Bukefalos 28 år!

Sammandragningar... å lite mer fogar *s*

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

*letade i gamla trådar och fann ingen passande mig* :smirk:

I alla fall.
Har den här veckan fått jättemycket sammandragningar.
Är det "farligt"?
Jag har lika mycket när jag ligger som när jag sitter, men som igårkväll på jobbet så fick jag avsluta arbetet lite tidigare och gå och sätta mig, för så fort jag stod upp bara malde det på med sammandragningar kändes det som.
De gör inte direkt "ont", men de känns.. tja.. obehagliga.

Hade inga i stort sett med sonen, bara dagen innan han föddes typ :smirk: så det här är nått nytt igen då :smirk: ..

Bör jag ringa mvc eller är det ok så längde de inte gör ont?

Ja just det, vad heter fogen "fram"?
Just igår hade jag jätte ont "fram nertill" i fogen där, och det strålade ner mellan låren kändes det som, gjorde det hemskt bersvärligt att gå.
Så när jag klev av trucken en gång (ja gör det nästan hela tiden i o f men en av gångerna då :D ) så kändes det som att det "klickade till" i fogen, eller jag tyckte att det hörde tom, gjorde jätteont precis då, men sen släppte det onda och jag kunde börja gå igen!
Varför blev det så??
 
Sv: Sammandragningar... å lite mer fogar *s*

Jag har själv haft sammanragningar enda sedan V16 (är nu i V31+1). Så jag har självklar frågat mycket om detta hos MVC. "Nej det är ingen fara och visst det känns obehgaligt när magen blir stenhård och man knappt kan gå. MEN så länge du inte får ont ala mensvärk, ingen fara". Livmodern tränar sig inför förlossning, den är ju bestående va muskelfibrer etc. och de drar ihop sig inte för alla men för många.

:)

Fogen har jag dessvärre inget svar på...
 
Sv: Sammandragningar... å lite mer fogar *s*

Så länge det inte gör ont är det ingen fara. Har för mig att någon sa att man har mer sammandragningar när man är omföderska.
Som Blixtra sa - om sammandragningarna börjar kännas som mensvärk och det dessutom inte ger med sig om du vilar en stund, är det läge att kontakta förlossningen och bli kollad

Men du Tokis, se till att bli sjukskriven nu, så du slipper klänga upp och ner i trucken!
 
Sv: Sammandragningar... å lite mer fogar *s*

Det som känns så dumt är i de lägen, som just nu när jag inget gör mer än å sitter vid datorn :) är att det känns bra och känns som att jag skulle kunna jobba för fullt..
Å när man väl står där vid trucken och ska lyfta alla förbaskade kartonger som vi lyfter, krypa efter golvet och klättra i ställen för att få tag på dem, så vågar jag inte ta i för det hugger till med det samma och undviker en massa saker istället.. då känns det dumt.. men då klarar jag av jobbet, fast det gör jag ju då å andra sidan inte ändå i o m att jag undviker en massa saker som jag borde göra... :crazy: *suck* får dåligt samvete när jag är kvar och tar upp en plats för de andra så att de andra får göra mer tungt jobb, men får dåligt samvete för att vara sjukskriven också... :smirk: Men ska ringa MVC imorgon fm så får vi se vad de tycker och säger...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 660
Senast: tanten
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp