Samira hos grabben!

loveponies

Trådstartare
Idag började Sammi äntligen löpa, så ikväll åkte vi upp till sthlm och till Caroline och raggisgrabben Erox för ett möte! De var lite misstänksamma mot varandra i början (eller, Sammi var misstänksam, Erox var mest nyfiken! :))
Men jag fick mail nu och fick veta att de kom igång redan efter ett par timmar! :banana:
Nu är det full gång hela natten, kan jag tänka mig! :D :o
 
Åhhhhhhhhh...vad gulligt.....
Kom precis på vilket litet helvete det är att ha hankatter som går i avel....alla hojtande honor... :smirk:

Jag vill oxå ha bebisar..NUUUUUUUUUUUUUUU*avis* :p
 
vad roligt!!!
sitter och hoppas på att min dam inte börjar löpa riktigt än då jag inte fått svar på lämpliga hanar.

hoppas allt går bra för er!!
 
Det hade visst varit ganska lugnt på natten ändå, dom hade bara hållt på litegrann.

Om hon blir dräktig nu så blir det bebisar i slutet av januari! :bump: :banana:
 
Man brukar åka så fort löpet kommer igång, sen parar de ju sig flera dagar i rad, vanligtvis. Andra och tredje dagen är ju fertiliteten högst på.
Men ofta kan det ju vara så att den första dagaen/dagarna under löpet så löper katten tyst, så om man åker på första dagen man märker löpet på så kan det egentligen vara andra eller tredje dagen. Annars fins ju risken att man missar höglöpet.

Hundar löper ju så mycket länge än katter, så där väntar man ju tills de går upp i höglöp (jag antog att du jämförde med hundar). En katt går ju upp i höglöp andra eller tredje dagen.
 
Ja jag jämförde med hundars löp. Jag kan inte mkt om katter så idag har jag lärt mig nåt nytt! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 317
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Lyan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 782
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp