Bukefalos 28 år!

Samsung S4 mini?

Red_Chili

Trådstartare
Ja, som rubriken nog avslöjar så är jag nyfiken på Samsung Galaxy S4 mini ;)
Är det någon här som har en eller har testat en? Vad tycker ni?

Hur upplever ni att kameran är? Batteritiden? Att använda rent generellt?

Det jag gör mest med min mobil är att hålla på med instagram, träningsappar (som kräver gps), fotograferar, skickar sms och ringer ibland. I dagsläget har jag en Sony Xperia P som är... ok men inte mer. Jag vill såklart inte byta ner mig utan vill ha något som är minst lika bra.
 
Jo, jag har en sen 1 år tillbaka.
Jag är jättenöjd med den. Jag har inte känt/testat någon annan mobil som ligger lika skönt i handen. Den är lätt och smidig känns knappat att man har den i fickan. Sen gillar jag samsungs oled skärmar. Riktigt popp i färgerna.
Batteritiden är väl som alla andra smartphones, dvs alldeles för dålig. Jag får ladda den varje kväll.
Kameran är inget vidare. Beror väl på hur höga krav man har... men jag gillar att fota och har rätt höga krav. Så jag använder aldrig mobilkameran utan min vanliga bridgekamera i så fall.
Sen behöver man inte vara så rädd om den... jag har tappat den ett antal ggr utan en repa. Kika på det här klippet så får du en uppfattning om vad den tål.
Sen vet du väl om att S5 mini finns numera ? =)
 
Dottern har en sån och jag vill ha en! ;) Hon har hur mycket olika appar som helst, tar massor av kort som blir jättebra och normal användning så klara den hela dagen på laddning, hon spelar dock en hel del och då blir tiden lite kortare men det är ju inte så konstigt!
Jag skulle helt klart kunna rekommendera en sån, jag velar lite mellan den och samsung xcover 2...
 
Jag har också en mini. Jag är jättenöjd men det är min första smartphone så jag har inte så mycket att jämföra med. Kameran är helt okej för vardagsfotografering, Facebook och dylikt. Telefonen ligger bra i handen och jag har aldrig haft något problem med att hantera menyer etc. Vad gäller batteri så kan jag dra ut det till 36 timmar om jag använder den som telefon och inte som leksak. Annars har jag rutin på att stoppa in sladden varje kväll.
 
Jag bytte från en Xperia Go till en S4 mini och jag är supernöjd. Tycker batteritiden är sådär, men annars är det bra i storlek, bra med tillbehör, lätthanterad och verkar hyfsat tålig (min har badat) den tar bra bilder tycker jag.
Den känns även lätt att ändra som man själv vill ha den. Min mamma har en likadan och om jag tar hennes så hittar jag fan inte i telefonen för dom är så olika :D

Jag använder min mycket men främst till facebook/mail inte till att lyssna på musik (men tycker det är bra ljud i den!) eller så
 
Köpte min för två månader sedan. Förutom batteritiden är jag nöjd, men är nog inte så mycket sämre än andra smartphones. Lagom stor i handen, relativt lätt att lista ut olika funktioner, bra skärm. Fotar inte så mycket, så jag kan inte säga så mycket om kameran.
Tyvärr följer det med väldigt många förinstallerade appar som jag aldrig använder och som inte går att ta bort och som telefonen tjatar om att jag ska uppdatera, men är väl så med de flesta telefoner idag, tyvärr.
 
@Hero, jo, S5 mini har jag sett, men jag har i dagsläget inte råd med ett dyrare abonnemang än det jag nu har och inte heller några direkta pengar att lägga på ett köp av en mobil, därför kollade jag vilka telefoner jag kan få "gratis" och med oförändrad månadsavgift. Av de jag hittade då (ett gäng Sony-telefoner och några olika Samsung) så kändes S4 mini som den bästa. Hittade en vanlig S3 också som jag blev lite nyfiken på, men jag misstänker att den kommer kännas på tok för stor både att hålla i och att ha i fickan.
 
Nu har jag köpt en S4 mini ändå. Får se hur den är när den väl kommer hem till mig. Hoppas att jag blir nöjd, annars vet jag inte vad jag ska ha för någon.
 
Jag har den och är supernöjd :)

Ligger perfekt i min hand som har lite mindre händer. Gillar allt med den förutom att kameran kunde vara liite bättre. Den tar bra bilder men mest på nära håll. Lite längre ifrån så blir det lite halvsuddigt. Men det är ju ingen systemkamera så den funkar till vardagsbruk.
 
@Matmissbrukaren, du råkar inte ha några bilder tagna med den som jag kan få kika på? Jag veeet ju att jag snart kan testa själv, men jag är nyfiken nu :P Har även pratat med två vänner som haft två Samsungtelefoner var och de har varit riktigt nöjda. Ena vännens nära släkting har visst också Samsung och gillar den. Känns öht som om många gillar deras telefoner och det låter ju lovande. Ett extra plus är dessutom att jag får med något mobilskydd som är något fodral med skydd för skärmen också. Enligt säljaren var det värt 500kr, vilket ju låter lite överdrivet, men det känns bra att få med ett skydd till telefonen på en gång.
 
Det skyddet har jag också. Känns tryggt även om det är lite ivägen för kameran ibland. Sen tycker jag det är smidigt som extra knapplås :angel:
 
Det skyddet har jag också. Känns tryggt även om det är lite ivägen för kameran ibland. Sen tycker jag det är smidigt som extra knapplås :angel:
Såg i min orderbekräftelse att det skulle vara grönt och orange... Låter helt hysteriskt fult... är det samma färger som på ditt? är det fult? :p
 
@Araminta, nu har jag fått mobilen, visade sig att det var ett grönt och ett orange skal som följde med, i väldigt "blek" nyans också, så det var långt ifrån så hysteriskt som jag tänkt mig :p Har dock helt struntat i dem och istället köpt mig ett skal (svart...) som är ungefär som en plånbok, för att skydda från stötar också. De skal jag fick med skyddade visserligen skärmen, men lär knappast skydda alls vid stötar...

Såhär såg skalen ut:
official-samsung-galaxy-s4-mini-flip-case-cover-lime-green-p39671-300.jpg
39668.jpg
 
@Asko, nu har jag ju bara hunnit testa den i ett dygn, meeen hittills då:
Jag är positivt överraskad av batteritiden (vilket mest säger något om hur uselt gamla mobilens batteri var). Kvällen igår ägnades åt konstant fipplande med olika inställningar, nedladdning av appar, fotografering, kolla på instagram osv. Jag har även pratat 3-4 timmar i telefon, testat radion, filmat lite, fotograferat massor under långpromenad med hunden, hållit på lite med internet igen samt startat om den några gånger för att jag installerat uppdateringar till själva telefonen. Ett dygn klarade den då innan det var dags att ladda igen och då laddade den klart snabbt.

Jag är nöjd med kameran, gillar skärmen, tycker att telefonen är snabb när man använder den på olika sätt, lätt att förstå sig på (är ju dock van vid android sedan tidigare) och jag upplever ljudet i såväl högtalare som headset som bra.

Det enda jag inte gillar är utseendet i telefonlista och sms. Jag är inte heller kompis med den när det gäller att skriva just sms och liknande, men antar att det är en ren vanesak. Om en vecka klagar jag säkert inte nämnvärt på det :p
 
@Asko, nu har jag ju bara hunnit testa den i ett dygn, meeen hittills då:
Jag är positivt överraskad av batteritiden (vilket mest säger något om hur uselt gamla mobilens batteri var). Kvällen igår ägnades åt konstant fipplande med olika inställningar, nedladdning av appar, fotografering, kolla på instagram osv. Jag har även pratat 3-4 timmar i telefon, testat radion, filmat lite, fotograferat massor under långpromenad med hunden, hållit på lite med internet igen samt startat om den några gånger för att jag installerat uppdateringar till själva telefonen. Ett dygn klarade den då innan det var dags att ladda igen och då laddade den klart snabbt.

Jag är nöjd med kameran, gillar skärmen, tycker att telefonen är snabb när man använder den på olika sätt, lätt att förstå sig på (är ju dock van vid android sedan tidigare) och jag upplever ljudet i såväl högtalare som headset som bra.

Det enda jag inte gillar är utseendet i telefonlista och sms. Jag är inte heller kompis med den när det gäller att skriva just sms och liknande, men antar att det är en ren vanesak. Om en vecka klagar jag säkert inte nämnvärt på det :p
Tack för detaljerad info! Det låter ju bra eller iallafall som den bör vara :D Hur stor är den? Med tanke på att den är mini.
 
Tack för detaljerad info! Det låter ju bra eller iallafall som den bör vara :D Hur stor är den? Med tanke på att den är mini.

Inte jätteliten, lika stor som min förra :p Ca 12cm från "högst upp" till längst ner, ca 6cm tvärs över och en knapp centimeter tjock. (snabbmätte med ett måttband som jag råkade ha bredvid mig :D ) Har för mig att vanliga S4 är ca 1cm större på höjden och bredden.
 
Inte jätteliten, lika stor som min förra :p Ca 12cm från "högst upp" till längst ner, ca 6cm tvärs över och en knapp centimeter tjock. (snabbmätte med ett måttband som jag råkade ha bredvid mig :D ) Har för mig att vanliga S4 är ca 1cm större på höjden och bredden.
Så den får åtminstone plats i en vanlig byxficka? :D
 

Liknande trådar

Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 486
Senast: Red_Chili
·
Äldre Dags för mig att köpa en ny telefon då min nuvarande har alldeles för lite plats samt hänger sig konstant och är sjukt seg (Samsung...
2
Svar
22
· Visningar
1 438
Senast: pepp
·
IT & mobiler Ufot har (nästan) bestämt sig för att att anamma den tekniska revolutionen och lägga undan mobilen från medeltiden och skaffa en...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Peak
·
Relationer Hur stänger jag av internet och roaming på min Samsung Galaxy S4? Ska till London imorgon och vill gärna undvika en superräkning på...
Svar
2
· Visningar
4 117
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp