samtal från callcenter

ameo

Trådstartare
Moderator
Vad, förutom samtal från telefonförsäljare eller liknande, kan ett samtal från ett callcenter handla om?
Jag svarar väldigt sällan på samtal från nummer jag inte känner igen. Brukar kolla upp dem och ringa tillbaka om det är någon jag känner.
Senaste veckorna har jag fått några samtal där det tydligt framgår att det är ett abonnemang som tillhör nåt callcenter. Och jag funderar helt enkelt på om det finns något viktigt jag kan missa om jag blockar numret...
 
Mäklare som vill sälja ditt hus/lägenhet :angel: Men de kanske räknas som försäljare. SCB gör sin ständiga arbetsmarknadsundersökning via telefon som jag faktiskt önskar att fler svarade på eftersom den till stor del ligger till grund för den svenska arbetsmarknadspolitiken.
 
Svara nästa gång så får du veta.
Jag vill veta om det finns någon typ av samtal som rings från callcenter som kan räknas till "viktiga samtal", som man verkligen borde svara på.
Jag vill SLIPPA svara på såna samtal och kunna blocka dem utan att ta reda på vad det handlar om, men det förutsätter att jag vet att det inte rings "viktiga samtal" från callcenter. DET är vad frågan handlar om.
Jag är totalt ointresserad av vad det är de (sannolikt) kommer försöka sälja till mig eller göra marknadsundersökningar om. Därför kommer jag inte svara på samtalen framöver heller. Och om jag kan blocka dem så sparar jag ju även deras tid när de slipper försöka prata med mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 158
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 026
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp