Sånger till dop?

Tokyo

Trådstartare
Jag har fått den ärofyllda uppgiften att sjunga på ett dop om några veckor, men vad tusan sjunger man på ett dop? Någon här som sitter på något fint låtförslag? Några större krav kring vad det ska vara för typ av musik finns inte, alla förslag är välkomna :) Har typ bara varit på ett dop förut så har ingen koll på vad det brukar vara för musik och vad man vill höra :angel:
 
Tänk att livet har landat just här - Linda Andersson Burström
Fast det kanske är mer för föräldrarna att sjunga.
 
Och Dansa mamma!/Marit bergman

Men beror på hur traditionella föräldrarna är ifall mina förslag passar. Underbara låtar i alla fall
 
Sång till friheten av björn afzelius, sjöngs på sonens namngivning. Även en till som jag nu tappat bort helt.
 
Vi hade Håkan Hellströms "I dina armar"

🎶Nätterna jag aldrig fick en blund,
Mina första gråa hår

Du tar nästan död på mig baby 🎶😁
 
Jag har sjungit Det gåtfulla folket, Mitt lilla barn, Handens fem fingrar, Sång till friheten m.fl på dop/namngivning. 😊
 
Jag har fått den ärofyllda uppgiften att sjunga på ett dop om några veckor, men vad tusan sjunger man på ett dop? Någon här som sitter på något fint låtförslag? Några större krav kring vad det ska vara för typ av musik finns inte, alla förslag är välkomna :) Har typ bara varit på ett dop förut så har ingen koll på vad det brukar vara för musik och vad man vill höra :angel:
Välkommen hem (Sonja Alden) hade vi till sonen. Kan inte lyssna å den utan att gråta av kärlek till mina barn
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 324
Senast: CaisaCax
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 903
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp