Samma foderstat hela vintern?

Leoni

Trådstartare
Ni som analyserar ert hö. Hur använder ni analysen?
Jag tänker mig att de flesta analyserar sitt hö på sommaren/hösten när det är relativt färskt. Vad händer i maj månad när höet har legat hela vintern, fortsätter ni att fodra med utgångspunkt på värdena ni fick då? Är det någon som har analyserat om samma höparti i slutet av stallperioden? Hur mycket förändras värdena?
 
Värdena ändras inte om du inte har fullt med mögelbakterier i det! Det som förändras är vitaminerna.
 
Näringen ändras inte. Vitaminer tappar man och kan behöva lägga till på vårkanten.
 
Förresten, vilken otroligt läcker häst på din användarbild! En Akal-Tekhe?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 163
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 525
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 332
Senast: Calmiche
·
Anläggning Tjipp! I vårt stall (kollektiv) köper vi in hö gemensamt och vintern som var hanterade jag beräkningarna för hur mkt varje häst åt m.m...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 215
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp