Samtal från Storbritannien

Masqueradee

Trådstartare
Nu har jag blivit uppringd från Storbritannien två-tre gånger och vågar inte riktigt svara. Är det någon som upplever samma sak, eller vet någon vettig sida man kan använda sig av för att ta reda på om det är spam?
Borde inte ha någon som ringer mig därifrån, men man vet ju aldrig...
 
Jag blev uppringd från Storbritannien några gånger men svarade inte. Dock kom jag på att jag beställt från Amazon UK och fick för mig att det kunde ha med det att göra, så jag skrev ett sms till numret och frågade vad saken gällde. Det visade sig vara nån stackars privatperson som aldrig ringt Sverige utan fått sitt nummer kapat utav nån såndär "uppringningsmaskinsbluff". Så mitt tips är att inte svara.
 
Det går ju alltid att testa att googla numret i lite olika konstellationer. Jag gjorde det nyss med ett nummer från Danmark, och fick träff på Århus universitet.
 
Händer mig rätt ofta också, men det som är lurigt är att det står Storbritannien på skärmen precis när det ringer; men kollar jag samtalslistan sedan är landsnumret +358, alltså Finland! O_o
 
Förutom från UK har jag fått samtal från bl a Marocko. Svarar aldrig på sånt, skulle det - otroligt nog - vara till mig personligen räknar jag med att den som ringer lämnar meddelande.

Min operatör varnar dessutom för potentiellt bedrägeri resp förmodligen skräp.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 147
Senast: Milosari
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 143
Senast: Badger
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
676
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp