missar sånt när man gillar dem kanske.
 
Jag hade tänkt att anpassa mitt liv efter hund, men hade också tänkt att lära den att inte vara med ÖVERALLT. Det går ju inte direkt. Men det är inget som stör mig. Däremot är det kul att ha med sin lilla vän på utflykter. Gå i skogen, fotbollsmatcher (dottern) osv. Jag har så mkt kärlek att ge ett djur men samtidigt så förstår jag att man måste uppfostra en hund och visa vem som bestämmer. Fick en chock när jag var hos en frisör och hon hade med sig sin chihuahua. Den sa inte ett ljud och åt bara när matten sa; ”varsågod”. Väldigt väluppfostrad. Det finns ju både och! Jag var ensamstående med mina barn i 4-5 år från det att de var pluttisar PLUS jobbade heltid. Har man klarat det och lyckats få dem att ”uppföra sig” bland folk -då klarar man allt.
Jag känner mig fortfarande låg och grubblar mycket på hur vi ska lösa det. Jag önskar så att han kom en dag snart och sa; ”du, skaffa hunden. Om det gör dig lycklig”. 😔💔
 
Jag hade tänkt att anpassa mitt liv efter hund, men hade också tänkt att lära den att inte vara med ÖVERALLT. Det går ju inte direkt. Men det är inget som stör mig. Däremot är det kul att ha med sin lilla vän på utflykter. Gå i skogen, fotbollsmatcher (dottern) osv. Jag har så mkt kärlek att ge ett djur men samtidigt så förstår jag att man måste uppfostra en hund och visa vem som bestämmer. Fick en chock när jag var hos en frisör och hon hade med sig sin chihuahua. Den sa inte ett ljud och åt bara när matten sa; ”varsågod”. Väldigt väluppfostrad. Det finns ju både och! Jag var ensamstående med mina barn i 4-5 år från det att de var pluttisar PLUS jobbade heltid. Har man klarat det och lyckats få dem att ”uppföra sig” bland folk -då klarar man allt.
Jag känner mig fortfarande låg och grubblar mycket på hur vi ska lösa det. Jag önskar så att han kom en dag snart och sa; ”du, skaffa hunden. Om det gör dig lycklig”. 😔💔
Du behöver inte visa vem som bestämmer det räcker med att du är hundens bästa resurs så kommer det mesta gratis.
 
Gamers brukar inte vara tysta direkt, spelar man med andra så för man en hel del liv - det är mycket calls i laget och dessutom har man ju en tendens att låta när det går dåligt (frustration o sådär).
Det tar både mycket tid och kostar en hel del att bli bra i spel ska sägas. Man kan dessutom inte bara lämna en match, även om folk gärna tror det.
Alltså jag älskar gaming och esport, det är min största hobby förutom hund men jag ser även det som en hobby som en partner kan "störa sig på".

Inte för tala om språkbruket som kan användas. :idea:
 
Men det är alltså okej att uppta ett helt rum till sitt intresse?
Var har ts skrivit att hon ens skulle vilja lämna hunden själv obegränsat länge? Varför hitta på saker som skulle vara jobbigt med hund som inte är realistiskt?
Alltså, hon har BARN.
Om man har många rum hemma eller skaffar större bostad så är ju inte det ett problem annat än att de kostar. Vi har 6 rum varav sonen fortfarande disponerar ett.
Det finns liksom plats. Jag är övertygad om att det finns andra som också bor rymligt.

Man kan sitta fast i en bilkö, hamna på sjukhus med sjuka barn eller något annat som hindrar att komma hem.
Då så måste man ordna det för hunden men inte för gamingdatorn.

Att ha barn komplicerar snarast då de kan behöva tas om hand på platser där hunden inte kan vara.
Sjukhus, skola, tandläkare o.s.v.
 
Om man har många rum hemma eller skaffar större bostad så är ju inte det ett problem annat än att de kostar. Vi har 6 rum varav sonen fortfarande disponerar ett.
Det finns liksom plats. Jag är övertygad om att det finns andra som också bor rymligt.

Man kan sitta fast i en bilkö, hamna på sjukhus med sjuka barn eller något annat som hindrar att komma hem.
Då så måste man ordna det för hunden men inte för gamingdatorn.

Att ha barn komplicerar snarast då de kan behöva tas om hand på platser där hunden inte kan vara.
Sjukhus, skola, tandläkare o.s.v.
Allt det där är sant, men TS har också redan kollat upp med kontaktnät och hundvakt... och barnen är ju rätt stora. Tvärtom kan de säkert vara till hjälp om någon blir fast i trafiken, sen hem eller liknande. En av anledningarna till att hon väntat med att börja förverkliga drömmen är ju just att barnen inte längre behöver gå till fritids utan kan hjälpa till vid behov.

Det går också att skärma av vissa rum där hunden Inte är tillåten om man så vill och har plats. Sambons gamingrum till exempel.
 
Senast ändrad:
Allt det där är sant, men TS har ju också redan kollat upp med kontaktnät och hundvakt... och barnen är ju rätt stora. Tvärtom kan de säkert vara till hjälp om någon blir fast i trafiken, sen hem eller liknande. En av anledningarna till att hon väntat med att börja förverkliga drömmen är ju just att barnen inte längre behöver gå till fritids utan kan hjälpa till vid behov.

Det går också att skärma av vissa rum där hunden Inte är tillåten om man så vill och har plats. Sambons gamingrum till exempel.
Jo men om det är det som han är orolig för så är det ju vad som behöver diskuteras.
Problemet är att han har låst sig och inte lyckas definiera varför han inte klarar av hund hemma hos sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 794
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 571
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp