Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

and here we go again!!!:crazy::(
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Om tidningarna skulle uppmärksamma alla såna här fall skulle inte mycket annat få plats i tidningen :crazy:

/M
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Om tidningarna skulle uppmärksamma alla såna här fall skulle inte mycket annat få plats i tidningen :crazy:

/M

Vi har inte så mkt nyheter här i sandviken, vi är så snäälla här :angel:
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Samtidigt är sådana där artiklar ganska värdelösa. Dels är den väldigt vinklad till förmån för köparen, men ffa saknar den viktig information. T ex ponnyns pris. Det är ju det där med undersökningsplikt, och det där är inte ett dolt fel - det hade kunnat upptäckas med en vanlig röntgen..
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Hoppas verkligen inte att de kan häva köpet.I så fall vore det ju helt onödigt av någon köpare i framtiden att låta hästen genomgå röntgen.Varför skulle någon lägga ut flera tusen på att röntga ben,rygg,etc om det ändå går att lämna tillbaka hästen???!!!
Snålheten bedrar visheten....
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Vi har inte så mkt nyheter här i sandviken, vi är så snäälla här :angel:


Sånt här är ju svårt, tycker jag. Men ställer man som som köpare en fråga tex har hästen varit halt eller sjuk ngn gång som nog alla gör. Får man då ett nej och det visar sig att de har ljugit. Tycker jag absolut att köpet ska hävas, då har de ljugit medvetet....
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Samtidigt kan det ju vara så att den aldrig varit halt innan? Den kan ju haft förändringen men symptomen kommit först nu? Tycker det var upp till köparen. Sen är det ju en fråga om priset som Alexandra W säjer. Var ponnyn dyr så är det en droppe i havet att röntga den.
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

vet du, jag håller faktiskt med dig här... De skulle ha röntgat. Nu får de TYVÄRR stå sitt kast. Så är det.
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Priset har betydelse, är ponnyn dyr borde röntgen ingått eller gjorts. Om den är billigare och man väljer att inte röntga, och om ponnyn bevisligen varit frisk o ohalt hela sitt liv, då får köparen stå sitt kast.Man kan ju också undra varför ingen hälta eller svullnad upptäckts av de nya ägarna innan hostundersökningen.
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Det här är jättekänsligt. Har nyligen sålt en häst med reservation på ett ben . Har varit övertydlig till köparen om hästens brister då det är en gammal tävlingshäst, Vår veterinär bedömde hästen trots markeringen som frisk och brukbar som ridhäst. Men då köparen haft hästen hemma under en period så valde dom på deras veterinärs inrådan att låta köpet gå tillbaka. Som sagt jag hade verligen varit tydlig med hästens brister och köplagen gäller i 2 år, bara att slanta upp pengarna och köpa tillbaka hästen.
 
Sv: Sandvikenfamilj köpte halt häst – nu vill de häva köpet

Samtidigt kan det ju vara så att den aldrig varit halt innan? Den kan ju haft förändringen men symptomen kommit först nu?

Visst kan de va så, då hamna man i ett annat läge. Men som sagt är ju svårt när man inget vet:smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 074
  • Artikel
Hästnyheter Kvinnan köpte en häst som sex veckor efter köpet visade sig vara halt. Hon ville häva köpet med fick nej. Hästen fick senare avlivas och...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 796
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst till en familj som absolut ville köpa den till sin dotter som förälskat sig i hästen. Dom har först fått ha den på...
2
Svar
25
· Visningar
4 925
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp