Samsung Galaxy S6 vs. Iphone 5s

pepp

Trådstartare
Dags för mig att köpa en ny telefon då min nuvarande har alldeles för lite plats samt hänger sig konstant och är sjukt seg (Samsung galaxy s4 mini)

Jag vill inte lägga ut multum, men ändå ha en vettig telefon med bra kamera. Använder telefonen till allt, sms, foto, samtal, massor av appar och så vidare.

Har endast haft Samsung tidigare, men kollat lite på Iphone nu (6:an är dock alldeles för dyr för min smak..) Hur hade ni valt mellan Samsung Galaxy S6 och Iphone 5s? Känns nästan som att 5s känns lite "gammal"? :D
 
Har du Samsung, hade jag nog behållt Samsung. Samsung har bättre kamera än iPhone 5s, vad jag upplevt det som.
Dessutom om du skulle byta till iPhone, måste du skaffa alla apparna du har igen. Jag tror inte det går att synka vilka appar man köpt t ex på en Android till iPhone.

Jag har själv en iPhone 4S och den är gammal som gatan (haft den i 5 år) nu och sjunger på sista versen, jag tror det är bättre att försöka köpa en lite nyare telefon, som håller längre. Det hade jag nog gjort, då jag hellre köper en lite dyrare telefon som t ex håller i x antal år, än att köpa en lite billigare som kanske inte håller mer än nått år eller så. Lite så jag tänker, sen måste det såklart vara kvalité också, vill inte betala dyra pengar bara för märket.

På jobbet har vi Samsung galaxy 4S mini och den front kameran är fortfarande bättre än iPhone 5s. Det är först på iPhone 6, som frontkameran börjar bli bra. Den så kallade "selfie-kameran". :)
 
Jag har en iPhone 5s genom jobbet och gillar den inte utan kommer skaffa Samsung eller Xperia. Just nu lutar det nog lite mer åt Xperian då den verkar vara betydligt tåligare.
 
Kolla upp OnePlus One.
En kraftfull, billig telefon med stort minne och bra kamera.
Går enbart att köpa över nätet dock...
 
Jag har en iPhone 5s genom jobbet och gillar den inte utan kommer skaffa Samsung eller Xperia. Just nu lutar det nog lite mer åt Xperian då den verkar vara betydligt tåligare.
Jag läste ett nytt experttest häromdagen (finns inte på nätet). En vattentät Experia i prisklass med Iphone vann. Tvåa kom Iphone 6s. Minns inte om trean var en Samsung men den kom i alla fall efter Experia och Iphone.
 
Jag är väldigt förtjust i min Samsung S5.. jag bytte från iPhone till Samsung för snart två åt sen och är supernöjd. Har köpt extra minneskort till den och har massor av plats för musik, bilder, ljudböcker osv :)
 
Jag hade Samsung tidigare och tyckte om den i början men sen bara packade den ihop efter nåt år. Har fått den fixad några gånger och har den som extratelefon och det är ungefär vad den duger till. Kommer aldrig någonsin ha en Samsung igen.

iPhone 5 tycker jag känns som en tramsig liten låtsastelefon :p. Jag har en iPhone 6, den är dock himla bra.
 
Tack för alla svar! Har strukit Iphone 5 från listan nu.

Är lite nojjig att byta märke egentligen, men ska kolla in Xperia lite mer också. Samt Iphone 6 :)
 
Jag har älskat mina Samsungs. Har en iPhone 5s genom jobbet och begriper inte alls varför folk vill ha iPhones

Samma här... Jag kan inte heller förstå - alls. Min Galaxy Ace hade alldeles för litet minne, men jag är fotrfarande supernöjd med min s4 :) ! Det blir säkerligen Sansumg igen nästa gång!
 
Har samsung s6 och är hur nöjd som helst. Ffa kameran är helt outstanding mot iPhone. Kom nyss hem från Österrike och mina bilder på samma objekt slår min systers med hästlängder. Hon är fotograf och har iPhone.
 
Bytte från xperia till Samsung och bilderna är mycket bättre med samsung

Det beror ju förstås på vilken Samsung och vilken Xperia. Jag menade generellt. Dock har väl kanske Samsung kommit ikapp Sony på senare tid.

Batterimässigt tror jag dock fortfarande Xperia är bäst.
 
Har haft en Samsung (s5 tror jag) ett par veckor då min iPhone 5s gick sönder. Hade aldrig tidigare haft Samsung utan bara iphone. Jag tyckte inte att Samungen var särskilt bättre än iPhonen, speciellt inte kameran då den var bra mycket slöare än iphone att fota med. Den var också för smal för att kunna hålla i den med en hand och fota. Stort minus. Gällande appar och inställningar var det inte svårare (eller enklare) än iPhones system. Har valt att köpa mig en ny 5s (6s för dyr för mig) efter ett par veckor med Samsung.
 
Jag har en Samsung s6 nu som jag är supernöjd med. Dottern (som har en iPhone 6) är avis på bildkvaliteten med min kamera jämfört med hennes egen. Hon säger att hon vill ha Samsung nästa gång hon ska byta. Samsung 6:an är ett enormt steg upp i kvalitet från 5:an som min sambo har. Maken till strulande telefon har jag inte varit med om sedan min senaste Xperia som var det sämsta köp jag gjort. (Det var några år sedan, det lär ha kommit ett antal nya modeller sedan dess men jag har svårt att se att jag köper en Xperia igen)
 
Dags för mig att köpa en ny telefon då min nuvarande har alldeles för lite plats samt hänger sig konstant och är sjukt seg (Samsung galaxy s4 mini)

Jag vill inte lägga ut multum, men ändå ha en vettig telefon med bra kamera. Använder telefonen till allt, sms, foto, samtal, massor av appar och så vidare.

Har endast haft Samsung tidigare, men kollat lite på Iphone nu (6:an är dock alldeles för dyr för min smak..) Hur hade ni valt mellan Samsung Galaxy S6 och Iphone 5s? Känns nästan som att 5s känns lite "gammal"? :D

Jag har iphone 6s. Funkar bra! Jag hade väntat och köpt den när 7an kommer. Då lär priset droppa!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har till slut fått inse att min telefon håller på att ge upp så jag snart måste köpa en ny :arghh: Jag är totalt STENKORKAD på...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: starcraft
·
Äldre Måste byta jobbmobil då min gamla inte tar emot några samtal längre utan jag får reda på vilka som ringt med sms .Jag tycker det är...
Svar
6
· Visningar
463
Senast: skerper
·
IT & mobiler Går det? Telefonen laddade ur tidigare i kväll och vägrar nu att starta trots att den suttit på laddning i flera timmar. Har testat att...
Svar
14
· Visningar
2 450
Senast: Araminta
·
Äldre Jag funderar på att köpa ny mobil, jag har en iPhone 5S i jobbet men jag gillar den inte så det blir ingen privat iPhone. Ni som har...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp