Sambons ex förstör mellan oss

Sv: Sambons ex förstör mellan oss

Jag tycker att Tiny Winy skriver bra tips om hur ni ska göra.
Jag har själv suttit i samma sits med sambo som har svartsjukt och manipulerande ex.
Där var barnen större när vi träffades 6 och 8. Och det slutade med att de hjärntvättades av mamman att tro att pappan var farlig och våldsam. Hon hittade på historier om att han misshandlat henne och släpat henne i håret mm. Att han hotat, våldtagit henne mm mm. Och att hon kunde sätta han i fängelse, men att hon ville att de skulle ha sin pappa ändå :crazy: Så när de var hos oss var de nervösa och tjuvlyssnade på samtal, stod bakom dörrar och rapporterade till henne när de kom hem. Hon ville veta om vi bråkat, skulle separera mm.
Låt det inte gå så långt utan stäm henne på umgänge och låt barnen få en egen bild av pappan innan hon börjar hjärntvätta dem!
 
Sv: Sambons ex förstör mellan oss

Att se sig själv som ett offer är bland det värsta man kan göra för då händer det väldigt sällan något. Man kan inte ändra på hur andra beter sig men man kan ändra sin inställning till deras beteeende. Han måste bli förbannad och sluta ömka sig själv och ta tag i situationen innnan det gått allldeles för långt!
 
Sv: Sambons ex förstör mellan oss

Men delad vårdnad betyder att han har rätt ha dem minst varannan helg.
Det är inget mamman kan ta ifrån honom.

Gå till familjerätten, det är sånt här de är till för.
Och att din sambo inte tar sig tid verkar ju skumt om han vill träffa sina barn.
Min sambo har fått sitta hos sociala på en massa samtal under hösten och har fått ta ledigt mm, men det är väl sånt man gärna gör i det läget..

Nu blir jag faktiskt irriterad på det du skriver, så pass små barn är inte mogna för att bo varannan vecka hos olika förädrar, de har inte den tidsuppfattningen & det är nog de flesta experter eniga om.
Du ser ju bara till pappans sk rättigheter & inte barnens.
 
Sv: Sambons ex förstör mellan oss

Nu blir jag faktiskt irriterad på det du skriver, så pass små barn är inte mogna för att bo varannan vecka hos olika förädrar, de har inte den tidsuppfattningen & det är nog de flesta experter eniga om.
Du ser ju bara till pappans sk rättigheter & inte barnens.

Jag menade inte att de ska ha varannan vecka från början förstås, då barnen tydligen knappt känner pappan utan senare när de haft dem varannan helg och allt lagt sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 761
Senast: Manji
·
Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 949
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 813
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
4 972
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp