Sängen är som kontinentalplattorna - allt rör sig!

Whirlie

Trådstartare
Hej kloka Bukefalister! Förstår ni vad som händer i vår säng? Direkt efter att vi bäddat till det så börjar det igen.

Madrassen glider åt min sida, samtidigt som madrasskyddet och lakanet glider åt makens sida. Efter två dagar har masrasskyddet flyttat sig ett par decimeter mot makens sida, vilket gör att övre hörnet på min bäddmadrass står rakt upp och jag saknar lakan längst ut i min säng.

Däremot har jag ca en decimeter för mycket bäddmadrass. Den viks upp mot spjälsängen som står på min sida.

Vi får bädda om sängen heeeela tiden! Och det är inte det jag vill spendera tid på. Vad ska vi göra för att slippa detta?
 
Hej kloka Bukefalister! Förstår ni vad som händer i vår säng? Direkt efter att vi bäddat till det så börjar det igen.

Madrassen glider åt min sida, samtidigt som madrasskyddet och lakanet glider åt makens sida. Efter två dagar har masrasskyddet flyttat sig ett par decimeter mot makens sida, vilket gör att övre hörnet på min bäddmadrass står rakt upp och jag saknar lakan längst ut i min säng.

Däremot har jag ca en decimeter för mycket bäddmadrass. Den viks upp mot spjälsängen som står på min sida.

Vi får bädda om sängen heeeela tiden! Och det är inte det jag vill spendera tid på. Vad ska vi göra för att slippa detta?

Lakanet rör sig väl för att bäddmadreassen glider? Glidskydd mellan bäddmadrass och resårbotten?
 
Fel bäddmadrass!

Min förra gled runt. Så köpte jag en annan som ligger som gjuten. Den ligger där jag lagt den. Väldigt behändigt. Behöver inte rätta till sängkläder och madrass.

Den jag har nu är av latex. Fantastisk, ska aldrig återgå till något annat material.
 
I alla fall något bekvämare :-)
Fast det störde inte, eftersom jag inte är/var så lång att kroppen hamnade på de tumma spännbanden i ändarna. ;)
något jag märkt efter att ha sovit i många sängar ;) är att ju tunnare bäddmadrass desto mer flyter den runt. så minst 10cm tjock med någon typ av fast kärna för att den inte ska ligga på golvet på morgonen.
 
Fast det störde inte, eftersom jag inte är/var så lång att kroppen hamnade på de tumma spännbanden i ändarna. ;)
något jag märkt efter att ha sovit i många sängar ;) är att ju tunnare bäddmadrass desto mer flyter den runt. så minst 10cm tjock med någon typ av fast kärna för att den inte ska ligga på golvet på morgonen.
Låter bra :-)
Vi är dock fyra pers i sängen som mest, som ligger lite överallt. Och två av oss är långa.
 
Stor fillt under bäddmadrasserna som går hela vägen från kant till kant på sängen kan minska rörelsen, i nåt strävt material tex som armens yllefilt.
 
Hej kloka Bukefalister! Förstår ni vad som händer i vår säng? Direkt efter att vi bäddat till det så börjar det igen.

Madrassen glider åt min sida, samtidigt som madrasskyddet och lakanet glider åt makens sida. Efter två dagar har masrasskyddet flyttat sig ett par decimeter mot makens sida, vilket gör att övre hörnet på min bäddmadrass står rakt upp och jag saknar lakan längst ut i min säng.

Däremot har jag ca en decimeter för mycket bäddmadrass. Den viks upp mot spjälsängen som står på min sida.

Vi får bädda om sängen heeeela tiden! Och det är inte det jag vill spendera tid på. Vad ska vi göra för att slippa detta?

Jag blev av med problemet när jag bytte till hårdare sängbottnar och en tyngre bäddmadrass!
 
Rekommenderar er att prova halkskydd sånt man har under mattor för att de inte ska halka runt.

Tonårssonen har en förmåga att röra unt men bäddmadrassen ligger still efter detta. Billig lösning värt att testa
 
Rekommenderar er att prova halkskydd sånt man har under mattor för att de inte ska halka runt.

Tonårssonen har en förmåga att röra unt men bäddmadrassen ligger still efter detta. Billig lösning värt att testa
Funkade inte alls för mig. Däremot har en större och tyngre bäddmadrass och sängram med stopp vid fotänden gjort susen!
 
Har ni löst problemet? Var köptes sängen?
Jag hade pratat med stället där sängen köptes. Låter lite konstigt det där.
 

Liknande trådar

Hemmet Kära buke, jag behöver era bästa lakantips nu när det är dags att köpa lite nya! Jag är uppväxt med sådana där vanliga enkla lakan som...
2
Svar
25
· Visningar
5 767
Senast: Tjôta
·
T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hat
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp