Sångtexter om män

Finns det sånger som handlar om män, som nämner ett mansnamn? Det finns ju dröser med sånger om kvinnor, tex Mauro Scoccos Sara.

Det spelade bättre boll (på Gunnar Nordals tid) Torsson



Bullshit blues nämner bla Nicke Stöm Ensamma Hjärtan

Tja det finns rätt gott om dem....
 
Kunde inte motstå nostalgitrippen, så lyssnade just på den.:D Känner mig inte alls gammal av insikten att jag såg dem på Arvikafestivalen 2002!
Jag hittade inte dem förrän 2016 men älskade deras musik direkt! Jag var på Sweden rock när de var där men jag hade inte råd med biljetter 😢
 
Balladen om Fredrik åkare - Cornelis Vreeswijk
Polaren Pär är kärlekskrank - Cornelis Vreeswijk
Evert - Eddie meduza
Romeo - Top Cats
Jim and Jack and Hank - Alan Jackson
Riding with Private Malone - David Ball
A boy named Sue - Johnny Cash
Amos Moses - Jerry Reed
 
Surabaya Johnny - Imperiet.
Cotton-Eyed Joe - Rednex.
Christer P - Mange Hellberg
(Tydligen släppte gruppen BON ett helt album i höstas, som enbart handlar om sistnämnda person; Christer Pettersson- en svensk Hustler.. Där finns iaf flera låtar med mansnamn i titeln, tex Torstens hirs-recept :D).
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 268
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 062
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp