Samma men annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett dressyrpass på banan med den vita ponnyn igår. Det var mycket snö men det fanns åtminstone några upptrampade spår som funkade bra att rida på. Ville man rida en annan väg än vad som var upptrampad blev det ju klart mycket tyngre för hästen. Men vi kämpade på.

Det är intressant att märka hur olika hästar tar fram olika svagheter hos mig och det är ju egentligen bra för då får jag öva på att förbättra mig på just det som kommer fram. Den här killen är av den långsamma sorten och jag är mer van att rida hästar som bjuder fram mer av sig själva. Så då får jag öva på det - renodla hjälperna och förbättra tajmingen så han svarar kvickare. Kanske borde jag lägga in galopp ganska tidigt också för att han ska vakna?

Jag märker att jag går igång på att försöka vara bättre än igår. Att utvecklas och förbättra ridningen driver mig framåt och jag tycker det är kul att träna. Och att jag går igång på något är ju rätt fantastiskt med tanke på hur jag mår i övrigt.

Det är rätt stor skillnad på att rida ut i mörkret och att ta ett pass på banan. Det är samma häst, samma mörker, samma köld, samma snö, men rolighetsfaktorn skiljer sig rejält. Det var knappt jag ville sluta rida igår, till skillnad mot när vi ridit ut och jag bara längtat efter att avsluta turen. När de andra slutade rida igår tyckte jag att jag precis hade kommit igång. Så det kan vara...
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min sjukskrivning går ut om en månad. Sen vet jag inte alls vad som händer. I september ska jag ju göra NP-utredningen. Vad det kommer...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Detta hästköp blev inte som jag tänkt mig, kan inte skylla någon annan än mig själv! Hästen var okomplicerad hos beridare och vi läser...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
18 358
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp