Samsung galaxy mobil

Seabaz

Trådstartare
Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och från...

När jag bytte från S4 till S7 då tyckte jag S7 var sååå stor.

Nu är de nya Galaxys ännu större och jag vet ju att man vänjer sig men problemet blir när jag behöver ha telefonen i fickan...

Att min nästa telefon blir Samsung är helt klart men hur stor är skillnaden på galaxy s och de andra samsung modellerna ( a? ) som har mindre skärm?
 
Jag har en galaxy s10e som jag är väldigt nöjd med. Köpte den just för att den är lite mindre. Batteritiden är det enda som är dåligt på den, men det läste jag om på förhand så var beredd på det. Iom att telefonen är liten så är batteriet också det 🤷😁
Har dock inte haft någon annan Samsung innan så kan inget om de andra modellerna du nämner.
 
Jag har en galaxy s10e som jag är väldigt nöjd med. Köpte den just för att den är lite mindre. Batteritiden är det enda som är dåligt på den, men det läste jag om på förhand så var beredd på det. Iom att telefonen är liten så är batteriet också det 🤷😁
Har dock inte haft någon annan Samsung innan så kan inget om de andra modellerna du nämner.

Ja S10 och tom S9 har jag kollat på... frågan är om man vill köpa en "gammal" (lanseringsår) telefon idag 🤔

Har läst om operativsystem osv som jag inte fattar så mycket av men att det kommer så mycket nytt hela tiden så de äldre telefonerna har svårt att hänga med. Å andra sidan tycker jag inte det är nåt fel på min s7 när den väl fungerar. Misstänker dock att det är just detta som får den att hänga sig ibland, ibland blir skärmen mörk osv...
 
Jag har en s9 sedan två år tillbaka. Den funkar fortfarande prickfritt. Möjligt att det börjar lite LITE sämre batteritid, men knappast märkbart. Jag laddar alltid en gång/per dag, på morgonen innan jag åker till jobbet, och det funkar fortfarande bra.
 
Jag har en galaxy A20e som jag är väldigt nöjd med. Väldigt smidig och bra batteritid, funkar klockrent 1 år efter inköp.
 
En nackdel med en gammal telefon är att den inte får säkerhetsuppdateringar lika långt i framtiden som en av årets modeller.
Även om man inte bryr sig om nyaste Android så kan det vara värt att få säkerhetsuppdateringar så länge det går. Det är läskigt mycket personliga saker i en mobil idag.

Å andra sidan har inte S7 fått säkerhetsuppdateringar på ett år eller två, så även en S10 blir ett steg framåt där.
 
Jag hade s9 + i över 2 år det sista så gav sig batteriet men det var mycket användning på den d jag hae den både i jobb och privat. Annars har den fungerat kanon!

Nu har jag en s21 som är något mindre än 9:an knappt märkbart. Helt okej s9 fungerar fortfarande som jobbtelefon :)
 
Lånar tråden lite...

Har en galaxy xCover4 (antar att det är s4 men i stöttålig variant?) där mikrofonen gett upp. Går bara att tala i handsfreen. Har varit nöjd med den för den tål kyla bra, stöttålig som sagt, och bra batteritid. Har den som jobbtelefon men använder den privat pga att den är så lätt att ha. Min egen iPhone är värdelös i jämförelse vad gäller batteritid, tåla kyla i stallet och som sagt noll stöttålighet.

Tar gärna emot tips på ersättare till min xCover4 :)
 
Jag är inne på år 3 med S9 och väldigt nöjd! Bytte batteriet härom dagen annars fungerar den klockrent! Jag spelar mycket och lyssnar på poddar/musik varje dag så den slukar batteriet lite väl mycket, men det hade nog vilken mobil som helst gjort med mitt användande.

En kollega har en A modell och är också väldigt nöjd.

En aspekt som någon ovan nämnde är uppdateringar som mobiler till slut "inte kan göra" då de är för gamla. :)
 
Jag har en S10+ idag och har haft den i 2 år nu. Var lite sugen på att byta upp till en S21 men när det kommer till kritan tror jag att jag avvaktar till åtminstone efterföljaren till S21. Är väldigt nöjd med S10an över lag.
 
Jag hade s9 + i över 2 år det sista så gav sig batteriet men det var mycket användning på den d jag hae den både i jobb och privat. Annars har den fungerat kanon!

Nu har jag en s21 som är något mindre än 9:an knappt märkbart. Helt okej s9 fungerar fortfarande som jobbtelefon :)
Så s21 är alltså mindre än s9?

Jag har hållt i en s9 några gånger så vet ungefär hur stor den är (längre jämfört med s7)
 
Jag skaffade en A52 i söndags - större än jag är van vid men kameran var i alla fall på pappret bäst i prisklassen. Jag skar ut en kartongbit i rätt storlek innan för att känna på storleken.
 
Ja S10 och tom S9 har jag kollat på... frågan är om man vill köpa en "gammal" (lanseringsår) telefon idag 🤔

Har läst om operativsystem osv som jag inte fattar så mycket av men att det kommer så mycket nytt hela tiden så de äldre telefonerna har svårt att hänga med. Å andra sidan tycker jag inte det är nåt fel på min s7 när den väl fungerar. Misstänker dock att det är just detta som får den att hänga sig ibland, ibland blir skärmen mörk osv...
Jag är dålig på teknik-uttryck och så, så jag brukar kolla mycket på recensioner på youtube när jag ska köpa något nytt :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min skärm på mobilen har en rejäl spricka där en mini-flisa helt saknas så det är "öppet" ner i telefonen på framsidan. På baksidan fler...
Svar
13
· Visningar
1 116
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 331
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Tror att min mobil börjar ge upp på riktigt den här gången.. Den kan plötsligt bli supervarm och ladda ur helt (trots nyladdad) på bara...
Svar
7
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp