Samsung Galaxy S6?

Mia_R

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ny mobil, jag har en iPhone 5S i jobbet men jag gillar den inte så det blir ingen privat iPhone. Ni som har Galaxy, vad gillar ni den? Jag kommer i huvudsak att använda den som telefon och inte så mycket för surf, datorer har jag tillgång till både hemma och på jobbet så jag ser inget större behov av en mobil för att surfa, däremot kommer jag ju använda den för att fota lite till husbehov.

Någon annan mobil ni kan rekommendera?
 
Det beror på vad man menar med "husbehov". Alla smartphones som ö.h.t är tillgängliga på marknaden just nu har ju en kamera som går att fotografera med. Dock ligger ju Samsung Galaxy S6 i toppen på listan ihop med iphone 6S. Men frågan är ju då om det är värt att slänga ut så mycket pengar som dessa går för, för att bara få en bra mobilkamera när man i övrigt inte är så intresserad av telefonens andra funktioner och prestanda.

Jag skulle säga att om man bara ska ha en telefon att ringa, smsa och kanske kolla busstidtabellen med så finns det billigare alternativ (man kan också köpa begagnat) och sedan kan man lägga den övriga budgeten på en bra kompakt- eller systemkamera. Numera kan man få riktigt bra budgetkameror utan att behöva lägga ut en månadslön.

Jag har en Samsung Galaxy Note 4 som jag köpte via Tradera för ett år sedan ungefär. Tror den hade varit hos förra ägaren ett par veckor max. Det gjorde ju att jag köpte en telefon som var i princip sprillans ny, till ungefär halva butikspriset. Elektronik, ffa telefoner sjunker i värde oerhört fort och om man absolut inte måste ha det absolut senaste utan kan tänka sig att köpa förra årets modell, eller förr-förra årets modell så kan man spara många tusenlappar.

Har även en Samsung Wave som har säkert 5-6 år på nacken och den har en helt underbar kamera. En sån kan man köpa begagnad för kanske 500 kr, om ens det, numera. Den enda nackdelen är att den har Bada som OS vilket gör att man inte har samma utbud av appar som med iOS, Android eller Windows, men är man inte intresserad av en massa appar så spelar det ju ingen roll.

Nokia är också kända för att över lag ha bra kamera i sina telefoner.

Skulle rekommendera att du läser reviews på nätet med typ "best budget smartphone camera", om det nu inte är så att du inte bryr dig om priset eller måste ha en riktig värstingkamera för isf skulle jag nog säga att Samsung S6, iPhone 6S, Google Nexus 6P eller Huawei P8 är de starkaste kandidaterna för tillfället.
 
Jag har ju samsung 6 edgen och är skitnöjd med den , med allt ! Fotar skitbra bilder mm man kommer snabbt in i den då den är liye annorlunda jämfört med dom andra samsungarna ! Visst edgen är lite dyrare men är en snygg design om man vill ha de , använder mkt med sidomarkeringen som edgen har
 
Tack för alla svar, priset är ingen större fråga då jag har abonnemang och det är ingen större skillnad på vad jag betalar idag utan bindning och på vad det skulle bli med ny telefon och bindning. Jag är inte intresserad av att köpa en separat kamera då jag oftast har telefonen på mig och kan använda den om det finns behov att fota något, en kamera bär jag inte med mig på samma vis. ;)

Jag ska kolla lite tester på nätet men ett test säger inte allt utan era åsikter och erfarenheter är värdefulla för mig i mitt beslut. Jag ska nog passa på att pilla lite på olika sorter i morgon när bilen ändå är inlämnad på verkstan och jag har lite användbar dötid tills den ska lösas ut. :idea:
 
Jag har en Galaxy s4 som jag tycker om. Jag upplever den väldigt smidig och logisk jämfört med iphonen som jag har i jobbet. Nu hukar jag mig ;) , men iphonen känns klumpig, gammalmodig och ologisk jämfört med min Samsung (som är nästan 2 år äldre). Självklart inser jag att det handlar om tycke och smak :) !
 
Jag har Samsung S5 so jag är väldigt nöjd med, för den är vattentålig vilket gör att det är den första mobilen sedan hajfenan som jag inte har kunnat förstöra.
Kameran är bra och lätt att använda, har bra program för enkel redigering m m.
 
Jag har precis köpt en s6 och är väldigt nöjd än så länge! Jag har haft iPhone innan och det har varit en enkel omställning.
Jag frågade en bekant som arbetar med att sälja mobiler om tips innan jag köpte den och enligt honom brukar folk vara nöjda men att en del har haft problem med dålig batteritid. Mest prisvärda enligt honom är en Motorola (kommer tyvärr inte ihåg modell) och Asus har en rätt ok prisvärd telefon också om man inte bryr sig om coolhetsfaktorn. Bäst på marknaden just nu tycker han att den nya nexus är.
 
Jag är Samsungnörd och har varit supernöjd med alla mina Samsungs (inklusive surfplatta)
Dock hade de ingen av de Samsungmodeller som jag var intresserad av när jag skulle förlänga mitt abonnemang så det blev en Sony Xperia Z Compact.
Är supernöjd!!! Grym kamera, riktigt bra batteritid och dessutom vattentät vilket har visar sig vara mer användbart än jag trodde när man är ute i ur och skur med hund. Sen gillar jag storleken som är lagom. En del telefoner blir som mindre surfplattor i mina små nävar.

Men efter denna blir det nog en Samsung igen om de har en intressant modell när det är dags att byta :p
 
Mina första två smartphones var Sony, bytte sedan till samsung galaxy s4 mini, som jag är tokigt nöjd med. Nu är jag ju fotonörd, så när jag senare i år byter telefon igen kommer jag lägga stor vikt vid hur bra kamera telefonen har.

Jag tror det är klokt att välja en telefon med mycket(!) lagringsutrymme (med min första Sony kunde jag efter ett tag inte ens uppdatera mobilens egna program för att minnet tog slut...). Men annars, fundera på vad du kommer använda telefonen till, köp en som är bra till det och hyfsad på andra saker. Det är ju helt onödigt att betala mer för en supertelefon om man hade klarat sig lika bra med en billigare.
 
Jag har provat både iphone och samsung och jag föredrar helt klart samsung. Håller med allt @bettysmatte skriver om iphone. Just nu har jag samsung galaxy s5 och är väldigt nöjd med den.
 
Mina första två smartphones var Sony, bytte sedan till samsung galaxy s4 mini, som jag är tokigt nöjd med. Nu är jag ju fotonörd, så när jag senare i år byter telefon igen kommer jag lägga stor vikt vid hur bra kamera telefonen har.

Jag tror det är klokt att välja en telefon med mycket(!) lagringsutrymme (med min första Sony kunde jag efter ett tag inte ens uppdatera mobilens egna program för att minnet tog slut...). Men annars, fundera på vad du kommer använda telefonen till, köp en som är bra till det och hyfsad på andra saker. Det är ju helt onödigt att betala mer för en supertelefon om man hade klarat sig lika bra med en billigare.

Och jag har en S4 mini som är urkass :D :(
Hade en S4 förut och var supernöjd, tog bra bilder också!
 
Jag har s5 mini och är supernöjd!
Vill inte ha en mobil i storlek bibel så den passar mig utmärkt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 415
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 649
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler En person i min närhet har fått problem med att hens surf på telefonen har börjat skena iväg. Som jag tolkar det har hen ett abonnemang...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp