Samhällsdebatt, migrationer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rasistpropaganda och sen har du inte gjort något annat än att lägga skulden på tiggarna hela tiden och fortsätter här. De är giriga typer som kommer hit för att tjäna pengar.

Vet du varför de erbjuds så usla löner i hemlandet, om de är sämre än vad de lyckas tigga ihop är tveksamt, i den mån de alls lyckas hitta ett jobb? Jo för att de är utsatta för rasism i sitt hemland liksom i många andra länder. Romer ses som 3:e klassens invånare, de har svårt att få jobb och tillgång till utbildning just pga rasism. Menar du att det är de som skänker pengars fel att inkomsterna för Romerna i sitt hemland är så låga att att de inte kan leva på dem och därför tigger?

Och förresten om normalinkomsten i Rumänien är lägre än vad tiggarna får ihop i Sverige, hur kommer det sig att det bara är en viss grupp Rumäner som kommer hit? Är ickeromer så korkade att de nöjer sig med sina dåliga inkomster?

Ää, trams. Jag har varit tydlig med att ansvaret är de som skänker. Att det sedan inte passar in i dina fördomar om mig är ditt problem.

Värt att nämna som sagt så uppmanar statens tiggeriutredning att inte ge pengar till tiggare för problem som det skapar.

www.svt.se/nyheter/inrikes/tiggeriutredningen-presenteras
 
Tack för länken, som ledde mig till avhandlingen i fulltext, som visade sig vara ett rejält stycke läsning som jag avser att ta mig igenom vid tillfälle eftersom jag tycker den verkar vara intressant på flera sätt. 👍

Inga problem. Så trevligt att bidra med kunskap i ämnet.
 
Nu tokade du till det. Du bidrog inte med någon länk till någon avhandling

Om du fortsätter uppåt så märker du att det var jag som ursprungligen hänvisade till denna avhandling. Hade inte jag postat hade du inte tagit del av den.

Det är så man ökar kunskapen på ett område.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp