Bukefalos 28 år!

Sammanfattning av 2013

Speciella_tina

Trådstartare
Jag hittade den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1173537 och tänkte att nu är det väl dags att sammanfatta 2013, och blicka framåt mot 2014!

Mina mål med Menthol var:
Få bättre kondis
Uppnått, kondisen är mycket bättre än den var då.
Att jag tuffar till mig, jag sitter lite och väntar på att något ska hända, och håller honom då omedvetet i ett undertempo som han inte riktigt kan komma till arbete i.
Här är vi inte riktigt i hamn än, efter att vi välte blev jag ännu lite försiktigare. Men jag har kommit så långt som att jag har insett att han behöver bra mycket bättre tempo för att komma till ett bra arbete, så det får vi ta med oss till 2014 och jobba vidare på!
Fortsätta köra för tränare minst en gång i månaden
Överlag kör vi nog för tränare minst 1 gång i månaden, ibland mer!
Köra resterande omgångar av dressyr samt koncup syd, inga prestationskrav alls utan bara precis ha roligt och komma runt!
Vi missade omgång tre och finalen pga olyckan.
Klara av debutantklass så att vi kan börja tävla på riktigt nästa år!
Vi körde två godkända LB och kvalade därmed till LA. Vi hann dessutom med att köra en LA när Åstorp och Åsbo gick ihop och arrangerade tävling!

Med Kulla Gulla var målet att hon skulle genomföra KBI med godkända poäng, det gjorde hon med fina 48 av 50 poäng!

Hur ser er sammanfattning av 2013 ut?
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Mina mål var att köra in Jorunn vilket jag nu har gjort, om 3 veckor får jag hem min nya vagn och då kan vi börja köra på allvar och målet för 2014 är att starta en lättare körtävling=)
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Förra året vi den här tidpunkten tänkte jag komma ut på lite fler klubbtävlingar och det har jag också gjort med flera starter i clear-round-hoppningar och debut i LC. Jag har också deltagit i en kombinationstävling.

Inför 2014 vill jag att fortsätta rida 2 lektioner i veckan på ridskolan i både hoppning och dressyr, men med ett kommande ridlärarbyte i ena gruppen kan jag få tänka om. Det kan hända att jag får byta den lektionen till att ta privatlektioner då och då. Det kommer också att bli fler starter på klubbtävlingar med fullföljande av ridskolans cup i dressyr och hoppning.
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Så här såg min planering ut för 2013:


1. Få den medelsvåra att fungera smidigare och utan trötthet hos hästen

Stallbygge och hästen i annat stall långt härifrån har gjort att jag inte ens tävlat i år.

2. Utveckla oss i dressyren, så åtminstone den skulle kunna vara klar för svår klass. Detta mål är högt satt.

Utveckla dressyren har vi gjort ännu lite till men inte till detta höga mål av samma anledning som punkt ett.

3. Hitta en till häst att börja utbilda. Om den är rätt ålder så är målet att åka på träningar med båda till hösten.

Jag har hittat en häst. Hittade den redan i februari men då var den inte till salu. Men nu har jag min drömhäst. Dock fick jag hem honom i september outbildad och dåligt inkörd så nu är han på inkörning. Så träningen med båda har inte kommit igång.

4. Våga ta snabbare vägar i maraton igen. Efter att ha försatt hästen i en rejäl knipa för två år sedan så är det svårt att våga. Vill inte sätta honom i den situationen igen. Körde alldeles för trångt och var tvungen att slita tag i honom för att rädda situationen. Usch! Måste bara lära mig att veta vilka vägar som är vad. Hästen tog inte illa upp och är fantastiskt duktig fortfarande men mitt dåliga samvete spelar mig spratt.

Jo, lite bättre har det gått men eftersom vi inte kommit till tävling så vet jag inte riktigt hur det ser ut i verkligheten.

5. Att hitta ett bra sätt att träna kondis som passar min häst. Han är svår.

Detta får tiden utvisa. Vi har som sagt inte tränat så mycket detta år. Men nu på eget ställe med många mil körvägar kan det ju inte bli sämre iallafall.
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Jag skrev inte i den förra tråden, men min DRÖM för ett år sen var att skaffa en fjärde häst och om jag gjorde det så var målet att börja köra fyrspann och starta någon tävling.

Målet uppfylldes med råge, i februari kom min nya stjärna hem och i april satte vi ihop ett fyrspann och debuterade i LB. Senare under säsongen kom vi upp i LA och har tagit placeringar i alla grenar. Så jag är mer än nöjd med året!

1.jpg


Målet för nästa år får bli att förbättra dressyren. Och att ta mig igenom vattenhinder på bättre sätt... Jag har inga ambitioner att tävla högre klasser, utan vill stadigt göra bra resultat i LA.
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Min sammanfattning av 2013 blir att jag nog nästan skulle säga att hästen är inkörd. För nästa år blir målen att komma iväg och träna och utveckla ALLT vi kan inom körningen (ja, jag gillar ambitiösa mål :D ) och om det känns som att vi är klara kanske komma iväg på någon tävling. Det känns som att 2014 ska bli ett kul år :)
 
Sv: Sammanfattning av 2013

Jag hade bara två "mål", få dem vana vid den nya omgivningen och köra för instruktör. Kan säga att det var en baggis att köra dem i den nya miljön, aldrig har de varit så trygga. Instruktör var dock svårt att köra för när man arbetade upp till 250 timmar i månaden.

Under 2014 vill jag bara ha min nya vagn och så vill jag ha hittat den perfekta selen. Den perfekta selen kommer vara min huvudvärk. Gör inga andra planer pga sjukdomsdiagnos och stundande operation.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 815
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp